Online media kansen voor ieder bedrijf

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Premium Video Advertising Netwerk Sanoma Media & SBS
Advertisements

Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
VVV Kop van Noord-Holland: Website ontwikkelingen 31 mei 2012
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
MMT.
Soorten bedrijven & hoofdzuilen internetmarketing
ROI Driven Internet Marketing Strategies Joris Toonders.
Uw persoonlijke creatieveling:
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 2: Doelen en doelgroepen.
Dokter Klik BV Algemene presentatie Dokter Klik We kunnen u heel goed vertellen wie we zijn en wat we u kunnen bieden. Maar liever nog presenteren.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 6: Kijken en vergelijken.
Topic 1: Social Media Innovative Generations © Innovative Generations.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 6: Kijken en vergelijken.
Strategie en Indelingsprincipes
Rendement uit online.. Link naar nieuwe profibus website, staat nog niet echt live.
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
O NLINE M ARKETING E XPERT, IN EEN WEEK. Sanne Koenders & Esmeé van der Aa.
A6 – ONLINE CONVERSIE Blog presentatie gemaakt door: Guus Vonk E-Marketing & Social Media Sayna de Voogd.
BLOG PRESENTATIE 14 OKTOBER 2014RICK SEVERS. A/B TEST Ook voor midden/klein bedrijf Voorbeeld Bol.com: Homepage A en Homepage B.
Presentatie Agrio ‘’Verrijk jezelf & klanten van meer kennis over online”
Online marketing Expert (in een week)
4. Online strategie Internet scorecard
Meer interactie tussen de OCMW’s en de POD MI Social media Provinciale Ontmoetingsdagen Lente 2015.
SOCIAL MEDIA KoenLouisInformatics. INHOUD INTRODUCTIE VERSCHILLENDE SOCIAL MEDIA MARKETING EN INTERNETSTRATEGIE STERKE KANTEN ZWAKKE KANTEN CONCLUSIE.
Online video strategie. ALGEMEEN YouTube is 2 de grootste zoekmotor, na Google Zoekopdracht Google geeft steeds meer videoresultaten Kan gelijk waar en.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 3. Affiliate Marketing.
EFFECTIEVE INZET VAN ONLINE MARKETING Lennen Oldenbeuving & Adis Nazareet.
Minor Internet Marketing
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 2. Adwords.
DMK – week 4. Onderwerpen week 5 deel 1 Tio Onderwerpen DMK: Digitale marketingtoepassingen vervolg Webcare: wat is webcare en waar doe ik daar mee? Mobile.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
Jouw Bibliotheek (website)bezoekers aan de e-books met online advertising Caspar van der Woude (Agile) en Karlijn van der Lelij (KB) 19 november 2015.
BEHAVIORAL TARGETING PROJECTGROEP 7. INHOUDSOPGAVE. - Definitie behavioral targeting - Analyse behavioral targeting & aangrenzende onderwerpen - Advies.
G OOGLE A DWORDS : HOE MAAK JE DE PERFECTE ADVERTENTIE ? Luna Lamers.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
5 praktische tips voor een betere vindbaarheid van uw bakkerij.
Speciale Catering Wens Inhoud  Canvas  Persona  Customer journey  Usability advies  FAQ  Internet score card  Boekpresentatie  Reflectie.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Online Marketing Plan OW 3 Display Advertising. Opdracht in duo’s Onderzoek de online advertentiemogelijkheden van: - Groep 1: Facebook - Groep 2: Sanoma.
Google Oude situatie Dit is wat er is gebeurd.
Online Marketing Plan Search Engine Advertising (SEA) OW 3.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Facebook. Agenda Cijfers Facebook Facebook pagina – Likes & checkins – Resultaten – Tips Facebook berichten – Afbeeldingen / video’s – Evenementen / aanbiedingen.
Inbound marketing en bloggen
Internetmarketing in de toeristische sector TORECO
Maak je website beter vindbaar!
Google Analytics Statistieken over je website
Contentplan sociale media #GR18 Voorbeeld
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Beginnen met SEO SEO webinar Alon Bromet & Robbert Kleijwegt
De Betekeniseconomie in de klas
Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers
Wie is wie? Roze = Ik ben Laura Ophof – Bosch, Marketing- en communicatiemanager NPO Zapp en Zappelin Geel = Ik ben Liesbeth Demmenie – Lergner, Productmanager.
Online Marketing Basis
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Joris Verwater B2C & Marketing manager -
Binnenkort start hier het webinar Facebook Marketing voor je groep - Deel II: ‘Je Scoutinggroep op Facebook’
Minor Digital Marketing
Online Marketing voor het MBO
Big Data.
Big Data.
LinkedIn Wat moet ik ermee?.
Workshop 2 Technische tips voor gevorderden
INZET VAN DIGITALE MEDIA VOOR PUBLIEKSBEREIK
Maak een site en onderscheid
Het internet als reclamemedium
Transcript van de presentatie:

