Rapporteren Methodiek Semester 1.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hengelo, 27 februari 2013 Mr. Lydia Janssen
Advertisements

Cliëntenraden en Veiligheid
Samen werken aan inzetbaarheid en mobiliteit 1. Grote veranderingen • Jeugdzorg heeft te maken met grote veranderingen: • Transitie • Gemeenten worden.
Welkom.
Opwarmer : zoek de 5 verschillen
Communicatie met de klant
toolbox deco-procedure
Sollicitatiegesprek.
Beroepsgeheim en cliëntperspectief
Methodiek: ‘leer der te volgen methoden’. (Uit: Van Dale woordenboek)
Waarnemen Realiseren Begrijpen Plannen leerlingen docenten ouders
Het geven van een workshop
Schrijven in passende stijl
Verpleegkundig proces
Werkmodel 8 domeinen van Schalock
Vereiste in leerplan VZ zie AD AD 4 en AD 5…
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Praktische adviezen voor de onderwijssituatie
MET DANK AAN COLLEGA’S IN DEN LANDE ! vee 2012
DE SOLLICITATIEBRIEF = VISTEKAARTJE NUMMER 1
Werving: Ouders in (inter)actie
Het weer een lessenserie over meteorologie
Patiënten kunnen artsen beter
De dag van het solliciteren Blok 1
voor familie en vrienden van
Middelen voor je buurtproject 28 maart Sessie 2.
Laaggeletterdheid in de zorg
Presentatie voor de Vlaamse Club Pattaya Op 6 mei 2015 Aanvang uur.
Het is je gegund..
Observeren en rapporteren
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Laaggeletterdheid & De apotheek
Kijken naar Kinderen Week 4
Module Waarnemen, observeren en rapporteren les 6. week 7
Plancyclus, les 4  Actualiteit  Vragen naar aanleiding van vorige les  Vragen over hoofdstuk 4 en 5  Observeren met een plan; het verschil tussen observeren.
1.1 competentie G 1.1 competentie H 2.1 competentie A
Landelijk Platform GGz Digitale Zorg vanuit gebruikersperspectief Ambassadeurs Digitale Zorg & Marieke Haitsma (Landelijk Platform GGz)
Infosessie: Welkom! Artikel 60 OCMW-wet Nele Goffin & Abdullah Ciçek Beveiliging aan OCL-tarief Erwin Rousseau.
Woordjes leren.
1 van 16 Hoofdstuk 3 Mondelinge taalvaardigheid. 2 van 16 Mondelinge taalvaardigheid Deelvaardigheden: o Luistervaardigheid o Spreekvaardigheid o Gespreksvaardigheid.
Filmpje: e.com/watch?v=nEx pvLXap1U.
Thema 4: Begeleiding van leerlingen met dyslexie Vakinhoudelijke begeleiding Nederlands.
SCHRIJVEN ZAKELIJKE . WAT GA JE LEREN? Hoe je een zakelijke schrijft. Aan welke afspraken je je moet houden. Wat formeel taalgebruik is.
Palliatieve zorg en dementie
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
Rapporteren, waarom en hoe?
Rapporteren, waarom en hoe?
Deel 4: Spreken en gesprekken
Meest voorkomende vragen bij examenteksten.
Les 1 zgk kwaliteitszorg.
Vervolgtraining masters 2017
Talent in Ontwikkeling
Deel 6: Lezen Hoofdstuk 2 Notulen 1.
Cursus 1.1 Werken met Kaarten Klas 1 KGT Lesweek 4
Cursus 1.1 Werken met Kaarten Klas 1 BK Lesweek 2
Les 14 De Zoon bidt Wat doe ik hier vandaag?
Les 1 Doelgroep: mbo niveau 4 – taalreferentieniveau 3F Docent: Anja Vergeer-Negenman Nederlands leesvaardigheid.
Studie vaardigheden Thema 2 : Plannen.
Praktijktoets Eind LP 1 VP17U.
Observeren en rapporteren
Werken in een arbeidsorganisatie
Klinisch redeneren Methodiek MZ Semester 1.
Praktische adviezen voor de onderwijssituatie
Functioneren FOT en DOT Ontwikkelagenda Verwachtingen over en weer
Inspelen op Innovaties
Communicatie 6e les.
Hoofdstuk 5 Het leerproces bewaken en beoordelen
Vervolgtraining masters 2018
Nederlands 1.1h. Je kunt informatie opzoeken
Overzicht gedragingen per competentie
Transcript van de presentatie:

Rapporteren Methodiek Semester 1

Functies rapporteren Je rapporteert om: Te informeren Te evalueren Advies te geven Dingen te verantwoorden Continuïteit in zorg en begeleiding te kunnen bieden Te signaleren

Schriftelijk vs. Mondeling Voordelen Je kunt informatie makkelijk delen Minder tijdrovend Je kunt het lezen als het jou uitkomt Je lichaamstaal kan ondersteunend zijn Je kunt het herlezen om het beter te begrijpen Je kunt het meteen doen Rapportage is controleerbaar Je weet zeker dat de ander de info heeft gekregen Informatie gaat niet verloren Je weet hoe het overkomt en kunt corrigeren Je kunt terugverwijzen naar wat is afgesproken of is gezegd

Rapportagevormen Overdracht Dagboek/heen- en weer schrift Voortgangsverslag Observatieverslag Voorgestructureerde formulieren Dossier Doelrapportage Dagrapportage Jaarrapportage Medische rapportage

Aandachtspunten Bedenk: voor wie ga ik rapporteren? Wie kan het lezen? Bedenk ook: is dat wat je wilt opschrijven wel echt belangrijk voor de begeleiding van de cliënt Houd je aan afspraken over wat en hoe gerapporteerd wordt Schrijf leesbaar en met correct taalgebruik Rapporteer objectief en specifiek

Vervolg aandachtspunten Maak onderscheid tussen jouw observaties en interpretaties Vermijd subjectieve woorden (weer, steeds, altijd, nogal wat, voortdurend, behoorlijk) Houd het overzichtelijk Werk mee aan inzage- en correctierecht