Learning paths for key roles

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
ETHOS PROJECT: PROGRESS Follow-up & feedback end of year 1.
Advertisements

Appreciative Inquiry of Waarderend Onderzoek als basis voor gesprekken op het marktplein over waarden 1.
User Centred Development
De digitale coach Het verbeteren van een plan van aanpak Steven Nijhuis, coördinator projecten FNT Deze presentatie staat op:
De digitale coach Het verbeteren van een plan van aanpak Steven Nijhuis, coördinator projecten FNT Deze presentatie staat op:
Rational Unified Process RUP Jef Bergsma. Iterations –Inception –Elaboration –Construction –Transition De kernbegrippen (Phases)
Validatie en kwalificatie van een temperatuur gecontroleerde Supply Chain Gert-Jan van Diest IGZ Congres - De Nieuwe GDP Guideline Nieuwegein, 2 september.
Deltion College Engels B2 Spreken/presentaties/subvaardigheid lezen [Edu/003] thema: Holland – coffee shops and euthanasia? can-do : kan een duidelijk.
English and IPC How to teach content through English.
EUROCITIES-NLAO is supported under the European Community Programme for Employment and Social Solidarity (PROGRESS ). The information contained.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/006] thema: Look, it says ‘No smoking’… can-do : kan minder routinematige zaken regelen © Anne Beeker.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/006] thema: Euromail can-do : kan in persoonlijke s nieuws en standpunten van een ander becommentariëren.
Creative Dialogue Arnhem 18 maart 2011 Leidinggeven aan het vrijmaken van creatief potentieel van een team.
Deltion College Engels C1 Spreken/Presentaties [Edu/004] thema ‘Today I will talk to you about… ‘ can-do : kan duidelijke, gedetailleerde beschrijving.
Deltion College Engels B2 En Spreken/Presentaties [Edu/006] Thema: My favourite recipe… Can-do : kan veel zaken binnen het eigen interessegebied duidelijk.
Deltion College Engels C1 Spreken [Edu/002] thema: A book that deserves to be read can-do : kan duidelijke, gedetailleerde samenvatting geven van een gelezen.
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/005] thema: ‘I don’t agree with you…’ can-do : kan met gemak complexe interacties tussen derden volgen.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/005]/subvaardigheid luisteren thema: ‘Pink pop and air-controllers on strike’ can-do : kan in een telefoongesprek.
Deltion College Engels B1 En Spreken/Presentaties [Edu/006] Thema: “The radio station“ can-do : kan een publiek toespreken, kan verzonnen gebeurtenissen.
Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/005] thema: The Weakest Link or Weekend Millionaire… can-do : kan in brieven of s feitelijke zaken beschrijven.
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/007] thema: Mind twister or how to write an essay… can-do : kan heldere, goed gestructureerde uiteenzetting schrijven.
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/006] thema: Dear editor,
Nothing Is As It Seems Lesson 7 What’s the Story?.
Deltion College Engels B2 Spreken [Edu/001] thema: What’s in the news? can-do : kan verslag doen van een gebeurtenis en daarbij meningen met argumenten.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/009] thema: ‘We’d better go to…’ can-do : kan in vertrouwde situaties actief meedoen aan discussies over.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/005] thema: Writing a hand-out can-do: kan een begrijpelijke samenvatting schrijven © Anne Beeker Alle rechten.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/002] thema: how we celebrate birthdays can-do : kan een samenhangend verhaal schrijven.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/007] thema: ‘With this mobile you can…’ can-do : kan op betrouwbare wijze gedetailleerde informatie doorgeven.
Peer Assisted learning Studiedag PAL 9 mei 2008 Rob Vierendeels Tom Vermeiren Jeroen Van den Broek Bart Van Peer PALKHK-Team.
Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek Semantic Web and Library Applications Workshop Presented by Luit Gazendam.
Amsterdam Airport Schiphol 1 Ludo W. van Meeuwen 1,3, Saskia Brand-Gruwel 1, Jeroen J.G. van Merriënboer 1,2, & Jeano J.P.R. de Bock 3 1 Open University.
Deltion College Engels B2 (telefoon)gesprekken voeren[Edu/002] /subvaardigheid lezen/schrijven thema: I am so sorry for you… can-do : kan medeleven betuigen.
Kom, ga met ons mee Come, go with us. ‘Wij vertrekken nu naar het land dat de Heer ons beloofd heeft. Ga met ons mee! Je zult het goed hebben bij ons.
The Future Hoe spreek je over toekomstige activiteiten in het Engels?
Creating local Europeana related networks Europeana taskforce Hans van der Linden 17/4/15.
Minor Project- en Programmamanagement
Future met will Gebruik je om te zeggen dat iets in de toekomst zal gaan gebeuren. Je gebruikt will als je voorspellingen doet zonder dat je daar bewijs.
Time management Howdoyouset priorities?. Priorities:thingsthatyouthinkare important.
Mavo 4.  Goal(s)  Letter Puzzle  Write a letter  Check the letters  Do assignments 4A, 5A, 6A & 7 in Student Book page 50  Evaluation.
Europeana Fashion edit-a-thons Faro, Wat is een edit-a-thon?
The Research Process: the first steps to start your reseach project. Graduation Preparation
Key Process Indicator Sonja de Bruin
PILOT TOETSING PERIODE 2 LES 1: BEOORDELEN VAN GROEPSWERK
Presteren onder druk.
Samenwerken & lobby Harde lessen & hoe nu verder.
Innovatie met IBM Cloud Orchestrator.
E22 Eastern Entrance to Riga
Werkwijze Hoe zullen we als groep docenten te werk gaan?
Today: Chapter 2 Discuss SO 2 What to study for your test?
Verlangen naar God Longing for God
Crohn’s Disease and medicinal cannabis oil A WORKING PROTOCOL
What is ProRail’s Life Cycle (cost) Management?
Utrecht Attractive and Accessible: Focus on the User
English 23 April 2018.
Zuyd Lectoraat Employability Impact van technologie en digitalisering nieuwe competenties voor werknemers Dr. Jol Stoffers Erik Canisius MSc Rik Loffeld.
Who knows something about scenarioplanning?
2 Corinthians 4:5-7 “For what we proclaim is not ourselves, but Jesus Christ as Lord, with ourselves as your servants for Jesus' sake. For God, who said,
A National Strategy for Public Libraries in the Netherlands
Dynamic Architecture What about you?
Jannes Huisman Senior coach
Hebben we wel meer testautomatiseerders nodig?
The next step in educational online platforms (from the perspective of the Verwonderpaspoort) Nick Degens & Eelco Braad Research Group User-Centered Design.
Presentatie titel Effective Math Lesson Part 1
Living in the Promised Land Leven in het Beloofde Land
Meaning maning by public leaders in times of crisis
Testphases still relevant?
LIESBETH RUOFF - VAN WELZEN CHAIR IG DIGITAL SKILLS KNVI
Leerlingen zeiden: “Je MOET hem loslaten
Moving Minds DNA.
Transcript van de presentatie:

Learning paths for key roles Case: Development tracks Product

The journey How did we get there ? Context The product demand The journey How did we get there ? The result First reactions Lessons learned Future steps Demo Discover our first path

1 context The Product context & demand

The Product demand & Context Development tracks product The Product demand & Context context High work pressure & reorganization Unstable teams + gap between moment of departure & arrival of replacement: time for training No clear onboarding & learning tracks Former initiatives are (partly) outdated + LMS that doesn’t encourage use of modern learning methods Involvement (follow-up) of manager needs to be redefined & improved Leads to: Lack of appropriate training of newcomers Uneven level of knowledge and/or skills in current CA’s, CS’s & C/FM’s Additional pressure on the teams Loss of time, challenges in day to day execution proposed solution Development tracks per function Key principles In cocreation w/ end user – ownership High impact learning methods Subject matter expert created & managed content Follow-up structure with clear role supported & carried out by management Insteek/doestelling interviews: end users gezien - input mbt eigen onnboarding + gerelateerde departementen bevraagd over hun visie hieromtremt: Input meest voorkomende issues/fouten/ … + hoe het best vermijden/ hoe informeren - beste leeraanpak + continuous learning -> Wat is impact als ze ' jouw aspect ' niet kennen End user: Inzicht in huidige onboarding: stop, start, keep – timing – inhoud – vorm Ideaal scenario? Feedback op voorstel High impact learning methods: self-learning: zelfmanagement & learner control Social learning & sociale betrokkenheid (ruimte voor refletie, feedback) Hybride: leren als continue proces dat beantwoordt aan diverse leerstijlen & context door diverse bronnen & methoden te gebruiken (online, face to face, werkplek ) + digitaliseren Kennisdeling Just-in-time Informeel