Online media kansen voor ieder bedrijf Toeristische Ontmoetingsdag, 22 november 2017

Introductie VVV Zeeland Esther van Vonderen Senior Destinatie Marketeer Zoekhelden Marc Arnold Eigenaar / oprichter Vragen hand op steken…..of achteraf.

Wat is online media?

Er is heel veel mogelijk Display advertising E-mailmarketing Retargeting Facebook ads Google Adwords LinkedIn ads YouTube video ads Affiliate marketing Advertorials Influencers Pre-rolls Bannering Bing ads Mobiele advertenties Rich media Er is veel mogelijk. Maar je moet niet alles willen doen. En dus is er een filosofie nodig, een gedachte, een strategie.

Een voorbeeld van een strategie Het model van Google; See, Think, Do en Care is een van de modellen die wij gebruiken wanneer wij plannen maken voor onze klanten Iedere laag heeft andere doelgroepen, doelstellingen en bijbehorende media middelen Care is een steeds belangrijker wordend onderdeel van de gehele marketingstrategie en daarmee ook voor ons als mediabureau Deze wordt in mediastrategieën vaak gecombineerd met de DO laag

Specifiek voor VVV Zeeland Primaire doelstelling voor deze campagne: bekendheid voor Zeeland als vakantiebestemming aan de hand van 4 thema’s: Kust Fietsen Watersport Culinair Online als vervanging van TV en/of print 64% oriënteert online, 46% boekt online > aanwezig zijn op de meest logische plek Kwalitatievere inkoop mogelijk > effectievere & goedkopere kosten per contact Meetbaarder > bijsturen tijdens campagne mogelijk Iedere laag heeft zijn eigen doelstelling, doelgroep en daarmee online middelen

Doel: Dromen. Zichtbaarheid & bereik Doelgroep: Breed op basis van ervaring Video, rich media, banner, mobile swipe app. Doel: dromen, zichtbaarheid, afrekenen op impressies.

standaard banners, facebook carrousel. Doel: xxxx, afrekenen op xxxx Doel: Interactie. Klikken. Doelgroep: Mensen met interesse en opvolging van eerste contact standaard banners, facebook carrousel. Doel: xxxx, afrekenen op xxxx

Doelgroep: Website bezoekers, klikkers op de campagne Doel: Conversies Doelgroep: Website bezoekers, klikkers op de campagne retargeting (voorbeeld andere boodschap plus call to action boek nu), facebook linkad, adwords. Doel: xxxx, afrekenen op clicks.

Korte achtergrond Zoekhelden Wij zijn sinds 2011 een mediabureau dat alles anders probeert te doen Alle vooroordelen over bureaus gepakt en exact het tegenovergestelde als belofte gesteld; Snel Persoonlijk Begrijpelijk Informeel En vooral…..eerlijk Door niet te verdienen op media inkoop is ons advies altijd eerlijk. Dat is op zich al een unicum in onze branche Waarom is dit belangrijk voor vandaag? Omdat dit ons in staat stelt met nieuwe business modellen te komen die voor ieder bedrijf interessant en relevant zijn Eerst online media, wat is het? Termen slide. Heel veel mogelijk. Niet 1 ding. Een filosofie, die komen we.

