Logboek & planners ..

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De Biezenhof een BAS-school? een BAS-school?. Voorgeschiedenis n maart tot september 2010: Waar willen we naar toe? n september 2010: Presentatie BAS.
Advertisements

Les voor groep 6 Geen instructietafel, want deze les is voor iedereen die niet precies meer weet hoe de staartdeling ook al weer ging en/of er meer van.
Vervolgbijeenkomst 2 Procesfasering bij Leren Leren.
Kennis maken met Opbrengstgericht werken
HGW en gesprekken met leerlingen
Werkmancollege Dalton i.o.
Presentation Of Learning
handvaardgheid / techniek
Van doelen naar reflectie
Nieuwsbegrip Doel van deze les:
Hoe kunnen we een lerende eigenaar maken van zijn eigen ontwikkeling?
Workshop MT Opbrengstgericht werken Visie – Opbrengsten – Actie.
Doelstellingen formuleren

Didasco Onze droomschool Pieter, Tristan & Filip.
ICT-er als coach. Stelling "De rol van ICT-coördinator bestaat uit het plannen en begeleiden van een veranderingsproces dat onderwijzend personeel (en.
VAKOVERSTIJGENDE REFLECTIE EN ZELFADVIES TRIMESTER DRIE NAAM: KLAS: TOEKOMSTBEELD, Teken of schrijf je toekomst in de bol hiernaast, denk aan.
LES 2 LESMODULE LAAGGELETTERDHEID
Basisschool De Driesprong
Kappen, Schoonheidsverzorging, Voetverzorging
Workshop evalueren Dcp
Vakantie Wie gaat er op vakantie? Waar ga je heen? Met wie ga je?
Leerproces SDV leerlijnen ontwikkellijnen Doel: POP van de leerling
Houtens : welkom, begroeting en ontmoeting
Communicatie 2 – kw 2 Les 3. Wat gaan we doen? Herhaling vorige week Feiteninterview Stagegesprekken Opdracht voor volgende week.
Welkom! Ouderavond TK2+ project Donderdag 26 november 2015.
COACHEN; zelf aan het werk! HELICON MBO Den Bosch W43
LOB Je sterke en zwakke kanten Wat kan ik?.
Als je nog geen idee hebt …
Waarom? Je hebt ontdekt wat je interesses zijn. Behalve dat het van belang is dat je doet wat je leuk vindt, is het ook belangrijk om te doen waar.
Workshop INFORMATIEVAARDIGHEDEN Samen sterk met.
E EN VERSTANDELIJKE BEPERKING … TOCH NAAR DE “ GEWONE ” BASISSCHOOL. Een kans of een bedreiging?
Hoe maak je een werkstuk? Begin op tijd!!. Kies een leuk onderwerp  Denk aan een hobby, sport, beroep, stad of onderwerp uit een van de lesboeken van.
VAD bijeenkomst 1.2. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom 2.Huishoudelijke mededelingen 3.Test kwalificatie dossier 4.Terugblik en bespreken thuisopdrachten.
Inhoud Optellen en aftrekken. Vermenigvuldigen en delen.
Creatief schrijven. Programma -Klassengesprekje: schrijf je weleens? -Inkomopdracht: een gebeurtenis -Creatief verhaal schrijven: tijdcapsule Wat gaan.
Gepersonaliseerd leren (GPL) vmbo-tl coaching. Coach  Relatie  Betrokkenheid  Eigenaarschap (tempo / niveau)  Overzicht  Uitdaging  Rust  Enthousiasme.
Creatief schrijven. Programma -Inkomopdracht: elektriciteit -Opdracht 1: jouw ideale vakantiedag -Opdracht 2: verplaats je in een ander Wat gaan we leren?
SVP op dezelfde plaats zitten als vorige keer s.v.p. Wat gaan wij doen? -De vorige les (ca. 5 min.) -Huiswerk bespreken (ca. 5 min.) -Meegebracht voorwerp.
LES 2 LESMODULE LAAGGELETTERDHEID
Taal- en Interactievaardigheden in de Kinderopvang
Havo-4 Les 1 Wie ben ik? Keuzebegeleiding.
Rustdag Genesis 2:1-4 Opdracht:
Informatieavond Workshop ked-coaching 2 november 2016
Covey trainingsavond.
Informatieavond klas
Studie vaardigheden Thema 8 : Ups & downs.
Studie vaardigheden Thema 2 : Plannen.
Executieve functies versterken middels denkspellen.
  Tijd Inhoud UNIT 6 SPORTS Werkvorm Media / Materiaal Inleiding
Coachtraining DOEN?! DAG 2
Vergelijkingen oplossen
Workshop “de coachende praktijkopleider”
Welkom B. Koster Mentor 1Ha_O. Welkom B. Koster Mentor 1Ha_O.
Training Samenwerken Een project van: In opdracht van:
Niet Schoolse Cognitieve Capaciteiten Test
BOM-model PV 25/03/2014.
Leren leren.
Ouderavond 3 havo 18 september 2018
Welkom Y. van Zon Mentor 1Vb. Welkom Y. van Zon Mentor 1Vb.
Stappenplan werkwoordspelling
Pak je boeken! Paragraaf 3.4!
Leren leren door feedback
Les 3: regels en afspraken met de klas
Niet Schoolse Cognitieve Capaciteiten Test
Niet Schoolse Cognitieve Capaciteiten Test
Niet Schoolse Cognitieve Capaciteiten Test
Niet Schoolse Cognitieve Capaciteiten Test
Informatieavond 8 juli me.
Denken en doen.
Transcript van de presentatie:

Logboek & planners .

Waarom hebben we het logboek?

Wat is plannen? Binnen het gepersonaliseerd leren gaat het om de ‘Wat’, ‘Hoe’, ‘Waar’, en ‘Wanneer’ van het leren (Marquenie et al., 2014). De vaardigheid om hier een plan mee te maken, om een doel te bereiken of een taak te voltooien is plannen. Het gaat er om dat de leerling in staat is beslissingen te nemen, te prioriteren. Het doel is dat aan het einde van de adolescentie de leerlingen redelijk zelfstandig kunnen functioneren (Dawson & Guare, 2016).

Leerdoelen van deze week Planpagina’s Reflectie pagina’s

NE Je maakt grammaticaal correcte zinnen (2.1.) Ik heb geoefend met de opdrachten. Het lukt me nog niet om goede zinnen te maken. Ik ga de extra opdrachten doen

Planpagina’s Weekplanning Je schrijft op wanneer je het werk doet. Vink af als het werk klaar is Wat je op school doet  Wat je thuis doet  30 minuten per dag Weekplanning

Reflectiepagina’s Hier zet de coach afspraken die er gemaakt zijn. Je ouders kunnen hier ook wat opschrijven. Hier maak je zelf aantekeningen van je  coachgesprek Je zet je paraaf.

Afspraken over het logboek Iedereen mag in het logboek kijken. Je hebt je logboek altijd bij je. Je logboek ligt altijd op je werkplek. In je logboek schrijf je de leerdoelen en je evaluatie op. In het logboek plan je de taken. Het logboek gebruik je voor de coaching gesprekken.