Inspelen op innovaties

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Business mapping Business model canvas.
Advertisements

9 BOUW STENEN Alex Osterwalder heeft negen bouwstenen ontwikkeld waar dit proces mee is te beschrijven. Deze bouwstenen worden samen het ‘Business model.
K3 Business Solutions B.V. De K3 experience: Wij verzorgen op Microsoft Dynamics gebaseerde ERP oplossingen voor retailers en wholesalers in Living, Fashion,
Edeltronics: • Een nieuw soort elektronicawinkel • Stelt de klant centraal en straalt luxe en innovativiteit uit • Biedt de klant een nieuwe winkelbeleving.
Aankoop van duurzame consumenten goederen: Hoe denkt de consument… Steven Van Belleghem Sr. Consultant InSites Consulting.
Hengelo loopt leeg!.
De kracht van HBSoftware B.V Als uw markt verandert, verwachten uw klanten dat u daar snel op reageert. Wij kunnen u daarbij helpen. Vanuit onze branchefocus.
Gewoon by Treadwheel. Dé mobiele applicatie van Albert Heijn.
Tuin – Timmer – Watermanagement Watermanagement Op het gebied van watertechniek zijn wij uitermate goed ontwikkeld en hebben wij u veel te bieden. Dit.
GOBIKE Geïntegreerde vervoer & service verlener. TREND Blijvende groei behoefte mobiliteit Duurzame mobiliteit Effectiever gebruik vervoermiddelen.
4 P´s en 3 R-en MK01.
CRM vs SCRM Yana Callaert – 3 MAS. Marketing Bij traditionele marketing verloopt de communicatie vooral in één richting; het bedrijf adverteert en de.
K3 Business Solutions B.V. De K3 experience: Wij verzorgen op Microsoft Dynamics gebaseerde ERP oplossingen voor retailers en wholesalers in Living, Fashion,
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
De kracht van HBSoftware B.V Als uw markt verandert, verwachten uw klanten dat u daar snel op reageert. Wij kunnen u daarbij helpen. Vanuit onze branchefocus.
Canal Digitaal Digitale Televisie via de satellietschotel De meeste kanalen met de beste kwaliteit voor de laagste prijs. Kees Färber Directeur Operations.
Service Apotheek Farmaceutische zorg
Activatie in een recessie 20 januari 2009
CRM H7 Webcare Commercieel medewerker. ‘Luisteren’ naar wat er op internet over je bedrijf of product wordt gezegd Interactie met de klant via het web.
Detailhandelsmarketing
Hoofdstuk 1 Lisa & Janne.  Draait om klanten  Opbouwen van klantenrelaties op basis van klantwaarde en klanttevredenheid.  Klanten behoeften bevredigen.
BIJZONDERE KLANTVERHALEN. AGENDA 1. Opzet onderzoek Bijzondere klantverhalen 2. Klantprocessen en klantverhalen 3. Essenties van B2B cases 4. Emotioneel.
Online kansen in de Automotive Aftersales markt
BrabantZorg Het creëren van een innovatief klimaat.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
Regionale Economie, Haven- en Vervoerseconomie (RHV) Retail en Mobiliteit in de binnenstad Fietsstad 2016 Symposium Bikenomics - 13 Oktober 2015 Giuliano.
Informatie management HC2
Informatievaardigheden Lien Devos. Inhousopgave Achtergrondinfo social media Geen hype Nieuwe manier communiceren Cliënt in controle Meer regie bij medewerkers.
Storesafari. Bekijk het filmpje OFF- EN ONLINE 2
Jongeren & geld. Zakgeld Hoeveel zakgeld krijgen jongeren? leeftijdzakgeld (per maand) 12€ 19 13€ 23 14€ 25 15€ 30 16€ 31 17€ 36.
Hoofdstuk 1 Wat is marketing? § 1.1De betekenis van marketing § 1.2Commerciële economie of marketing? § 1.3Het marketingconcept § 1.4 De rol van marketing.
3HA1b CSV: afdeling Handel & Administratie ROC A12: opleiding Verkoper en Logistiek medewerker.
De WKR in de zorg: zorg voor belastingvoordeel Datum:6 juni 2014 Door:Martijn Thissen – Commercieel Manager.
Prijs- en Productmix 1e klas Ron Weijens.
Slim en veilig online winkelen [Naam Presentator].
Introductie tot het boekenvak: De boekhandel, een bedrijfseconomische benadering.
Op weg naar een sterke, toekomstbestendige retail Toekomstscenario’s.
New Commerce Innovatie thema februari 2008 N°2 1. Korte omschrijving van het thema. · Wat is de gedachte achter dit thema? Wat willen we onder.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Verkoop Hoofdstuk 6 Service en klachten. Inhoud 1 Klaar voor de verkoop 2 Klanten ontvangen en benaderen 3 Verkoopgesprekken 4 De verkoopafhandeling 5.
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 2 Verkoop. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Consumentengedrag Beslissen
Slide template: myfreeppt
Hoofdstuk 1 De marketing van diensten – inleiding
Marktanalyse.
Digitale transformatie is de sleutel tot een nog succesvollere samenwerking Sven Eijck, 14 november 2017.
HOE OPTIMALISEER JE DE (B2B) CUSTOMER JOURNEY?
Marketing Week 3 Les 1 (maandag 11 december 2017)
Goederenstroom en voorraadbeheer
in omnichannel retail van de toekomst
Wat doet de groothandel?
Goederenstroom en voorraadbeheer
Hoofdstuk 5 Het marketingplan
Ontvangt en verwerkt goederen
Supermarkt De supermarktbranche.
Servitisation of data analytics models: strategic options and challenges Inspiratiesessie SLF Summit 2018.
Verkoopt en handelt verkoop af
Inspelen op innovaties
Inspelen op innovaties
Jumbo is erop gericht het u 100% naar de zin te maken
Inspelen op innovaties
Hoofdstuk 3 Je verkoopkanalen
Hospitality en voorraadbeheer
Marktgedrag.
Selectie onder de drempel
Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken
Customer service & Relatiemanagement
Transcript van de presentatie:

