Welkom bij DAIly NURSE.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Zorg voor autonomie van ouderen met een psychiatrische achtergrond in het verzorgingstehuis Lambert Liza.
Advertisements

Resultaten bevraging voorzieningen “participatie ouders”
BEWONERSVERENIGING GARSTKAMP Gezond oud worden KLANKBORDGROEP Donderdag 6 juni 2013 AANVANG 13:30 UUR RECREATIERUIMTE.
Hogescholen in Dialoog
Volgen in SO / PrO Studiedag Speciaal Onderwijs 18 jan 2012
Thema 5 Begeleidingsmethoden
Innovaties in de zorg een evaluatie van 17 kleinschalige projecten
Lectoraat GGZ-Verpleegkunde
Workshop Competentie gericht onderwijs in het VMBO en MBO
Instrument Empowerment Workshop “Marokkaanse Vrouwen in Beweging BSI dag; 27 mei 2004 Anneke Hiemstra.
Datum Naam school Naam presentator
CJG café Themabijeenkomst Preventie overgewicht
Deel anders, mijn organisatie
Zelhem 2mei 2013 Hanneke Verweij Biedt u hulp aan de meest kwetsbaren?
Presentatie Bijeenkomst 2
Ouderbijeenkomst Positief opvoeden
Als zelfstandig wonen niet meer kan
11 Diversiteit & inclusie July 30, Overzicht Diversiteit en inclusie zijn een integraal onderdeel van onze business. Het is essentieel dat u.
Solidariteit op onze school Enkele suggesties voor gesprek.
Weerbaarheid en zelfredzaamheid vergroten
Het perspectief van de oudere
Discussiegroepen - resultaten
WERKEN MET GROEPEN JONGE KINDEREN Bijeenkomst 4. VORIGE BIJEENKOMST: * Bespreken uitkomsten van de praktijkopdrachten in groepen van drie/ vier personen.
STOPPEN MET DIALYSEREN
Organisatie mondzorg en mondverzorging in verpleeghuizen.
2.7. Samenvatting Chaymae Faïk 1BASWA. 1. Een bepaalde manier van zorgen 1989: Eerste Nederlandse, kleinschalige woonvorm Eind de jaren 90  populair.
BEWONERGESTUURDE WIJKONTWIKKELING: DE KRACHT VAN EIGEN OPLOSSINGEN !
Kennissessie Lumina Spark 1 februari | Pagina 2 Doelstellingen Delen ervaringen – vragen Ervaringen Management in Motion? Ervaringen/vragen Interimmers?
Wijs met media: Deze workshop geeft ouders de gelegenheid ideeën en ervaringen uit te wisselen over het onderwerp “Wijs met media”. De drie kernthema’s.
Derek de Beurs, MSc. PhD VU Amsterdam Suïcide team Professor dr. A.J.F.M. Kerkhof Professor dr. Jos de Keijser Dr. M. de Groot Economie team Dr Judith.
Peuter & Co De Hbo’er in Groep Nul en de Startgroep Van spelen word je vrolijk!
Cursus Curriculumontwerp burgerschap mbo Marjolein Haandrikman 7 november 2012.
 Actief lid zijn van de KBO Nu en in de toekomst In gesprek met de leden Ellen van Troost van Moveo Training & Advies.
Dr. Patrick Vermeulen GITPMoed & Vertrouwen Moed en Vertrouwen Workshop 1 Motivatie 1.
Wetenschap & Technologie en zaakvakonderwijs [naam trainer]
Zicht op Samenspel! Meander & Bas Schepers. Programma EERSTE HELFT –Inleiding –Verwachtingen & Vragen –Project of Traject ? –Volgen RUST TWEEDE HELFT.
Haal meer uit het medewerkers- onderzoek! Calle Boot (Waterschap Brabantse Delta) Edwin van Ravenstein (Waterschap Brabantse Delta) Thera van Heuveln (InternetSpiegel.
Vakinhoudelijk leiderschap, in een tijd van verandering
Observeren en begeleiden van kleine groepen
Kick-off Kwaliteit Verbetercyclus
Duurzaamheid in Gennep
Hoe Talent herkennen? TALENT TALENT TALENT Waar je echt niet goed in bent? Je stelt activiteiten uit…. Over een grote hobbel…. Dialogen in.
Voor een optimale ontwikkeling van kinderen
Workshop Kernboodschap Gebiedsgericht Werken 14 oktober 2016
Kick-off Kwaliteit Verbetercyclus
Diversiteit & Inclusie
Rob Goossens Het Werkplan.
Zelfstandige teams Een zelfstandig team:
Nelleke Gruijters Paul Ram
Visie en strategie Les 3: Visie verdieping.
CIO 3.0: een gemeentelijk perspectief op de digitale transformatie
Hoe schoolontwikkeling een feestje wordt op de werkvloer
Diversiteit en integratie
Kick-off Kwaliteit Verbetercyclus
  Verzorging van ouderen in de thuissituatie. Waar lopen wij als verpleegkundige tegenaan?
Les 4: Observeren Les 4:
‘In veilige handen’ Welkom en kennismaking
Welkom bij de introductie les Valpreventie!
Welkom bij DAIly NURSE.
Gedragsproblemen en stoornissen
Welkom bij DAIly NURSE.
ADL Les 1.
Methodisch handelen Week 3. Methodisch handelen Week 3.
WORKSHOP 3 OP WELKE THEMA’S FOCUSSEN WE?
ADL Les 1.
Project gamemarket Les 1.
Doelen Aan het einde van de les weten jullie:
Denken en doen.
Startgroep nieuwe HR-cyclus
Lespakket Dementievriendelijk
Transcript van de presentatie:

