ACT, functie en RFT Niet schrikken!.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Ontwikkeling door leren Pavlof, Watson, Skinner Vygotsky
Advertisements

Thema 6 Gedrag Paragraaf 1 Gedrag
Hoofdstuk 2 De fundamenten van individueel gedrag
Motiveren Leidinggeven Blz. 143.
Ludo Daems.
Leren B. Reitsma & C.N. Tromp
Steven C. Hayes, PH.D. Nico Warnez 1BaTP AO
MOTIVEREN Lt. De Groeve Luk.
Psychologie van de beweging: afspraken
MOTORISCH LEREN EN MOTORISCHE ONTWIKKELING
Theoretische modellen mbt middelenmisbruik gebruik / misbruik Ontwikkeling van het probleem Samenkomen van beïnvloedende factoren Van Dijk Problemen in.
Acceptatie en Commitment Therapie Ouderen
Ben ik de enige? Een op de zes Nederlanders last heeft van somberheid, angst of andere klachten personen krijgen een depressie jaarlijks 1,1 miljoen.
Consumentengedrag Hoofdstuk 4 tot § 4.4 MK01 HEO-CE1.
McDD 12 september 2011 Yvonne Bijl.
Sessie 5 Fysiek en psychisch (on)welbevinden dr. Martine Corijn (Studiedienst Vlaamse Regering) prof. dr. P. Bracke (Hedera, Universiteit Gent) LAGO studiedag.
Onze Missie “Organisaties begeleiden naar betere resultaten door het verhogen van motivatie, betrokkenheid, creativiteit en productiviteit.”
Lastige gevoelens van de therapeut: op of onder de tafel?
Volksuniversiteit Zwolle, 11 November 2014
Autisme en werken werkt Workshop autisme Hanneke Braber Janine van Loenen IJsseloevers & Veluwe.
‘NLP Basiscursus Je ongekende vermogens’
Kijk op leerlingen en leren
‘NLP Basiscursus Je ongekende vermogens’
Model-leren.
‘NLP Vervolgcursus Je ongekende vermogens nog beter ontwikkelen’
Volksuniversiteit Zwolle
Callcentermedewerkers.
Kind in ontwikkeling B Gedrag vs. Gedachten Dagindeling:
Klinische les medisch maatschappelijk werk
Psychologieles 11 lesweek 1
Stromingen in de psychologie Hoorcollege 3
Organisatiecultuur “bestaat” niet, maar “ontstaat” steeds weer opnieuw als mensen met elkaar in de weer zijn. Organisatiecultuur.
Omgaan met zelfbeschadiging en suïcidaal gedrag
Over de organisatie: Afdelingen: AWBZ. Verpleging & Verzorging.Gespecialiseerde Ambulante Begeleiding WMO: Hulp bij het Huishouden Particulier en PGB.
NVM medezeggenschap cultuur als belangrijkste aspect voor human factors moed en vertrouwen.
Informatie over gezondheidsrisico’s Hebben mensen hier iets aan? Ja Begrip van huidige gezondheid en verwachte gezondheidsproblemenBegrip van huidige.
Informatie voor Familieleden omtrent Psychose InFo P 2.
‘NLP Basiscursus Je ongekende vermogens’ Volksuniversiteit voorjaar e avond.
Organisatiemet zelfsturende teams  1. Waarom  Mensen willen graag zelf beslissingen nemen en (mede)verantwoordelijk zijn  Direct in overleg met de.
‘NLP Basiscursus Je ongekende vermogens’
IK ALS..cliënt..mantelzorger..medewerker EIGEN KRACHT..weet wat ik kan en niet kan en welke ondersteuning ik nodig heb CONTACTEN..bepaal welke contacten.
BB - Theorie Donderdag 15-september.
Consumentengedrag Beslissen
Anders kijken, anders doen
Hoofdstuk 2 De fundamenten van individueel gedrag
Transformation Prayer Ministry
Ontwikkelingspsychologie voor het Onderwijs Inleiding
Psychologieles 11 lesweek 1
Welkom.
Communicatie met mensen met ‘n persoonlijkheidsstoornis
De toekomst van God volgens de filosofen
De therapeutische relatie
ACT CASUS CONCEPTUALISATIE
ACT CASUSCONCEPTUALISATIE
Introductie Relational Frame Theory (RFT)
Loskomen van taal Defusie.
Hoofdstuk 8: Afwijkend gedrag en conflict
ACT model van menselijk functioneren
Contextuele therapie en hulpverlening
Sociologische paradigma’s
Hup aios hup! Hoe bevorder je een actief leerproces?
Van thuiszitter naar werknemer
Introductie in de filosofie van ACT
ACTmodel van psychopathologie
Behoefte herkenning bij mensen met ernstige meervoudige beperkingen.
Consumenten-gedrag Referentiegroepen
Zorg verlenen aan anderen
Intensieve begeleiding
Drie vormen van gedrag:
In de vuurlinie van een pos
Transcript van de presentatie:

ACT, functie en RFT Niet schrikken!

Functie in de praktijk Wat doet de cliënt? Wat doet de cliënt niet? Beïnvloedt dit doorlopende tevredenheid?

Functie in de praktijk de functie van controle en vermijding waarden als blijvende intrinsieke bekrachtigers vermijden vs toenaderen ervaren vs denken gedragsverbreding of gedragsvernauwing

Operante conditionering en RFT REGELS Fysieke of symbolische antecedenten Fysieke of symbolische consequenties C Sd R

Transformatie van stimulusfuncties Als de betekenis of functie van een stimulus veranderd ten gevolge van de relatie die deze stimulus heeft met een andere stimulus 18-1-2019 Relational Frame Theory

Relational Frame Theory 18-1-2019 Relational Frame Theory

Relateren kan gedrag beinvloeden Symbolische antecedenten en consequenties. Regels of instructies die antecedenten en consequenties specificeren

Relateren leidt tot transformatie leidt tot beinvloeding “het is normaal om je zo te voelen” “Er is geen reden om van streek te zijn”

Gebruik van RFT in therapie Hierachische relaties Betekenis en blijvende motivatie Flexibel en stabiel zelfgevoel

Bouwen aan blijvende bronnen van bekrachtiging Overkoepelende onuitputtelijke bekrachtiger Specifiek Doel Actie

IK Hier-en-nu Daar-en-toen Hiërarchische relatie: ik ben meer dan … angst gedachte jeuk blijheid evaluatie Daar-en-toen