HET CONSUMENTEN ACTIVATIE CANVAS Merk 1. Wie is de doelgroep? 2. De ontmoeting 3. Trigger Welke blij-makers zie je terug in je eigen dienst? Hoe kun je de doelgroep het beste triggeren om naar een salon te gaan? Hoe kun je dit formuleren in een korte boodschap, bijvoorbeeld een tipje van de sluier van het cadeautje dat je met je dienst geeft? Denk aan een bestaand persoon die jouw doelgroep vertegenwoordigt. Denk aan collega’s, BN’ers of iemand uit je netwerk. Beschrijf deze persoon en stel hem/haar voor aan de groep. Vul zijn/haar naam hier rechts in. Naam doelgroep Naam: Wie is onze doelgroep? Boodschap 1 1. LOCATIE & DEMOGRAFISCHE KENMERKEN Beschrijf je doelgroep aan de hand van feiten. Denk bijvoorbeeld aan leeftijd, geslacht, opleiding, woonplaats (grote stad of kleine gemeente) en soort baan. 1. Behoeftes Stel jezelf de gekozen persoon voor. Waarom bezoekt hij/zij een kapper of salon? Wat probeert hij/zij daarmee te bereiken? 2. INTERESSES & IDENTITEIT Boodschap 2 Wat zijn de interesses en hobby’s van je doelgroep? Van biologisch eten tot actiefilms, van hardlopen tot yoga. 3. Blijmakers Als je denkt aan het salonbezoek, waar wordt deze persoon blij van? Wat maakt het een plezierige ervaring? 2. Lasten Welke negatieve emoties ervaart deze persoon ten aanzien van het salon bezoek? Wat weerhoudt hem/haar? 3. GEDRAG & CONNECTIES Boodschap 3 Hoe zou hun social media profiel uitzien? Wat voor een dingen volgen ze? Welke bekende personen vinden ze leuk? Zijn ze tech-savy? Wat voor devices, cosmetica en tijdschriften gebruiken ze en volgen ze online?