Inspelen op innovaties Hoofdstuk 3 Innovaties in de retail en logistiek

Hoofdstuk 1 Innovaties door de jaren heen Hoofdstuk 2 Hoe weet je wat er speelt? Hoofdstuk 3 Innovaties in de retail en logistiek Hoofdstuk 4 Sta jij open voor innovaties?

Klant en klantbeleving Hoofdstuk 3 Innovaties in de retail en logistiek Klant en klantbeleving Groot verschil tussen klantbeleving vroeger en nu

Klant en klantbeleving staan centraal Hoofdstuk 3 Innovaties in de retail en logistiek Klant en klantbeleving staan centraal Klant wil van nu wil: gemak (winkelen vanuit luie stoel) beleving (fysieke winkel) persoonlijke benadering 100% bediend worden in zijn klantreis invloed uitoefenen samen met retailers persoonlijke en unieke ervaringen creëren Retailers moeten innoveren om aan alle wensen van de klant te voldoen

Circles of Retailing (CoR) Hoofdstuk 3 Innovaties in de retail en logistiek Circles of Retailing (CoR) Hoe in te spelen op de razendsnelle ontwikkelingen in de retail? Vier ontwikkelingen in de retail en logistiek: Altijd vrij om te kiezen, altijd verbonden De flexibele winkel De consument = zijn eigen merk Van transactie naar attractie

Altijd vrij om te kiezen, altijd verbonden Hoofdstuk 3 Innovaties in de retail en logistiek Altijd vrij om te kiezen, altijd verbonden Klant wil bij aankoop verschillende kanalen gebruiken Winkelen 3.0

