OPP Hoe kun je taal geven aan gedragsinterventies?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
HET CSE NEDERLANDS. Je spreekt toch al jaren
Advertisements

basisinformatie voor ouders en schoolteams mei 2013
Uitslag School Tevredenheid Onderzoek Ouders 2014
Warme overdracht naar het voortgezet onderwijs
Veilig Internet Geef antwoord op de vragen en ontdek of jij veilig gebruik maakt van het internet!
Kennis maken met Opbrengstgericht werken
WSNS Passend Onderwijs Stappenplan
Redactioneel schrijven Les 2
Logical Framework Approach
PASSEND ONDERWIJS leerling en zorg : naar één kind – één plan
Een gezamenlijke uitdaging!
CoP - PO Community of Practice – Primair Onderwijs.
Workshop Teamleiders OGW en sturen op OGW.
Gezamenlijke houtskoolschets 5 april 2012
Hoe krijg ik ze mee Leerlingen, ouders, team Programma Michel Boer Muiswerk, waarom heb ik daar voor gekozen? Opdracht: kansen en bedreigingen Hoe heb.
Integrale doorgaande lijnen bij passend onderwijs en zorg voor jeugd
Overgang po-vo
Communicatie met ouders
Zorg op niveau van de scholengemeenschap SG VBS LInden VBS Lubbeek VBS Bierbeek VBS Roosbeek VBS SJW BuBaO Lovenjoel.
Zorgtoewijzing Passend Onderwijs. Nieuwe aanpak zorgtoewijzing Deze power point geeft een korte impressie van de nieuwe ontwikkelingen van Passend onderwijs.
De ondernemende student Hoofdstuk 8Leiding nemen, geven en ontvangen.
Solidariteit op onze school Enkele suggesties voor gesprek.
Kun jij mensen noemen die gezag hebben?. De agent Een politieagent heeft de macht om onze stad te beschermen.
Hoe verantwoord je je Financiële positie ?
SOT REKENEN IN GROEP 1-2 Waar ben ik mee bezig?. WAT HEB IK GEDAAN: Interview leerkracht groep 1-2 Beginsituatie van de school geschetst Literatuuronderzoek.
Workshop Inspirerend ICT Eric Redegeld & Eline Redegeld.
Welkom ik maak me sterk.
Keuzeworkshop 3 “ouders betrekken bij taalbeleid, hoe doe je dat?” Robertjan de Wilde Docent/Trainer C-lion.
Verwijzing VSO terugdringen Professionele ontwikkeling van de docenten Veranderingen ondersteuningsstructuur.
Zorgen voor een zo laag mogelijke ouderbijdrage ! Jij helpt ook mee !
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
GRENZEN EN ZINVOLHEID INTEGRATIE IN HET ONDERWIJS SOFIE VUYLSTEKE – 1 BASWB Bron: Loesje, 1988.
FAALANGST DE BAAS.  Mijn naam:Annet Nelisse-Verlare  Werkzaam: O.b.s. OllieBBommel  Opleiding:Training “Faalangst de Baas” via Ortho Consult.
Creatief schrijven. Programma -Klassengesprekje: schrijf je weleens? -Inkomopdracht: een gebeurtenis -Creatief verhaal schrijven: tijdcapsule Wat gaan.
Presentatie Passend onderwijs Voor: Ouders/verzorgers van SBO Petrus Dondersschool Datum: 3 april 2014.
OSR onderzoek Tevredenheid schoolleiders kwaliteit OSR-opgeleide docenten.
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
Wat voor soort docent ben je aan het worden?
Tevredenheid schoolleiders kwaliteit OSR-opgeleide docenten
Ouderavond
Taal- en Interactievaardigheden in de Kinderopvang
Pag. 1 Hoi, Ik ben Martin, ik ben 17 jaar en doe de opleiding Dienstverlening praktijkroute. Ik ben genomineerd door een team docenten van de praktijkroute.
LOB 14. Hoe leer jij het beste?
Afstemmen op elkaar doorheen voorbereidend gesprek
Slapend in de storm Marcus 4:37-40
12 oktober 2017 Aanwezigen & je richten op deze les.
Digi(bord)boek project <titel project>
Thema 4 : wat voor een type ben jij?
WELKOM.
NSCCT Instructie groep 4
Educatie & voorlichting Communicatie & Didactiek
Veilig Internet Geef antwoord op de vragen en ontdek of jij veilig gebruik maakt van het internet!
NSCCT Instructie groep 5
NSCCT Instructie groep 7
NSCCT Instructie groep 6
Communicatie 3e les.
Methodisch handelen Week 1. Methodisch handelen Week 1.
AB wat kan je er mee?.
SEL Les 2: normen en waarden.
Communicatie 5e les.
Social media Wat deel je wel en niet?.
Cijferloos lesgeven bij talen
NSCCT Instructie groep 4
NSCCT Instructie groep 5
NSCCT Instructie groep 6
NSCCT Instructie groep 7
Spreekbeurt: ‘Ik zorg voor mijn ’.
Training Observeren Kijken naar kinderen en leerkrachten
Wat leer je allemaal op school?
Filosofie voorspellen.
Transcript van de presentatie:

OPP Hoe kun je taal geven aan gedragsinterventies? Wendela Weel SWV Zuid Kennemerland PO

Roep eens wat doen jullie allemaal?

Wat doe je nog meer.... de volgende laag! Eerste waar je aan denkt is wat je ziet Belangrijker: Wat doe je tussen de regels door? Welke ongeschreven aanpakken hanteer jij?

Schoolse vaardigheden Te vinden op http://www.samenwerkingsverband-zuid- kennemerland.nl/downloads/  Hoe kom je zelf aan de informatie? - laat je observeren! - vul de schoolse-vaardigheden lijst in (ook ouders) kijk en bespreek deze met de leerling. Waar liggen de uitdagingen? Deze punten zijn belangrijk voor een OPP! Daar hebben de docenten iets aan!

Welke vaardigheden zijn helpend voor leerlingen om zich staande te houden in het VO Kunnen met omgaan autoriteit Kunnen met omgaan leeftijdsgenoten Voldoende zelfreflectie  Emotie-regulatie

Belangrijk om te weten Wat doe je als leerkracht tussen de regels door waardoor het een leerling lukt? Gebruik schoolse vaardigheden lijst om te zien waar je op inzet als leerkracht/ observaties/turflijsten Zo helder mogelijk omschrijven (wat, waar, hoe, wie?), geen ellenlange verhalen maar kort en bondig. Heb het over ondersteuningsbehoefte, de manier waarop je het hebt gedaan.