Waarom Waarom is het HDN platform toe aan vernieuwing? PA rapport 2016 – Fit for Purpose, maar technologie moet in aantal jaar worden vernieuwd Ook in de toekomst efficiëntie en innovatie in de keten blijven realiseren Vernieuwing Platform
Uitgangspunten We blijven werken met een platform Huidige functionaliteit moet ten minste ook beschikbaar zijn in het nieuwe platform Platform moet rekening houden met wensen die wij nu al hebben voor de toekomst (toekomstgericht) De kwaliteit van de selectie gaat uiteindelijk voor de snelheid Migratiestrategie: eerst draaien dan verfraaien. Vernieuwing platform
Scope SELECTIE TRAJECT CS Net CMS (Website) Qlik (HDN Index MI) Exact (Facturatie) Helpdeskpakket (Helpdesk calls) Intermediair / Vestiging / Service provider HDN: Software Product aanbieder HDN: Software Beheerportal (o.a. administratie) Poortwachter (o.a. autorisatie / authenticatie) HDN beheertool (o.a. schemabeheer / testcases) Mailplus (o.a. mailingen) = in scope CS Net CS Net Davinci ontwikkeling CS Net beheer Vernieuwing platform
Projectopzet Rollen HDN Directie: Opdrachtgever Green Rock Consulting: Projectmanagement Davinci: Projectteam, inhoudelijke kennis (géén leverancier) KPMG: Quality Assurance gedurende het gehele project Vernieuwing platform
Planning Maart- april 2018 Mei 2018 - Q1 2019 Q2 / Q3/ Q4 2019 2020 Fase 1: Analyse huidige situatie Fase 2: Leverancier- en platformselectie Fase 3: Analyse/Bouw/Test Fase 4: Implementatie Gehouden workshops : Beheer Security Processen Techniek Beoordelingen RFI/RFP Beoordeling voorstellen van leveranciers op basis van vooraf vastgestelde criteria Ketentest Implementatieplannen opstellen met leden en gebruikers Demo’s - Top ‘3’ leveranciers RFI/RFP Verzoek aan leveranciers om een voorstel aan te leveren voor een goede oplossing op basis van eisen/wensenpakket HDN POC Leveranciers maken een werkend ‘prototype’/ voorbeeld van de voorgestelde oplossing Aantoonbaar succes is voorwaardelijk om verder te gaan Vernieuwing platform
Leden & gebruikers betrokkenheid 2018 2019 2020 Maart- april 2018 Mei 2018 - Q1 2019 Q2 / Q3 /Q4 2019 2020 Fase 1: Analyse huidige situatie Fase 2: Leverancier- en platformselectie Fase 3: Analyse/Bouw/Test Fase 4: Implementatie Gehouden workshops : Beheer Security Processen Techniek Beoordelingen RFI/RFP Ketentest Implementatieplannen opstellen met leden en gebruikers Demo’s - Top ‘3’ leveranciers POC RFI/RFP Impact: 1 dag Een afvaardiging van leden & gebruikers is aanwezig geweest bij de workshops Impact: 5 dagen Een afvaardiging van leden & gebruikers is aanwezig bij de demo’s Impact: ntb Testpartijen worden uitgevraagd Impact: ntb Plannen moeten per partij worden opgesteld Vernieuwing platform
Status Per september 2018 Via workshops met leden, gebruikers en kenners zijn eisen en wensen voor beheer, security, processen en techniek in kaart gebracht. Uit lange lijst met leveranciers (samengesteld door onze stakeholders) zijn de beste kandidaten geselecteerd die een voorstel uitbrengen Voorstellen worden beoordeeld aan de hand het programma van eisen, referenties, project aanpak en prijsstelling. De beste 3 leveranciers verzorgen een demo. HDN bepaalt mede op basis van de expertise van leden en gebruikers welke leverancier het platform gaat vernieuwen. Deze aanpak is door KPMG gereviewed om de kwaliteit van het project te garanderen. Meer weten over de aanpak, het programma van eisen en beoordelingscriteria? Ga naar www.hdn.nl/vernieuwingplatform Vernieuwing platform