Omnichanneling Via verschillende kanalen in contact staan met de klant Hoofdstuk 3 Innovaties in de retail en logistiek Omnichanneling Via verschillende kanalen in contact staan met de klant Uitstraling, content, beleving en communicatie moeten door alle kanalen gelijk zijn en afgestemd op de wensen van de individuele klant

Innovatieve technologie in de fysieke winkel Hoofdstuk 3 Innovaties in de retail en logistiek Innovatieve technologie in de fysieke winkel zelfscankassa gratis wifi spaarpunten sparen via beacons of QR-code interactieve displays, etalages, wanden, tafels en vloeren virtuele (pas)spiegel 3D-bodyscanner wifitracking CRM

De flexibele winkel Innovatieve winkelconcepten Hoofdstuk 3 Innovaties in de retail en logistiek De flexibele winkel Innovatieve winkelconcepten Flexibiliteit als het gaat om klantcontact, assortiment, prijs en beleving Hybride winkel Pop-upstore

De consument = zijn eigen merk Hoofdstuk 3 Innovaties in de retail en logistiek De consument = zijn eigen merk De consument van nu wil: Persoonlijke service Persoonlijke bediening Een persoonlijk aanbod Een persoonlijk product De klant is zijn eigen merk en zal ook op die manier benaderd moeten worden. Dus niet als onderdeel van een groep, maar als individu.

Van transactie naar attractie Hoofdstuk 3 Innovaties in de retail en logistiek Van transactie naar attractie Klanten verrassen en prikkelen door: gebruik te maken van de digitalisering en de mogelijkheden die deze biedt belevingen te creëren die de klant wil meemaken (persoonlijke benadering en sfeer).

Innovaties op het gebied van betalen Hoofdstuk 3 Innovaties in de retail en logistiek Innovaties op het gebied van betalen contactloos betalen met pinpas of smartphone iDEAL QR betalen via SMS biometrisch betalen (irisscanner, vingerafdrukscanner, soundpayment, handpalmlezer) Smartwatch Google Glass

Logistiek Producten die online worden gekocht, moeten worden bezorgd Hoofdstuk 3 Innovaties in de retail en logistiek Logistiek Producten die online worden gekocht, moeten worden bezorgd Bezorging moet steeds sneller, efficiënter, en precies op het moment waarop het de klant uitkomt Hierdoor steeds grotere druk op de logistiek Bedrijven moeten flexibel en innovatief zijn om de klant tevreden te houden.

Hoofdstuk 3 Innovaties in de retail en logistiek Ketensamenwerking Samenwerking binnen en tussen de opeenvolgende schakels van leverancier tot aan de klant Goede ketensamenwerking betekent sneller schakelen bij een veranderende markt De hele keten werkt dan beter, sneller, goedkoper en duurzamer

Hoofdstuk 3 Innovaties in de retail en logistiek Ketensamenwerking

Last mile Laatste kilometers van het verzendproces Hoofdstuk 3 Innovaties in de retail en logistiek Last mile Laatste kilometers van het verzendproces Innovaties om de last mile probleemloos te laten verlopen: in-home delivery in-car delivery pakketkluisjes fietskoeriers

Hoofdstuk 3 Innovaties in de retail en logistiek Retourprocedure Hoe makkelijker het voor een consument wordt gemaakt om te ruilen, hoe vaker en hoe meer hij bij deze winkel zal kopen. Retourbeleid wordt als positief ervaren als: producten gratis teruggestuurd mogen worden het retourneren snel kan er geen reden voor het retourneren gegeven hoeft te worden er een retourlabel meegestuurd wordt met het pakket dat retourlabel makkelijk te gebruiken is

Innovaties in de logistiek Hoofdstuk 3 Innovaties in de retail en logistiek Innovaties in de logistiek Elektrische voertuigen en fietskoeriers Onbemande bezorgvoertuigen Persoonlijke service Duurzaam transport Automatisering en mechanisatie in magazijnen (digitale vrachtbrieven, robots, Hololens)