De eerste les Goedgekeurd door CKO 7.09.2017.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Redactioneel schrijven Les 3
Advertisements

Prof. dr. Harry Martens voorzitter Raad Hoger Onderwijs
StartDOCUMENT Petje op petje af Muziek van holland spot of fimpje.
Reflectie-portfolio beoordelen
Kom verder. Saxion. Leergang digitale didactiek in een ICT rijke omgeving.
Kennis maken met Opbrengstgericht werken
Workshop Gamification. Doel workshop Inzicht gamification Toepassen van gamification voor eigen module.
Inleiding Mediakunde. Inleiding Mediakunde Situering Mediakunde “Van leerkrachten wordt verwacht dat zij vlot kunnen omspringen met allerlei apparatuur.
SAMEN AAN ZET Workshop voor leidinggevenden én docenten.
Werkbijeenkomst Leerdoelen & Toetsing Bijeenkomst in het kader van de accreditatie / zelfevaluatie IO en IDE 23 mei 2013.
SCHRIFTELIJK STUDIEMATERIAAL INLEIDING Annemie Borremans, maart 2005.
Workshop Teamleiders OGW en sturen op OGW.
Workshop MT Opbrengstgericht werken Visie – Opbrengsten – Actie.
1 Docentenhandleiding De integratie van verantwoord ondernemen Studie-avond Syntra West 13 september 2007 Marijke De Prins.
FLOW WEP Toepassing bij [corporatie].
moderniseren van het curriculum.
“de eerste les” Goedgekeurd KCO Situeer de bijdrage van uw vak in het bereiken van de doelstelling en de OLR van de opleiding (competentie-matrix)
Page 1 Workshop thema 4 21 mei 2013 Hanneke Koopmans.
Workshop evalueren Dcp
Training digitale didactiek
Thema 1 Inleiding op Onderwijskunde Aanpak van de cursus
Studieadviesregeling
Het motiveren van leerlingen in het VO
HOE WORD JE EEN WINNING TEAM?
Pemprl.
Praktijkervaring en reflectie
Slc. Hoe gaat het ?? 4.5 Opdracht: Mijn studievaardigheden Planning: kwartaal 2 Inleveren via: Inleverknop van module SLC via Voor deze opdracht.
Programma Vaststaande workshop  Link/relatie met opleiding Taalexpert:  Toepassen van taalbeleid op de aanwezige niveaus:  leerling – groep – school.
Bijeenkomst September 2015
VAD bijeenkomst 1.5. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom, mededelingen, terugblik vorige week didactische ervaringen uit de praktijk 2. Opdracht Stille.
Projecten van de Universitaire lerarenopleiding Rijksuniversiteit Groningen Omgaan met verschillen in de klas.
Concreet aan de slag met coreset ICF 1. Indiceringsinstrument obv ICF Hoe is het indiceringsinstrument opgebouwd? 43 categorieën Elke categorie is voorzien.
Studie- en studentenbegeleiding Introductienamiddag 2015 Bachelorprogramma.
VAD bijeenkomst 1.2. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom 2.Huishoudelijke mededelingen 3.Test kwalificatie dossier 4.Terugblik en bespreken thuisopdrachten.
ECTS fiches Aanleiding WIE: Alle instellingen op Associatieniveau WAT: Vernieuwde structuur ECTS fiches  Vernieuwde KU Loket toepassing 
Studie- en studentenbegeleiding Introductienamiddag 2015 Schakelprogramma.
Elektronische Leer Omgeving “de rode draad in het onderwijs” bron: A. Van der Hoeff.
WELKOM!. Wat is infocyclus? Infocyclus binnen BTC en link met DGD Infocyclus = Algemene inleiding over actuele mondiale vraagstukken en uitdagingen gelinkt.
Bijeenkomst 1.2 Vakdidactiek. Inhoud bijeenkomst 1.2  Themabijeenkomsten vanmorgen  Doelen voor vandaag  Einddoelen  Uitleg leertaak 1 + opdrachten.
09/11/2009 Interactie met studenten Workshop opleiding Psychologie 9 november 2009.
Werken met de koppelkaart pendelen tussen theorie en praktijk Astrid Wijnands Hannah Wielenga 21 april 2016.
WELKOM!. Wat is infocyclus? Infocyclus binnen BTC en link met DGD Infocyclus = Algemene inleiding over actuele mondiale vraagstukken en uitdagingen gelinkt.
Masterclass Digitaal Toetsen Juni 2016 Michiel van Geloven.
Rob Goossens De Werkomschrijving.
Startcollege B2 Psychologie september 2016 Laura Holsbeeke – onderwijscoördinator Psychologie Manon te Vaarwerk – studieadviseur Psychologie.
Right to challenge gemeente Utrecht Hier komt ook tekst
Hans van der Rijst – steunpunt BEST
Communicatie Les1.
Bijeenkomst 1.2 Ellen van den Boomen
Stappenplan modulebeschrijvingen schrijven
Aanpak opleidingsonderdeel KLASMANAGEMENT EN REFLECTIE
Onderwijsdag Faculteit Geneeskunde en Gezondheidswetenschappen WELKOM
De eerste les Goedgekeurd door CKO vakgroep < ... >
De laatste les Goedgekeurd door CKO
De eerste les Goedgekeurd door CKO vakgroep < ... >
De eerste les Goedgekeurd door CKO
BVMBO: Aan de slag met collegiaal leren!”
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Van leerdoel tot les Door Femke Loos.
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
Workshop “de coachende praktijkopleider”
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
Relevante en passende onderwijsmaterialen selecteren
De laatste les Goedgekeurd door CKO
Onderwijsmaterialen module: “Ontwerp je eigen eHealthapp.”
Typ hier de titel van uw opleidingsonderdeel
Cijferloos lesgeven bij talen
Info klinisch onderwijs
Wetenschappelijke integriteit aan de Faculteit Wetenschappen
Startgroep nieuwe HR-cyclus
Transcript van de presentatie:

De eerste les Goedgekeurd door CKO 7.09.2017

Situering van uw opleidingsonderdeel Situeer de bijdrage van uw vak in het bereiken van de doelstelling en de opleidingsleerresultaten (OLR) van de opleiding; Verduidelijk de plaats van uw vak in de opleiding ; Geef aan wat de eventuele relatie is van uw vak tot de andere vakken (horizontale en verticale coherentie) en onder welke leerlijn(en) het vak ressorteert; Geef aan hoe u via het vak inzet op ‘kritisch denken/reflecteren’, ‘multiperspectivisme’ (als onderdeel van één van de 6 strategische doelstellingen (*) van ons onderwijs); Geef aan in welke mate u internationale en/of interculturele elementen integreert in uw vakken en/of studenten internationale / interculturele inzichten meegeeft; Indien dit van toepassing is: geef aan op welke manier dit vak maatschappelijk relevant is. Noot: (her)benadruk / maak dit eveneens duidelijk tijdens de lessenreeks.

Situering van uw opleidingsonderdeel (*) De 6 strategische onderwijsdoelstellingen (‘de zes’): http://zes.ugent.be/

Bespreking van de studiefiche Wie is de verantwoordelijk lesgever? Zijn er medelesgever(s)? Medewerkers aan het onderwijs? (Internationale) gastsprekers?; Geef de ‘rode draad’ aan doorheen de cursus (en wie zal daarom tot wat bijdragen?); Geef aan welk (leer)materiaal zal gebruikt worden voor de verschillende onderdelen en op welke plaats deze beschikbaar zijn (minerva? …).

Bespreking van de studiefiche (2) Geef aan welke didactische werkvormen worden gebruikt; Geef zo nodig aan wat de relatie is tussen de verschillende onderdelen en/of werkvormen; Ga dieper in op de evaluatievorm, de eventuele eindscoreberekening en weging (géén toepassing meer van giscorrectie vanaf AJ 14-15). Periodegebonden / niet-periodegebonden evaluatie?; Is er in het verleden een onderwijsevaluatie geweest door de studenten? Zo ja, expliciteer of u op basis hiervan zaken hebt gewijzigd of juist niet (en waarom dan?).

Afspraken met studenten Expliciteer de verwachtingen t.a.v. - opdrachten / werkstukken - practica/stage - aanwezigheden - … Geef aan tot wie studenten zich kunnen richten bij vragen alsook hoe/wanneer/door wie/… feedback wordt voorzien bij niet-periodegebonden evaluatie. Zijn er studenten die een bijzonder statuut beogen? => aanvraag via oasis.ugent.be