Bij conversie doel; omdraaien Traditionele denkwijze: zaaien, zaaien en dan oogsten! Onze mening: draai de funnel om Kwaliteit altijd boven kwantiteit Ik beperk mij tot deze 3 stelregels: Waardeer wat je nu al hebt (Care) Kijk eerst dicht bij huis (Do) Ga dan pas zaaien (Think en See)

Waardeer wat je nu al hebt!

De eigen website (en database) Zorg eerst voor een hogere rendement op de huidige bezoekers Hierbij is het gebruik van een analyse systeem, zoals Google Analytics, van belang. Hierdoor ben je in staat te leren van de eigen bezoekers En dus in staat de eigen site waar nodig te verbeteren Ook kun je het websiteverkeer opdelen in clusters op basis van: Gedrag Interesses Bezoekfrequentie En kun je de conversie op deze groep gaan verhogen middels retargeting…. screenshot wie gebruikt analytics?

Retargeting is…… Voorbeeld laten zien?!

Retargeting is goedkoop

Retargeting kan voor ieder budget*

Belangrijk om te onthouden: Retargeting zorgt niet voor meer verkeer Retargeting kan niet alleen opereren Retargeting werkt pas echt als je de boodschap aanpast op de doelgroep

Maak zoveel mogelijk onderscheid. Kwaliteit boven kwantiteit. De basis retargeting inrichting: Homepage bezocht Funnelstappen Afgeronde boeking Met ook een specifieke boodschap: Benadrukken USP’s Kortingscode / Aftelmechanisme Bedankt! (of uitsluiten) Uitsluiten / Biedingen aanpassen Nogmaals tonen of soortgelijke tonen Beschikbare opties / alternatieven Aftelmechanisme / Kortingsperiode Biedingen aanpassen / Korting Maar het kan slimmer: Tijd op de homepage Type accommodatie bekeken Reisgezelschap Periode van reizen Hoogwaarde/laagwaarde Funnelstap 1, funnelstap 2

2. Kijk eerst dicht bij huis

Een voorbeeld 186.000 maandelijkse zoekopdrachten! Google Adwords Toelichten Adwords. Tips, tricks. Teksten. “weekendje weg”

Een voorbeeld 10.620 maandelijkse zoekopdrachten

Een voorbeeld 4.100 maandelijkse zoekopdrachten

Een voorbeeld 2.090 maandelijkse zoekopdrachten

Een voorbeeld 90 maandelijkse zoekopdrachten

Kwaliteit boven kwantiteit VVV ZEELAND: Klikpercentage 6x hoger Kosten per conversie 4x lager Specifieker = relevanter Maar ook een veel lager volume. Erg? Specifieker = duurder Zoekwoord Zoekopdrachten Weekendje weg 186.000 Weekendje weg Nederland 10.620 Weekendje weg kust/zee 4.100 Weekendje weg Zeeland 2.090 Weekendje weg Renesse (bijv.) 90 Gemiddelde klikprijs € 0,75 € 1,37 € 1,01 € 1,43 € 0,79

3. Start met zaaien. Op relevante plaatsen. Facebook? Creeeren van boodschap gepaard met doelgroep. ¾ creatie. Doel video.

Slotwoord

Tot slot Er zijn veel wegen die vanaf jouw bedrijf naar Rome leiden… …maar ze starten allemaal op hetzelfde punt. Welke route je ook bewandelt, begin bij wat je al weet en hebt. Concreet 3 tips: Besteed minimaal een uur aan jouw analytics en ga aan de slag met wat je leert Bepaal of je via retargeting jouw bezoekers wilt overtuigen Zorg dat je vindbaar bent op de woorden (en tijden/regio’s) die voor jou het belangrijkst zijn En kijk dan pas verder, naar andere zoekwoorden, maar ook andere media(middelen) Concrete punten!

Einde