De seinen zijn ten opzichte van de normale rijrichting links van

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Oefenvragen Handboek en Seinenboek deel 4
Advertisements

Praktisch verkeersexamen
Oefenvragen Handboek en Seinenboek deel 2
Schema en synthese van een zakelijke tekst
VALKPARKIETEN HOBBYKWEKERIJ
Veiligheid in transport & mobiliteit R. Koning, W. van Heusden & J. Wallaard.
Respectvolle bejegening
Verkeers- stellingenspel
Door Jente, Pepijn, Kenneth L. en Jules.  Diefstal (of poging daartoe)  Van een voertuig  Een openbare of private plaats  Daders gebruiken geweld.
Toolbox Smart Grids – for local energy Versie: 11 januari 2012 bron: open innovatie in het kader van Brainport.
Oefenvragen Handboek en Seinenboek deel 3
Verbrandingstoestellen werkend met bio-ethanol
PowerPointslides maken
Mind De waarneming bestaat uit parallelle reeksen indrukken. Deze indrukken zijn eigenschapwaarden die uitgezet kunnen worden in meerdere dimensies. Een.
Veiligheidssignalisatie
Portfolio Faculteit der Letteren
LAATSTE SCRIPTIESEMINARIE
Gemaakt door Mila en Luuk
Dennis Bakker Kai Molendijk H2B
Hoofdstuk 4 – Gegevens analyseren
Quiz Start.
MET DANK AAN COLLEGA’S IN DEN LANDE ! vee 2012
Zindelijkheid binnen het aanbod van Kind en Gezin
Het scheidsrechtersblad
Voorrangsborden.
Gespreksvaardigheden
Programma OvRAN Symposium Toekomst Accountant WELKOM uur buffet uur Huub Wieleman, Geert Koster en Corneel Spil, “Verloren vertrouwen.
Veiligheid & Overlast Bewonersavond BPC Roosendaal 12 januari 2011.
Woordenschat groep 5 Thema 10 Les 1
Natuurkunde Paragraaf 5.1 & 5.2 Gemaakt door: Martijn van den Berg
Wat voedt jou deel 1..
EXPRESSIONISTISCH SCHILDERIJ
Alcohol, roken en opvoeding
Raar Maar Waar kinderboekenweek. Vraag 1 zijn er ooit vikingen op mars geland.
Laaggeletterdheid & De apotheek
Overeenkomst niet goed opgezegd Schadevergoeding.
(basis)training voor praktijkbegeleiders 13 december 2015 Module rol van de beoordelaar.
AMS O / 1 CDD onder de Wwft Vereniging van Compliance Officers Amsterdam, 22 januari 2008 Kleis Broekhuizen Joost Italianer.
Conflicthantering Drie dagdelen van 120 minuten. Doelstellingen: -Kennis over conflicthantering (een theoretisch kader) -Inzicht in eigen conflictstijlen.
Illustraties: mycutegraphics.com.
SharePoint Alles over versiebeheer In de Private en Public cloud.
Toelichting op invalregeling junioren Seizoen
Versie (S60) Link tussen het Enig document (ED) en de gegevensbank van MASP vergunningen voor de domiciliëringsprocedure en de vereenvoudiging.
Met STAR(R) meer zicht op competentieontwikkeling
TOON DEZE SLIDE: INLEIDING
Nieuwe gewoontes aanleren met SharePoint
VERTREKPLAATS.
SharePoint Versiebeheer
Heb je talent om kleuren te onderscheiden ?
Tool IE-3: Kenmerken van probleem-oplosopdrachten
In gesprek met elkaar Gebruik eventueel rode en groene kaartjes waarmee mensen kunnen aangeven of ze het eens of oneens zijn met de stelling.
Het postkantoor van windows
Hoe brengen opdrachten de beroepscontext het klaslokaal in?
Woordenschat groep 5 Thema 10 Les 1
Wat maakt een PPT goed?.
Een goede poster: Focussed Visueel Gestructureerd
Toolbox Ongunstige werkhouding
HOGE RAAD VOOR DE JUSTITIE | CONSEIL SUPERIEUR DE LA JUSTICE
Internet bankieren met Android smartphone en tablet.
Toolbox Oogincidenten
Lof der Oppervlakkigheid
Internet bankieren met Android smartphone en tablet.
SEL Les 2: normen en waarden.
Gewoon pubergedrag? Over Relaties
Zing Nederlands Met Me 20 april 2018.
Internet bankieren met Android smartphone en tablet.
Semantisatieverhaal: Vorige week kwam ik ‘s avonds laat met de auto terug van een feestje. Op de autoweg waren 3 rijbanen afgesloten (klik voor eerste.
U kan op de template rechts een oefening maken
Incontinentie… Wat is dat eigenlijk?
Transcript van de presentatie:

De seinen zijn ten opzichte van de normale rijrichting links van 3. De TB-G rijdt met een goederentrein in normaalspoorregime 3.1 Opstelling van seinen De seinen zijn ten opzichte van de normale rijrichting links van het spoor geplaatst. Marie Louise BO TB-G LE 1 Seinen en verkeer – versie 2 © NMBS B-TR.21

3. De TB-G rijdt met een goederentrein in normaalspoorregime 3 3. De TB-G rijdt met een goederentrein in normaalspoorregime 3.2 Gewoon stopsein Definitie en identificatie Het gewoon stopsein is een groot stopsein dat de doorrit kan toelaten. Identificatie van het sein Nota’s voor de cursist Herkennen van een gewoon stopsein Vergelijk de identiteitskaart van een persoon met de kenmerkplaat van een sein. Wat staat op de kenmerkplaat: - US = de naam van het sein; -6 = beheerd door blokpost zes. Belang van de kenmerkplaat De reflecterende kenmerkplaat van een sein laat toe een eventueel gedoofde lichtsein te lokaliseren. Zijn er nog andere elementen die een gedoofd sein beter waarneembaar maken ? Ja,de witte zichtbaarheidsband. Nota’s voor de opleider Je kan bij deze slide ter verduidelijking ook de historiek van het gewoon stopsein vertellen. Tweestanden seininrichting (gesloten of open). US 6 Kenmerkplaat waarop de letters en de cijfers voorkomen die het sein identificeren BO TB-G LE 1 Seinen en verkeer – versie 2 © NMBS B-TR.21

SEINBEELD BETEKENIS SSP 3. De TB-G rijdt met een goederentrein in normaalspoorregime 3.2 Gewoon stopsein Seinbeelden van een gewoon stopsein SEINBEELD BETEKENIS SSP Doorrit verboden. Doorrit toegelaten Het volgende sein is een verwittigingssein of een baken met kepers. Doorrit toegelaten met beperking Het volgend sein is een stopsein ( groot stopsein, vereenvoudigd stopsein, stootboksein of een rood mobiel sein) . Nota’s voor de cursist Een gewoon groot stopsein zal in de volle baan altijd op voorhand aangekondigd worden, door een verwittigingssein en 1 baken. We zullen deze later in deze LE bespreken. Het gewoon groot stopsein is niet (elektrisch) gekoppeld aan het volgende sein. Het gewoon groot stopsein “weet” dus niet wat het seinbeeld is van het volgende lichtsein. Het gewoon groot stopsein geeft geen informatie over het volgende seinbeeld. Uittreksel van lichtseininrichting 1932. De voorstelling van den onveiligen stand van een waarschuwingssein door twee gele lichten, spruit voort uit het feit dat sommige machinisten, tijdens de beproeving der lichten op onze banen, overdag het geel licht slecht van het rood licht onderscheiden; om allen twijfel en alle verwarring te vermijden, werd alsdan beslist het sein tot volstrekt stilhouden door een rood licht en het waarschuwingssein door twee gele lichten voor te stellen. Alle verwarring wordt op die wijze onmogelijk en men kan den heel eenvoudigen regel stellen dat, in de lichtseininrichting een geel licht nooit alleen en een rood licht altijd alleen voorkomt. Nota’s voor de opleider Geef telkens illustraties van de seinbeelden aan de hand van schetsen op het bord. Geef nog geen details over de verwittigingsseinen, deze worden in de volgende pagina’s toegelicht. Geef aan waarom men de gewone grote stopseinen gebruikt -> dit zijn de eerst geïnstalleerde seinen toen het verkeer nog niet zo complex/druk was. Zij werden veelal vervangen door gecombineerde grote stopseinen. Daar waar de situatie het toelaat zijn zij blijven staan. BO TB-G LE 1 Seinen en verkeer – versie 2 © NMBS B-TR.21