Inspelen op Innovaties

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Vikingen en Arabieren 800 – 1000 Vikingtochten Grieken en Romeinen
Advertisements

Kaarten bij de tien tijdvakken
Kaarten bij de tien tijdvakken
1 De tijd van jagers en boeren 2 De tijd van Grieken en Romeinen
Schema H13 par. 1 Vier vrijheid!.
Kloosters & kathedralen
Een nieuw geloof Grieken en Romeinen
Leven op een palts Grieken en Romeinen Vroegmoderne tijd Moderne tijd
Dorestad in de tijd van Karel
Hoofdstuk 1 De grote lijn..
Tijdbalkopdracht Maak aan de hand van de lesstof en de tijdbalken in je lesboek per tijdvak een tijdbalk (gebruik hiervoor blanco A3 papier) Maak zowel.
Mijn MaS Mijn naam Mijn klas. Titel van Foto 1 Maak een foto, waar jijzelf opstaat en waarvan jij vindt dat het kenmerkend is voor jouw stageplaats! Net.
Van jagers en boeren … naar regenten en vorsten
Tijd van jagers en boeren ? – 3000 v. Chr. Prehistorie
Geschiedenis.
Vikingen en Arabieren Grieken en Romeinen Lees blz. 34 van je lesboek
Vikingen en Arabieren Grieken en Romeinen Vroegmoderne tijd Moderne
H1 Prehistorie Jagers en boeren.
Informatieve PowerPoint o.b.s. Fiepko Coolman groep 5 en 6
Prehistorie, Grieken & Romeinen
OFC28 mediawijsheid les 4.
Werkwijze groep
Prehistorie (tot 3000 v. Chr) Oudheid (3000 v. Chr-500 n. Chr.)
Geschiedenis Mevr. Liefting
Tijd van pruiken en revoluties,
Tijd van pruiken en revoluties,
OFC28 mediawijsheid les 5 samenwerken
Monniken en Ridders Hoofdstuk 3.
Werkvormen in de klas Onderwijsassistent Leerjaar 2 Periode 3, week 1
KOO ‘Kosmisch Onderwijs en Opvoeding’ Montessorischool De Pas.
Voorstellen docent + opstellen plattegrond. De regels doornemen.
Bijeenkomst 4 Thema: “Wat kan ik?” Docent: Pascal van Schajik
Geschiedenis van het Christendom Keuzemodule Hogeschool Rotterdam.
Tijd van jagers en boeren
Geschiedenis van het Christendom Keuzemodule Hogeschool Rotterdam.
Thema 2, week 1.4 Leerdoelen en instructiemodellen 22 september 2014
Wetenschapper in de klas Scarabeeklas De Schouw en Zecc Architecten.
Wat zijn volgens jou de meest in het oog springende innovaties die van invloed kunnen zijn op opleiden en een leven lang leren ? Welke bedreigingen en.
Jagers verzamelaars Jagers-verzamelaars trekken Europa in
Informatie avond 7B Patricia Scholte ter Horst. Amsterdamseweg 209
23 november  Doelen  Ophalen voorkennis Samenwerkend Leren  Jouw lessen: Activerende Didactiek  Opdracht verwerken theorie  Afronding ◦ Huiswerk.
Welkom X-STREAM. Terugblik vorige les  Wat vonden jullie ervan?
Workshop 'Beelden van tijd en beeldende geschiedenis': rapportering plenum Moeten wij die datum vanbuiten leren? Chronologie en historisch tijdsbesef.
Workshop 'Beelden van tijd en beeldende geschiedenis': rapportering plenum Moeten wij die datum vanbuiten leren? Chronologie en historisch tijdsbesef in.
1. Wat gaan we vandaag doen ?
Communicatie Les1.
Chronologie v.Chr v.Chr v.Chr v.Chr.
Een kennismaking met de geschiedenis in 10 stukjes.
Acceptatie en Adoptatie Thema Technologie bij jezelf: 1A_TVB01
Cursus 1.4 Tien Tijdvakken Klas 1 BK Lesweek 1
Cursus 1.4 Tien Tijdvakken Klas 1 KGT Lesweek 2
Cursus 1.3 Reis door de tijd Klas 1 KGT Lesweek 3
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Laaggeletterdheid en de BPV
Hoofdstuk 3: De Grieken Klas 1 KGT Lesweek 6
Vakdidactiek 2 Doelen van het vak
Inspelen op Innovaties
Rechtstaat les 4 Expertgroepen.
INSPIRATIE SESSIE MBO Maasland 19 mei 2016.
E-health domotica E-learning
Wat doet media? Hoe wordt media gebruikt?
Mediawijsheid Netiquette.
Inspelen op Innovaties
Inspelen op Innovaties
Inspelen op Innovaties
Thema 8: hoe vrij ben jij? Blok 1: Franse volk eist vrijheid
waar / niet waar ALLES WAT IK DOE MOET IN 1 KEER GOED GAAN
Geschiedenis 3.4 De verhouding tussen heer en vazal
Tijd van jagers en boeren Jagers-verzamelaars -Jagen / verzamelen -Taakverdeling -Nomaden -geloof Boeren -Akkerbouw / veeteelt -Ontstaan verschillen in.
Ouderavond 4 HAVO en 4 VWO.
Transcript van de presentatie:

Inspelen op Innovaties Keuzedeel Dienstverlener Breed Thema 1 Kijk op het verleden

Programma Terugblik Thema 1 Kijk op verleden Tien tijdvakken Portfolio opdracht 2 Afronding

Terugblik Alles terug te vinden in de WIKI/ PORTAL Innovatie, wat is dat? Portfolio opdracht 1: Digitaal portfolio TIPS TOPS Digitale klas: www.socrative.com Woordwolk: https://www.jasondavies.com/wordcloud Portfolio: www.123website.nl

Thema 1: Kijk op het verleden Wat is het verleden?

10 Tijdvakken

Jagers en Boeren tot 3000 voor Christus

Grieken en Romeinen 3000 v. Chr. Tot 500 na Christus

Monniken en Ridders 500 tot 1000 na Christus

Steden en staten 1000 tot 1500 na Christus

Ontdekkers en hervormers 1500 tot 1600 na Christus

Regenten en Vorsten 1600 tot 1700 na Christus

Pruiken en Revolutie 1700 – 1800 na Christus

Burgers en Stoommachines 1800-1900 na Christus

Wereldoorlogen en Holocaust 1900 – 1950 na Christus

Televisie en Computer 1950 - 2000

Portfolio opdracht 2

Portfolio opdracht 2

Afronding Controleren: Heeft de docent de link naar jouw digitale portfolio? Evalueren: Ga naar http://socrative.com Room: HEKMAN395 Welk cijfer geef jij deze les? En waarom? Vooruitblik: