Evaluatie [Projectnaam]

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Project Bedrijf Presentator
Advertisements

Dienstencatalogus 24 november Programma Wat is een productencatalogus Alle componenten op een rij – De generieke informatie – De specifieke informatie.
Hoera, een oudergesprek!
De kern van projectmanagement
Plan van aanpak Homechasers.
EVALUATIE & PLANNING Ondersteuning kwaliteitshandboek IBO/KDV
Werkmodel 8 domeinen van Schalock
Hoofdstuk 6 Kwaliteitsbewaking
Hoofdstuk 9 Projectuitvoering Controle en Correctie
Hoofdstuk 7 Procesmanagement.
O pdracht, O pdrachtgever, Product en P roces. I nhoudsopgave De opdracht De sturing.
ZELFEVALUATIE van EUROPESE PROJECTEN
Hoofdstuk 12 Productontwikkeling en levenscyclusstrategieën
De evaluatie van een project
Cursus man review medische laboratoria 2004 De management review Cursus voor het succesvol uitvoeren van de management review G. De Schrijver M.D., Ph.D.
[Productnaam] Marketingplan
Het adviesrapport. 1. Samenvatting (eventueel, niet verplicht) 2. Inleiding: -geef aan wie je bent, waar je werkt, in welke functie. -leeswijzer: aangeven.
Docent: Ans Sarianamual - oktober 2014
Presentatie projectplan werkgroepen
Plan van Aanpak (PvA) = Projectplan
TREINVERBINDING Bram Bravenboer Nieuwe treinverbinding Breda- Oostende.
Middelen voor je buurtproject 28 maart Sessie 2.
Bedrijfsnaam Bedrijfsplan. Missie Vertel hier jouw missie op lange termijn. Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Keuzemodule Groen Ondernemen Coen van Wetering
Les: Ondernemings plan LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
{ Bedrijfsnaam Bedrijfsplan.  Vertel hier jouw missie op lange termijn.  Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Evaluatie Cursus.
Optimalisering inhoudelijke opname en ontslaggegevens.
Structuurborden. Visualisatie hulpmiddelen inclusief training en coaching op de werkplek. Om dagelijkse problemen vast te leggen, de voortgang te bewaken.
EEN PROJECT PLANNEN, VERKOPEN EN UITVOEREN Commissie voor vrijwilligerswerk.
Evalueren ZESC 2016 Regio Scouting Zeeland | Versie 1.0.
PLANNING MAKEN Stap één bij projecten. HOE MAAK JE EEN ANALYSE? Wat is het verschil tussen een planning en een plan?
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Marketingplan [Productnaam]
Naam van bedrijf Ondernemingsplan.
2/6/2018 Marketingplan Uw naam.
Bestuursamenstelling
Evaluatie [projectnaam]
[Bedrijfsnaam] Bedrijfsplan.
Een vergadering organiseren
PRESENTATIE VAN HET BEDRIJFSPLAN
[Projectnaam] [Degene die de presentatie verzorgt]
Project Bedrijf Presentator
[NAAM afdeling] Welke AMBITIE hebben we?
Project Naam van bedrijf Presentator
Degene die de presentatie verzorgt
[Productnaam] Marketingplan
Feedback H3, blz 115 Is informatie van iemand over de effecten van het gedrag van een andere persoon op hem of haar Beschrijf waarneming Geef geen oordeel.
Schema procesgang organisatieontwikkeling Cultuur
Een strategie aanbevelen
Commissie voor vrijwilligerswerk
Een product of dienst verkopen
Presentatie bedrijfsplan
Vergadering Personeelsdienst
Commissie voor vrijwilligerswerk
Projectplan schrijven & Financiën zoeken
Presentatie van ondernemingsplan
Presentatie van ondernemingsplan
Een strategie aanbevelen
Naam presentator | Bedrijfsnaam
Een strategie aanbevelen
Rapportage van voortgang of status
Projectnaam | Bedrijfsnaam | Naam presentator
Naam van presentator | Naam van bedrijf
Titel van bedrijfsvergadering
Een strategie aanbevelen
<Geef de titel van het probleem op>
Startgroep nieuwe HR-cyclus
[Naam project] [Naam presentator]
Een strategie aanbevelen
Transcript van de presentatie:

Evaluatie [Projectnaam]

Prestaties: doelstellingen Doel: beschrijf de oorspronkelijke doelstelling(en) van het project Noem de voornaamste maatstaven (aan de hand waarvan het succes kan worden bepaald) Werkelijk: geef aan wat er van de doelstellingen terechtgekomen is Vergelijk de werkelijke voortgang met de maatstaven

Prestaties: schema Plan: geef een korte beschrijving van het oorspronkelijke projectschema Noem de voornaamste mijlpalen Werkelijk: geef aan wat er van het schema terechtgekomen is Geef aan waar is afgeweken van de oorspronkelijke datums (x weken te laat, x maanden te vroeg, enzovoort)