goal what do we want to achieve Development tracks product goal what do we want to achieve Provide the needed support for newcomers - and their manager - in the first 6-12 months to acquire the necessary basic knowledge & competencies in order to be relatively autonomous predefined 'anchor points' on predefined points of time in the track - evaluated by N + manager + HR customization according to the assessed experience, competences & needs of the associate Insteek/doestelling interviews: end users gezien - input mbt eigen onnboarding + gerelateerde departementen bevraagd over hun visie hieromtremt: Input meest voorkomende issues/fouten/ … + hoe het best vermijden/ hoe informeren - beste leeraanpak + continuous learning -> Wat is impact als ze ' jouw aspect ' niet kennen End user: Inzicht in huidige onboarding: stop, start, keep – timing – inhoud – vorm Ideaal scenario? Feedback op voorstel High impact learning methods: self-learning: zelfmanagement & learner control Social learning & sociale betrokkenheid (ruimte voor refletie, feedback) Hybride: leren als continue proces dat beantwoordt aan diverse leerstijlen & context door diverse bronnen & methoden te gebruiken (online, face to face, werkplek ) + digitaliseren Kennisdeling Just-in-time Informeel

2 The journey From needs assessment over to creation (…and frustration) and finally pilot launch

The development process Development tracks product The development process TNA (mgmt, end users, former jobholders & key departments) GUIDANCE – STRUCTURE what to learn, why, when & how TIME to learn is insufficient, pressure is high (for mentor as well) ROLES are unclear within filière, between filières and in exchange w/ supporting departments SUPPORT BY N+1 is very much needed but perception = it’s often lacking Design Priority: operational roles Gradual lauch of building blocks Co-creation with business Definition of clear project governance – business project team Clear role of N+1 in candidate follow-up Content creation SME toolkit Mandate Pilot launch Insteek/doestelling interviews: end users gezien - input mbt eigen onnboarding + gerelateerde departementen bevraagd over hun visie hieromtremt: Input meest voorkomende issues/fouten/ … + hoe het best vermijden/ hoe informeren - beste leeraanpak + continuous learning -> Wat is impact als ze ' jouw aspect ' niet kennen End user: Inzicht in huidige onboarding: stop, start, keep – timing – inhoud – vorm Ideaal scenario? Feedback op voorstel High impact learning methods: self-learning: zelfmanagement & learner control Social learning & sociale betrokkenheid (ruimte voor refletie, feedback) Hybride: leren als continue proces dat beantwoordt aan diverse leerstijlen & context door diverse bronnen & methoden te gebruiken (online, face to face, werkplek ) + digitaliseren Kennisdeling Just-in-time Informeel

The development process Development tracks product The development process How business needs’ input is translated in the design Insights – what’s missing How tackled in program design GUIDANCE – STRUCTURE Clear structure, modular programme w/ Clear expectations: what to learn, when & how How to use Regular checks TIME High impact learning methods Just in time Self & social Micro Customizable Multiple methods for multiple learning styles ROLES Clear tracks per function w/ sufficient attention for own role in E2E processes ‘Why’ & ‘how’ of collaboration is explicitly tackled SUPPORT BY N+1 Clarification & guidance in role – manager track Regular check-ins in the end user track Co-creation

3 The result Reactions, lessons learned & next steps

“Exactly what we need” “attractive & agile, a modern way of learning” “This will help newcomers and us, experienced colleagues, tremendously” “Great, but my manager won’t let me’ “I want it for my team as well, When can you (L&D) Deliver?” 01 02 03 Differentiated experience for key roles Focus on manager support Positioning & mandate Get the basics right for key roles by focussing on clear learning paths for jobtechnical skills – supported by high impact learning methods Through role defining workshops, a people manager track, integration in current talent processes and … a pinch of magic? If we want to be a true learning facilitator and let the learner pull his learning based on his needs, and thus co-create his own experience, the business mandate is crucial – as well as a good platform; such as Flowsparks 