Welkom bij DAIly NURSE

DAIly NURSE interventie - Workshop 2 Terugkoppeling huiswerkopdracht Wat is de capaciteit van bewoners? Wat is de rol van V&V bij de activiteiten van bewoners? Video-opnamen Gedrag en barrières (terugkoppeling MAINtAIN) Hoe kunnen we bewoners stimuleren in ADL en HDL? Omgeving van de bewoner

Nabespreking huiswerk (1) Hoe is het gesteld met de capaciteit van de bewoners? Is er een verschil in wat bewoners kunnen en wat bewoners doen? Zijn jullie het eens over de capaciteit van de bewoners? Wat is de rol van de verpleegkundigen en verzorgenden bij de activiteiten? Wat is de algemene indruk van de capaciteit van de bewoner? Doen bewoners meer dan ze kunnen of kunnen ze meer dan ze doen? (In welke activiteiten zitten de grootste verschillen tussen wat de bewoners doen en wat de bewoners kunnen?) Zijn verpleegkundigen en verzorgenden (tweetallen) het eens over de beoordeling van de capaciteit? Wat is de rol van de verpleegkundigen en verzorgenden bij de activiteiten die jullie geobserveerd hebben? Werden er activiteiten van bewoners onnodig werden overgenomen, dus activiteiten die de bewoner ook meer zelfstandig had kunnen uitvoeren, evt. met behulp van supervisie of ondersteuning?

Nabespreking huiswerk (2) Hoe kunnen we rekeninghouden met de capaciteit van de bewoners? Hoe kunnen we de bewoners stimuleren om dagelijkse activiteiten (zelfstandiger) uit te voeren? Hoe kunnen verpleegkundigen en verzorgenden rekeninghouden met de capaciteit van de bewoners wanneer zij de bewoners stimuleren tijdens de dagelijkse zorg? Hoe zouden verpleegkundigen en verzorgenden de bewoner bij dagelijkse activiteiten kunnen stimuleren om deze activiteiten (zelfstandiger) uit te voeren?

Video opnamen

Gedrag Het gedrag van verpleegkundigen en verzorgenden: terugkoppeling MAINtAIN-vragenlijst

Minst gestimuleerde activiteiten op de afdeling: ADL: [vul hier de minst gestimuleerde activiteiten (rode stoplichtjes) in, bijv. hulpmiddelen voor het eten] HDL: [vul hier de minst gestimuleerde activiteiten (rode stoplichtjes) in, bijv. bed opmaken] Algemene activiteiten: [vul hier de minst gestimuleerde activiteiten (rode stoplichtjes) in, bijv. aanmoedigen van familie] Herkennen jullie het gedrag die uit de vragenlijst naar voren komt? Zijn dit ook de activiteiten die jullie zelf het minst stimuleren en waarom is dat zo? Waar is de meeste winst te behalen/ welke activiteiten zouden we meer moeten stimuleren?

Barrières De meest ervaren barrières op de afdeling: terugkoppeling MAINtAIN-vragenlijst

Meest ervaren barrières op de afdeling: Bewoners: [vul hier de meest ervaren barrières (rode stoplichtjes) in, bijv. bewoners zijn niet in staat] V&V: [vul hier de meest ervaren barrières (rode stoplichtjes) in, bijv. het kost te veel tijd] Team: [vul hier de meest ervaren barrières (rode stoplichtjes) in, bijv. verwachtingen van collega’s Organisatie: [vul hier de meest ervaren barrières (rode stoplichtjes) in, bijv. er is te weinig personeel beschikbaar] Herkennen jullie je in de barrières die naar voren komen? Waarom zijn dit barrières zijn voor de afdeling? Zijn de meest ervaren barrières ook de meest belangrijke? Zijn het barrières die te veranderen zijn? Zo ja, hoe? Welke barrières zouden geselecteerd moeten worden om mee aan de slag te gaan in het implementatieplan? Zijn er nog andere barrières die we zouden moeten aanpakken?

Hoe gaan we om met barrières? Strategieën uit de toolbox: V&V Team Organisatie

Noteer voor het implementatieplan: Gedrag dat we meer willen zien Barrières die we weg proberen te nemen Mogelijke strategieën Herkennen jullie je in de barrières die naar voren komen? Waarom zijn dit barrières zijn voor de afdeling? Zijn de meest ervaren barrières ook de meest belangrijke? Zijn het barrières die te veranderen zijn? Zo ja, hoe? Welke barrières zouden geselecteerd moeten worden om mee aan de slag te gaan in het implementatieplan?

Brainstorm: Hoe stimuleren we bewoners tijdens de ADL en HDL? Eerst kleine groepjes, daarna gezamenlijk Schrijf ALLE ideeën op! En stuur ze naar alle collega’s Hoe kunnen we bewoners “uitlokken” om ADL en HDL uit te voeren? Denk eens buiten het verpleeghuis, hoe daag je je kinderen uit om zo zelfstandig mogelijk te zijn ‘s morgens? Of hoe krijg je het voor elkaar dat je partner het huishouden doet?

Brainstorm: omgeving bewoner Welke personen en welke factoren in de omgeving van een bewoner kunnen van invloed zijn op zijn of haar activiteiten en zelfredzaamheid? Bewoner

“Bewegen is iedereens zorg” Bewoner Geestelijk verzorger Diëtist Verpleeg huisarts Fysieke omgeving Verpleeg-kundigen/ verzorgen-den Bewegings-agoog en activiteiten-begeleider Management Familie Para-medici Vrijwil-ligers Andere bewoners Hoe gaan we iedereen betrekken bij het stimuleren van bewegen?

Zijn er nog vragen