Veilig werken met stoffen

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
1.2 zuivere stoffen en mengsels
Advertisements

Etikettering van stoffen
Veiligheidssignalisatie
Gevaarlijke stoffen!! risico’s, vergiftiging, soorten, voorkomen, etikettering, gevarendiamant.
Stoffen 3T Nask2 1.1 Stoffen.
WERKEN MET GEVAARLIJKE STOFFEN
Toolbox brandwonden.
Milieu en veiligheid Kelly van Helden.
KAM H4 Gevaarlijke stoffen Logistiek teamleider.
KAM – integrale kwaliteitszorg Hoofdstuk 4 Gevaarlijke stoffen.
Uitvoeren Gewasbescherming
Huisvesting en Hygiëne
Huisvesting en Hygiëne
Zuivere stoffen en mengsels
Gevaarlijke chemische producten
Gevaarlijke chemische producten
Gevaarlijke chemische producten
KAM – Integrale kwaliteitszorg
Uitvoeren Gewasbescherming
Hoofdstuk Hoofdstuk 4 Elektriciteit Wat gaan we vandaag doen? Opening
Veilig werken in de logistiek (KAM)
Hoofdstuk 2 Wat gaan we vandaag doen? Opening Terugblik Doel
KAM – Integrale kwaliteitszorg
Brandstoffen verbranden
Krachten in constructies
Hoofdstuk 2 Wat gaan we vandaag doen? Opening Doel Nieuwe stof
Hoofdstuk 1 Krachten Wat gaan we doen vandaag? Terugblik
Hoofdstuk 2 Stoffen Wat gaan we vandaag doen? Terugblik Doel
Hoofdstuk 3 Wat gaan we doen? Terugblik Doel van vandaag Nieuwe stof
Verschillende Soorten krachten
Hoofdstuk 2 Wat gaan we vandaag doen? Opening Doel Nieuwe stof
Hoofdstuk 4 - les 2 Elektrische energie.
Hoofdstuk 4- les 1 Stroomkringen.
Hoofdstuk 2 Wat gaan we doen? Terugblik Doel van vandaag Nieuwe stof
Hoofdstuk 2 Wat gaan we doen? Terugblik Doel van vandaag Nieuwe stof
Krachten samenstellen
Hoofdstuk 6 – les 4 Druk.
Hoofdstuk 2 Stoffen Wat gaan we vandaag doen? Opening Nieuwe stof
Vaardigheden 2 Wat is de dichtheid van: Goud Water Koper Kwik
Werken met weerstanden
Elektrische energie opwekken
Bewegingen onderzoeken
Hoofdstuk 10 – les 4 Eenparig vertraagd.
Brandstoffen verbranden
Scheikunde, een wetenschap
Scheikunde, een wetenschap
Uitvoeren Gewasbescherming
Voortstuwen en tegenwerken
Hoofdstuk 11 – les 2 Optrekken en Afremmen
Hoofdstuk 3 Wat gaan we doen? Terugblik Doel van vandaag Nieuwe stof
Hoofdstuk 7- les 1 Stofeigenschappen.
Hoofdstuk 5- les 4 Geluid versterken.
Hoofdstuk Hoofdstuk 4 Elektriciteit Wat gaan we vandaag doen? Opening
Hoofdstuk 10 – les 3 Eenparig versneld.
Hoofdstuk 5- les 2 Toonhoogte.
Scheikunde, een wetenschap
Fasen en faseovergangen
Hoofdstuk 2 – les 3 Warmte en temperatuur
Hoofdstuk 2 – les 2 Energiebronnen
Hoofdstuk 2 – les 2 Warmte en temperatuur.
Hoofdstuk 2 Wat gaan we vandaag doen? Opening Terugblik Doel
Hoofdstuk 5- les 3 Geluidssterkte.
Hoofdstuk 2 Stoffen Wat gaan we vandaag doen? Opening Terugblik
Hoofdstuk 2: wat weet jij?
Krachten samenstellen
Hoofdstuk 1 Krachten Wat gaan we doen vandaag? Terugblik
Scheikunde, een wetenschap
Hoofdstuk 2 Stoffen Wat gaan we vandaag doen? Opening Terugblik
Scheikunde, een wetenschap
Hoofdstuk 2 Wat gaan we vandaag doen? Opening Doel Nieuwe stof
Transcript van de presentatie:

Veilig werken met stoffen Hoofdstuk 7- les 3 Veilig werken met stoffen

Doel van de les Aan het einde van de les heb je je kennis over werken met gevaarlijke stoffen weer even opgehaald .

Gevaarlijke stoffen Maar dus vooral als je ze inslikt.. Ook thuis gebruik je vaak stoffen die gevaarlijk kunnen zijn: - licht ontvlambaar (haarlak, deodorant) - irriterend (schoonmaakmiddelen) Maar dus vooral als je ze inslikt..

Informatie op etiketten Dat is verplicht bij wet! Op een verpakking van een gevaarlijke staf staat een etiket met veiligheidsinformatie. Hierop staan onder andere de volgende dingen: - concentratie stof - gevarensymbolen - leverancier - chemische en triviale naam

Pictogrammen Op potten of flessen met chemicaliën staan vaak plaatjes die aangeven welke gevaarlijke stofeigenschappen een stof heeft. Dit noemen we gevarensymbolen of pictogrammen.

P- en H-Zinnen en opruimen H staat voor hazard (gevaar) P staat voor precaution (voorzorgsmaatregelen) Op een gevaarlijke stof staat ook dat je stoffen niet moet mengen of dat stoffen niet zomer weg gegooid morgen worden. Deze horen dan bij het klein chemisch afval.

Terug naar het beginprobleem

De rest van de les Maken opgaven paragraaf 3 Nakijken opdrachten paragraaf 3 Stellen vragen over de opgaven die je niet begrijpt.

Einde les Doel: Aan het einde van de les heb je je kennis over werken met gevaarlijke stoffen weer even opgehaald . Heb je het doel gehaald?