Prestaties: kwaliteit Kwaliteitsdoelstelling: beschrijf de oorspronkelijke kwaliteitsdoelstelling(en) van het project Noem de voornaamste maatstaven (aan de hand waarvan het succes kan worden bepaald) Werkelijk: geef aan wat er van de kwaliteitsdoelstellingen terechtgekomen is Vergelijk de werkelijke voortgang met de maatstaven

Prestaties: budget Budgetdoelstelling: beschrijf de oorspronkelijke budgetdoelstelling(en) van het project Noem de voornaamste doelstellingen op het gebied van kosten, uitgavenplafond Werkelijke (on)kosten: geef aan wat er van de budgetdoelstellingen terechtgekomen is Vergelijk de voortgang met de doelstellingen en plafonds

Evaluatie volgens afdeling

Projectplanning Hoe is de projectplanning tot stand gekomen? Wie is verantwoordelijk voor de oorspronkelijke planning? Wat is daarvan terechtgekomen? De juiste mensen? Was het project vanaf het begin goed afgebakend? Stond er een planning op papier? Hoe is de projectplanning onder de aandacht gebracht? Was dat de juiste aanpak?

Projectplanning Was deze planning de juiste? Klopte de planning? Wat was er goed aan? Wat ontbrak? Was de planning realistisch? Hoe is de planning in de loop van de tijd veranderd? Hadden deze veranderingen het gewenste effect? Wat was het effect van de veranderingen op het project? Voornaamste punten die vatbaar zijn voor verbetering: Kom met specifieke aanbevelingen.

Onderzoek en ontwikkeling Hoe was O&O geregeld? Hoe heeft de afdeling Onderzoek en ontwikkeling de planning aangepakt? Aantal teams, aantal mensen, rapportagestructuur, enzovoort Was dat de juiste aanpak? Ruimte voor verbetering? Hoe verliep de communicatie met de O&O- teams? Methoden, timing, enzovoort Was dat de juiste aanpak?

Onderzoek en ontwikkeling Hoe effectief was O&O? Technische problemen opsporen en oplossen Werden problemen op tijd opgemerkt? Werden problemen op de juiste manier opgelost? Wat ging goed? Wat ging niet goed? Wat kon beter? Prognoses en uitvoering Klopten de prognoses met de werkelijkheid? Wat hielp bij het maken prognoses?  Wat hielp niet bij het maken prognoses?

Projectbeheer Hoe werd het project beheerd? Vergaderingen: wie/wanneer/hoe vaak Was dat de juiste aanpak? Communicatie: wie/wanneer/hoe vaak Wijzigingen: wijze van bijhouden en doorgeven Overige methoden: e-mail, schema's, databases, rapporten, enzovoort

Productie Was het team goed voorbereid op de ontvangst van het product? Stuklijst en administratie volledig en nauwkeurig? Artikelen besteld en gereed? Voldeed het product aan de doelstellingen voor produceerbaarheid? Zijn er onverwachte vertragingen of problemen opgetreden?

Kwaliteitsbewaking en ondersteuning Hoe werd de productkwaliteit gemeten? Was dat effectief? Efficiënt? Voldeed het eindproduct aan de kwaliteitseisen? Hoe zijn kwaliteitsproblemen opgelost? Waren de ondersteuningsteams goed voorbereid? Is de ondersteuning toereikend voor de productkwaliteit?

Marketing Was de positionering van het eindproduct juist? Was de positionering een succes? Voldoende? Effectief? Was de productlancering doeltreffend? Zijn de marketingprogramma's effectief uitgevoerd? Voldeden product en lancering aan de gestelde marketingdoelen?

Verkoop Beschikten de distributiekanalen en verkopers over de juiste informatie over het product? Voldeden product en boodschap aan de wensen van de klant? Klopte de timing? Kosten? Voldeden de eerste omzetcijfers aan de doelstellingen? Hoe is het product ontvangen?

Voornaamste lessen

Wat ging er goed? Maak een lijstje van de zaken die naar wens zijn verlopen Gebruik specifieke voorbeelden: schrijf 'dagelijks statusoverleg (duur: 15 minuten) was een succes' in plaats van 'team communiceerde goed' Deel exemplaren uit van de formulieren, procedures, rapporten, enzovoort, die bijzonder nuttig waren of geef aan waar mensen deze kunnen vinden

Wat ging er fout? Maak een lijstje van de zaken die niet goed zijn gelopen Probeer te achterhalen welke gedragingen, procedures, methoden, problemen op het gebied van timing, enzovoort, problemen hebben veroorzaakt Hoe reageerde het team op problemen?

Aanbevelingen Noteer per afdeling of managementniveau de aanbevelingen die essentieel zijn voor toekomstige producten van dit type Geef aan waar mensen een samenvatting van deze presentatie kunnen vinden

Vragen en op-/aanmerkingen