Logboek & planners .
Waarom hebben we het logboek?
Wat is plannen? Binnen het gepersonaliseerd leren gaat het om de ‘Wat’, ‘Hoe’, ‘Waar’, en ‘Wanneer’ van het leren (Marquenie et al., 2014). De vaardigheid om hier een plan mee te maken, om een doel te bereiken of een taak te voltooien is plannen. Het gaat er om dat de leerling in staat is beslissingen te nemen, te prioriteren. Het doel is dat aan het einde van de adolescentie de leerlingen redelijk zelfstandig kunnen functioneren (Dawson & Guare, 2016).
Leerdoelen van deze week Planpagina’s Reflectie pagina’s
NE Je maakt grammaticaal correcte zinnen (2.1.) Ik heb geoefend met de opdrachten. Het lukt me nog niet om goede zinnen te maken. Ik ga de extra opdrachten doen
Planpagina’s Weekplanning Je schrijft op wanneer je het werk doet. Vink af als het werk klaar is Wat je op school doet Wat je thuis doet 30 minuten per dag Weekplanning
Reflectiepagina’s Hier zet de coach afspraken die er gemaakt zijn. Je ouders kunnen hier ook wat opschrijven. Hier maak je zelf aantekeningen van je coachgesprek Je zet je paraaf.
Afspraken over het logboek Iedereen mag in het logboek kijken. Je hebt je logboek altijd bij je. Je logboek ligt altijd op je werkplek. In je logboek schrijf je de leerdoelen en je evaluatie op. In het logboek plan je de taken. Het logboek gebruik je voor de coaching gesprekken.