Inspelen op innovaties

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
Advertisements

Hoera, een oudergesprek!
Feedback Goed feedback kunnen geven is belangrijk
Wat is het geven van feedback?
Competentie 12 Kritiek geven en kritiek ontvangen
31 oktober. Programma  360˚ feedback en competentieontwikkeling  toepassing 360˚ feedback in stage.  ervaringen vanuit de praktijk.  afronding.
Sportiviteit & Respect HC Twente 26 maart 2014
Omgang met weerstand en agressie op het werk
Waardenmanagement De Transities
TRAINING SOCIALE VAARDIG-HEDEN
WELKOM! Bij de Workshop “Blik op jezelf” Oftewel BLIK OP IK..!
VERANDEREN? BLIJF VOORAL JEZELF!.
Thema 3 Communicatie Luisteren en feedback.
Tatiana Constandse John Ouderling.
Informeel Leren Hoe breng je dit in kaart? Door: Kathleen Schlusmans en Jo Boon.
HOE WORD JE EEN WINNING TEAM?
Kom in actie tegen eenzaamheid!
Hoe leert de ruiter NHB DEURNE.
Week 7 Jacqueline Koopmans Docentenkamer PH 01.12
Week 2.  Theoretische inleiding vaardigheden  Bespreken van de verdiepende leervraag  Oefenen met vaardigheden  Laatste uur: zelfstandig oefenen.
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Luisteren en feedback Hoofdstuk 15 VP15 Begeleidingskunde
Ondernemend gedrag Hoofdstuk 2 Kan het ook beter? Signaleer mogelijkheden voor verandering.
Beroepshouding en beroepscode
KOP/MINOR Thema klassenmanagement/ interpersoonlijk leraargedrag en orde in de klas Bijeenkomst oktober oktober 2015.
Grammatica leren. Inleiding Ook de grammatica kun je leren. De grammatica zijn eigenlijk de spelregels van de taal. Regel kun je leren en toepassen. Hieronder.
Training praktijkbegeleider Rol van de begeleider Regio Scouting Zeeland.
Talent in Ontwikkeling
Aanwijzingen voor een bezinning in kleine of grote kring.
Communiceren met mantelzorgers Informeren en afstemmen.
MODULE 3 GESPREKSTECHNIEKEN. INHOUD 1.Soorten open vragen en het belang er van 2.Tips bij het voeren van gesprekken 3.Regels van feedback 4.Valkuilen.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 5 Wat doen leidinggevenden?
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
Arbeidsmarktonderzoek gehandicaptenzorg
Veilig werken via gedragsverandering Danny Wilms
Taal- en Interactievaardigheden in de Kinderopvang
Gesprekstechnieken Trainers: Jasper Kroeger Tom Kievit
Les 1 zgk kwaliteitszorg.
Feedback Goed feedback kunnen geven is belangrijk
Talent in Ontwikkeling
Beleid en regelgeving Les 3.
Feedback H3, blz 115 Is informatie van iemand over de effecten van het gedrag van een andere persoon op hem of haar Beschrijf waarneming Geef geen oordeel.
Week 1, les 5.
Mogen. Willen. Kunnen. Durven. Doen
Visie en strategie Les 4: strategie.
Loopbaan en burgerschap les 2
Aan het werk! Een les over vacatures, beroepsvaardigheden en
Aanspreken? Mr. C.E. Zalm MPA 26 december 2018 Eventuele voettekst.
Toolbox Communicatie Samen doen we het beter!.
Nee-zeggen Footer Text 12/30/2018.
Leidinggeven Communicatie.
Les 7 en 8 Spreken en gesprekken hoofdstuk 5 - tweegesprekken 5.1 – zakelijk telefoongesprek 5.2 – Adviesgesprek 5.3 – Klantgesprek 5.4 – klachtgesprek.
Jij als werkplekbegeleider!
Hoofdstuk 1 Wie ben je? Wat kun je? Wat wil je?
Jij als werkplekbegeleider!
Behandelgroep voor mensen met beginnende dementie
Werken in een arbeidsorganisatie
Gesprekstechnieken Les 6.
PBS op het ROC MN Dinsdag 6 november 2018
Hoofdstuk 4 Opleiden en begeleiden
Omgaan met verschillen
Loopbaan en burgerschap les 3
Omgaan met verschillen
SEL Les 2: normen en waarden.
Inspelen op innovaties
Zichtbaarheid Creëren
Hoofdstuk 4 Opleiden en begeleiden
Inspelen op innovaties
Positief Leiderschap : wat. waarom. hoe
Transcript van de presentatie:

Inspelen op innovaties Hoofdstuk 4 Sta jij open voor innovaties?

Hoofdstuk 1 Innovaties door de jaren heen Hoofdstuk 2 Hoe weet je wat er speelt? Hoofdstuk 3 Innovaties in de retail en logistiek Hoofdstuk 4 Sta jij open voor innovaties?

Innovaties hebben gevolgen voor je beroep Hoofdstuk 4 Sta jij open voor innovaties? Innovaties hebben gevolgen voor je beroep Ben je werkzaam in de retail of logistiek, dan moet je: leren omgaan met verschillende digitale systemen en technologische toepassingen digitale initiatieven bedenken, promoten en introduceren als persoonlijk adviseur klanten benaderen Tips om goed om te gaan met veranderingen in je beroep: Wees flexibel Wees positief; stel je open Praat erover met je collega’s en leidinggevende

Ontwikkelpunten in je beroep Hoofdstuk 4 Sta jij open voor innovaties? Ontwikkelpunten in je beroep Door een veranderende beroepspraktijk moet je soms nieuwe dingen leren. Zorg dat het helder is welke ontwikkelpunten jij in je beroep hebt, en wat je moet doen om bij te blijven in het beroep. Overleg hierover met je leidinggevende. Je leidinggevende bekijkt of er budget is om bijvoorbeeld een training of workshop te volgen. Vaak kun je ook leren van je leidinggevende of collega’s die al ervaring hebben met een bepaalde innovatie.

Medewerkers begeleiden Hoofdstuk 4 Sta jij open voor innovaties? Medewerkers begeleiden Als leidinggevende begeleid je lager opgeleide werknemers bij veranderingen in het beroep. Aandachtspunten hierbij zijn: betrek medewerkers bij innovaties en probeer ze er enthousiast voor te maken neem weerstand tegen veranderingen weg bespreek samen de ontwikkelpunten van de medewerker maak samen plannen om de beroepscompetenties van de medewerker verder te ontwikkelen

Hoofdstuk 4 Sta jij open voor innovaties? Feedback geven Bij het begeleiden van medewerkers hoort ook het geven en ontvangen van feedback Regels voor het geven van feedback zijn: Geef alleen feedback op iemands gedrag en niet op de persoon zelf. Formuleer de feedback altijd als een ik-boodschap, zeg ‘Ik vind’ en niet ‘Jij bent’. Geef altijd een concreet voorbeeld. Zorg er ook voor dat het voorbeeld recent is, dus van kort geleden.

Feedback ontvangen Tips voor het ontvangen van feedback zijn: Hoofdstuk 4 Sta jij open voor innovaties? Feedback ontvangen Tips voor het ontvangen van feedback zijn: Zie het niet alleen maar als kritiek of een aanval Sta ervoor open Luister goed naar de feedback, zodat je ervan kunt leren