HET CONSUMENTEN ACTIVATIE CANVAS

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
RECLAME OP INTERNET ASCC Clubmiddag 15 april 2014.
Advertisements

Social media gebruiken om een baan te vinden
Feedback Goed feedback kunnen geven is belangrijk
Werkcollege Marketing blok 2 week 5
Games in marketing. Hoe kunnen games uw marketingstrategie naar een hoger plan tillen?
Hoe kan het jou veranderen?
Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.
Reclameontwerp: boodschapstrategieën en creatieve uitwerking
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Toine Nagel.
PRESENTEREN KUN JE LEREN
13/02/2014 Onderzoek Happy Aging 1 : De context. Wie zijn die ouderen (verschillende profielen: leeftijd, opleiding, voormalig beroep, locatie, interessen,
Workshop 2: Plezier in je werk: daar word ik blij van!
Media en Creativiteit 6 - Identiteit Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 2 – Periode 2 – Les 5 Ik, wij en de rest Jij in het grotere geheel.
Het nieuwe solliciteren:
Marketing College 13 Wat weten we nog?.
College 3 Consumentengedrag Nieuwe conservatieven
Thema 3 Communicatie Luisteren en feedback.
Ouderavond Social Media Basisschool De Meerhoef
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
Is dit onderzoek belangrijk? Is dit onderzoek onbelangrijk?
Iedereen gebruikt social media.
UVW LinkedIn Presentatie
Praktische handleiding voor De digitale community op Part-up.
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Bijeenkomst 3. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Huiswerk  Hoe is het huiswerk gegaan?
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Bijeenkomst 2. Terugblik  Wat is er tijdens de eerste bijeenkomst besproken?  Wat is ondernemerschap?  Wat hebben jullie geleerd?  Is het gelukt met.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Zin!Ja Hasselt 21 april  Informatie die de ontvanger aan de zender overdraagt in reactie op de communicatieactiviteit van de zender  Een.
AtyJean & Kracht On Tour Samen on Tour in Goes op 12 oktober 2016.
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
Hoe profileer ik mezelf digitaal? -minilecture-.
Facebook. Agenda Cijfers Facebook Facebook pagina – Likes & checkins – Resultaten – Tips Facebook berichten – Afbeeldingen / video’s – Evenementen / aanbiedingen.
ZGK PERIODE 7 LES 1 MAATSCHAPPELIJKE ONTWIKKELINGEN IN JE BRANCHE.
Wie ben ik?  .
Help, mijn kind gaat naar de brugklas
Surrealisme.
Havo-4 Les 1 Wie ben ik? Keuzebegeleiding.
H2 Een leven lang leren.
‘Quote die de persona in een zin weergeeft of typeert”
What will you do to change the
23/07/2018 Direct Doelgroepgericht schrijven (I) Semester 1, blok 1, studiejaar
23/07/2018 Direct 6. Doelgroepgericht schrijven (I) Leerlijn Communicatie, studiejaar , blok 2.
Vakmanschap voor jongeren in het sociale domein
Communicatie Christel
Welkom Dames!.
ZEG HET MET EMOTIES.
Identiteit, vooroordelen & beeldvorming
Marketing Week 3 les 1.
Marketing Week 3 Les 1 (maandag 11 december 2017)
Pubers en sociale media
LinkedIn Wat moet ik ermee?.
Nee-zeggen Footer Text 12/30/2018.
I like….
Behoefte herkenning bij mensen met ernstige meervoudige beperkingen.
[Foto van jouw doelgroep] Hobby’s: -Muziek produceren
De praktijk: kinderen van 9 – 12 jaar
Social media voor statenleden/politici
5 valkuilen & Tips.
Jongerenonderzoek Fairtrade Gemeente campagne
Inspelen op innovaties
Social media Wat deel je wel en niet?.
GRIP OP GROEI Resultaten 0-meting
Hoe gaat het met jouw stad?
Hoofdstuk 6 Gezocht: leuke, betrouwbare klanten
volgende bladzijde terug
Kennismaken met je klasgenoot
Sanne van Beek en Willisa Kragt
Doelen, verlangens, behoeftes en drijfveren
Transcript van de presentatie:

HET CONSUMENTEN ACTIVATIE CANVAS Merk 1. Wie is de doelgroep? 2. De ontmoeting 3. Trigger Welke blij-makers zie je terug in je eigen dienst? Hoe kun je de doelgroep het beste triggeren om naar een salon te gaan? Hoe kun je dit formuleren in een korte boodschap, bijvoorbeeld een tipje van de sluier van het cadeautje dat je met je dienst geeft? Denk aan een bestaand persoon die jouw doelgroep vertegenwoordigt. Denk aan collega’s, BN’ers of iemand uit je netwerk. Beschrijf deze persoon en stel hem/haar voor aan de groep. Vul zijn/haar naam hier rechts in. Naam doelgroep Naam: Wie is onze doelgroep? Boodschap 1 1. LOCATIE & DEMOGRAFISCHE KENMERKEN Beschrijf je doelgroep aan de hand van feiten. Denk bijvoorbeeld aan leeftijd, geslacht, opleiding, woonplaats (grote stad of kleine gemeente) en soort baan. 1. Behoeftes Stel jezelf de gekozen persoon voor. Waarom bezoekt hij/zij een kapper of salon? Wat probeert hij/zij daarmee te bereiken? 2. INTERESSES & IDENTITEIT Boodschap 2 Wat zijn de interesses en hobby’s van je doelgroep? Van biologisch eten tot actiefilms, van hardlopen tot yoga. 3. Blijmakers Als je denkt aan het salonbezoek, waar wordt deze persoon blij van? Wat maakt het een plezierige ervaring? 2. Lasten Welke negatieve emoties ervaart deze persoon ten aanzien van het salon bezoek? Wat weerhoudt hem/haar? 3. GEDRAG & CONNECTIES Boodschap 3 Hoe zou hun social media profiel uitzien? Wat voor een dingen volgen ze? Welke bekende personen vinden ze leuk? Zijn ze tech-savy? Wat voor devices, cosmetica en tijdschriften gebruiken ze en volgen ze online?