Het Stuurinteractiemodel

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De schoolmaatschappelijk werker
Advertisements

ZO BEGON ONS LEVEN IN DEZE WERELD … VOL VERWACHTING NAAR DE TOEKOMST !
Hoe blijf ik gemotiveerd
Flip Jan van Oenen Clemens Bernardt
Pestprotocol Naam:leerlingenraad Groep:5,6,7,8
Evalueren is een verzamelnaam van:
Training Omgaan met service Les 3: klachten
Uitgangspunten: niets is wat het lijkt het verleden is een beperking
Scholing NPZE 6 maart 2014 Omgaan met rouw en verlies
Diep in mijn hart Muziek Send my an Angel.
SLOA vrijval project Bs. Aan de Bron Weert.
TRAINING SOCIALE VAARDIG-HEDEN
met mensen die niet horen je kunt het achterwege laten
Beweging en gezonde voeding voor kinderen
SOCIALE COMPETENTIE Jacqueline Blaak-Venneman.
Zaterdag 20 september 2014 Training Omgaan met Service Les 3: klachten.
Talent in Ontwikkeling
Onderwijsbehoeften. Niels (10) is druk Voldoet niet aan de norm Benadrukken van het probleem Diagnostisch label (niet pedagogisch) Programma tot herstel.
Dienstverlening voor integere en geweldloze communicatie Presentatie door R.R. Annema.
Uitleg: Je pp moet uit minimaal 12 dia’s bestaan.
Muziek: Percy Sledge - Ave Maria
Thema 3 communicatie Gesprekken voeren..
Professioneel werken: gestructureerd en methodisch
WOW: enqueteren bij Jumbo
Vakkennis Natuurbeheer
En toen was het voorbij Vraag jij je nooit af wat mensen moeten denken net voor dat ze een ongeluk krijgen of zelfmoord plegen Hier kun je proberen om.
Thema 2, week 1.4 Leerdoelen en instructiemodellen 22 september 2014
Hoofdstuk 5: Lastige gesprekken met individuele studenten.
Programma week 3 Terugblik: kennismakingsgesprek Toelichting: basis LSD-techniek Oefening 1: actief luisteren Oefening 2: echt actief luisteren Huiswerk.
Wat vinden jongeren belangrijk? Cliëntenraad GGZ Kinderen en Jeugd.
PSYCHISCHE PROBLEMATIEK IN HET 3E JAAR Een ‘best practice’ zonder enig resultaat.
Talent in Ontwikkeling
‘Dit vind ik ervan!’ 2.0 Cliënten vertellen wat zij belangrijk vinden
Uitleg  In dit spel is het de bedoeling dat je zoveel mogelijk punten verzamelt door vragen goed te beantwoorden.  In ronde 2, 3 en 4 staat er ook een.
Jaarvergadering Verder Limburg, Beter Brein 18 juni 2016.
MODULE 3 GESPREKSTECHNIEKEN. INHOUD 1.Soorten open vragen en het belang er van 2.Tips bij het voeren van gesprekken 3.Regels van feedback 4.Valkuilen.
Mondzorg - persoonsgericht
Agressie en onbegrepen gedrag
ALS KLEINE KINDEREN GROOT WORDEN
website pakket Je Bedrijf Onbezorgd Online!
Afgestaan bij de geboorte
16 Evalueren Introductie & Overzicht
Wat liefde is (deel 2).
4 Richtlijnen ter inspiratie
Lichaampje prik 1 Korintiërs 12:18-20 "God heeft elk deel van het lichaam een eigen taak gegeven. Precies zoals hij dat wilde. Een lichaam bestaat dus.
Talent in Ontwikkeling
Beleid en regelgeving Les 3.
Future Planet Studies: Wat kun je ermee?
Britt Koopman Chanel Ebhulu
Afstemmen op elkaar doorheen voorbereidend gesprek
Vertrouwen zoals David
In gesprek met elkaar Gebruik eventueel rode en groene kaartjes waarmee mensen kunnen aangeven of ze het eens of oneens zijn met de stelling.
Project Management Fails
Studie vaardigheden Thema 8 : Ups & downs.
blok 2 les 4: contact met elkaar
Duurzame inzetbaarheid
In gesprek over werkdruk
Luisteren naar de stilte
Duurzame inzetbaarheid
Algemene ziekteleer Lymfestelsel en afweer
Hoofdstuk 1 Wie ben je? Wat kun je? Wat wil je?
Implementatie Code Goed Gedrag COC …2017
Behandelgroep voor mensen met beginnende dementie
Wet Maatschappelijke Ondersteuning
Heet iedereen welkom en geef aan dat de bijeenkomst erg belangrijk is
Klantgericht werken StudyEvent Mobiliteit in Beweging
Dit is een voorbeeld PowerPoint, om je een beetje op weg te helpen
Procedures aan begin van het jaar
Wat leer je allemaal op school?
Wie houdt er van zichzelf?
Transcript van de presentatie:

Het Stuurinteractiemodel Het doel van dit gesprek is…. De stuurvraag : hoe kun jij ervoor zorgen dat …. zodat….? Accepterende reactie (ziet het nut en gaat het proberen) Aansluiten Waarderen dat persoon het gaat doen Afspraken maken Eventueel hulp bieden Klagende reactie (begrijpt nut maar beklaagt zich ergens over) Erkennen klacht, vasthouden aan doel Gegeven dat het voor je lastig is om, hoe kun je het toch voor elkaar krijgen? Afwijzende reactie (ziet het nut niet, houdt af) Uitleggen rationale Vandaar dat het belangrijk is dat jij… zodat …. Het stuurinteractiemodel, noam 2014