International Business Practice

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Voorstelling van de afstudeerrichting Marketing Management.
Advertisements

De marketing-omgeving
De branche in kaart gebracht.
STRATEGISCHE PLANNING
Bedrijfspresentatie Promavise
Vertaalslag Marketingmix naar Siva
Retailmarketing hoofdstuk 1, paragraaf 1.7
Strategische Marketing Planning
Hoofdstuk 2 - Strategy Wat is een strategie?
DILIGENTIA |INTELLIGENTIA Project Diligentia – Will Goderie  Sebastian Schipper[c]  May Bui  Dineke Delst  Maarten Förster
Commercialisatie Fietsen
Opdracht Strategieontwikkeling
Marketing theorie Week 1 To do Opzet & doelstellingen periode 1 Onderwerp week 1.
Organisatie-ethiek Wat is het ? Wat heb je er aan ?
Hoofdstuk 8 Plannen en doelen stellen
Hoofdstuk 4, Interactieve marketing
Hoofdstuk 16 Reclame en public relations.
Marketingplanning en strategie
Marketingplanning en strategie
Marketingplanning en strategie
Onderzoek en Segmentatie MK02 HEO-CE1 Agenda Doelstelling MK02 Studiewijzer Site met presentaties Theorie Voor volgende keer MK01 HEO-CE1.
Retailmarketing hoofdstuk 1, paragraaf 1.7
Swot analyse
Marketing voor verkeerskunde Ir Adriaan Walraad MBA.
Marketing voor verkeerskunde
De Toekomst Marketing.
SLC periode 2 Week 1 Evaluatie
Commercieel beleid en recht
College 2 Marketingomgeving
[Productnaam] Marketingplan
Midden in de wereld:.
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
Preventieve Organisatie Diagnose s.v. Helios
Marketing H4 Macro-omgeving Junior Accountmanager.
Beleidsplanning voor gevorderden “Een beleidsplan als instrument”
Commercieel beleid 1 H2 Marktonderzoek Filiaalmanager.
Business Unit Plan Positionering en promotie “graduaatsopleiding”
Basisboek Marketing Hoofdstuk 12 Promotie.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
PERSONEELSMANAGEMENT 2. 1 Onderdeel : 2. Omgeving PPT : 1
Strategische Businesspartner
Informatie management HC2
Het proces ► Analyse ► SWOT totaal ► Selectie SWOT
Organisatie en Beleid Bijeenkomst 2 Werken in een Organisatie II Hafida El-Gharbaoui Kamer
Preventief Organisatie Advies 2014 Daan Ros Frank van Deventer.
Internationale marketing
Hoofdstuk 4 Marketingomgeving Video’s: Kotler en anderen Vragen bespreken Onderzoek Marketingomgeving MKB 2011 en 2012 Theorie hoofdstuk 4 Marketingomgeving.
Dienstenmarketing Week 4.
College 2 Marketingomgeving Video’s: Kotler en anderen Vragen bespreken Onderzoek Marketingomgeving MKB 2011 en 2012 Theorie hoofdstuk 4 Marketingomgeving.
Indeling van hoofdstuk 2 Ontwikkelen van een marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren.
Clerkx Britt Knops Montilla Peeters Dimitri 1BM8Quintens Sofie.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Hoofdstuk 2 Ontwikkelen marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren van marketingdoelstellingen.
Titel van uw ondernemingsplan Qui volore imagnihillit que la nimolora vellorendemporaecab imperit harum que dolor mint faccabori inveles et fugitibus dioris.
Marketingplan [Productnaam]
Kansen en bedreigingen Interne analyse
Midden in de wereld:.
2/6/2018 Marketingplan Uw naam.
[Productnaam] Marketingplan
Indeling van hoofdstuk 2
Direct 2. Marketing 1.0, 2.0 en /07/2018 Direct 2. Marketing 1.0, 2.0 en 3.0.
Marketingstrategie J. Kamphuis AOC –Oost 2017
SWOT-analyse = kijk naar de sterke en zwakke kanten in je plan
(POD) Folkert de Wind Ivo Saes
Internationale handel
Sterkten versus kansen Zwakten bedreigingen Kansen Bedreigingen.
Marktonderzoek Marktonderzoek.
Ontwikkelingen in de recreatie
Vakman ondernemer – Commercieel plan
Transcript van de presentatie:

International Business Practice World Citizen Expat een cultuurconfrontatie met Zuid Amerika Ben Platier Marco Strijks In opdracht van IMEO

2 toetsen Individuele schriftelijke toets (theorie) Individueel verslag (praktijk) Zie blokboek voor de te leren / toe te passen hoofdstukken

Bedrijfsprofiel Omschrijving van je leer-, werkbedrijf Omvang Producten Diensten Structuur Strategie

Interne analyse

Macro-omgeving DESTEP Demografische factoren Economische factoren Sociaal-culturele factoren Technologische factoren Ecologische factoren Politiek- juridisch factoren

Meso-omgeving Concurrenten Toeleveranciers Substituten Klantgroepen Klantbehoeften Stakeholders / allianties

SWOT

Confrontatiematrix

De confrontatiematrix moet duidelijkheid bieden op deze 4 vragen. Hoe kunnen...: ...sterke punten ingeschakeld worden om op kansen in te spelen?; ...sterke punten ingeschakeld worden om bedreigingen af te weren?; ...zwakke punten dusdanig versterkt worden om op kansen in te spelen?; ...zwakke punten dusdanig versterkt worden om bedreigingen weerstand te bieden? http://www.confrontatiematrix.nl http://www.confrontatiematrix.nl

Strategische opties HoofdAandachtsPunten (HAP's)

Positionering

Persona’s en archetypen Operationeel plan Inzet marketinginstrumenten Persona’s en archetypen

Communicatiemix Welke instrumenten worden er ingezet en voor welk doel? Publiciteit Public relations Sponsoring Reclame Direct marketing Persoonlijke verkoop

BLACKBOARD Verslag Omslagblad met je naam! Hoofdstukindeling Methoden en analyses voorzien van APA literatuurverwijzing Schrijfstijl is zakelijk en NIET in de ik-vorm BLACKBOARD