Bob D’hondt, Laura Van Endert & Alessandro Royens

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Marketingplanning en -strategie
Advertisements

Marketing Arendonk Philippe Dilen Maarten Hoyberghs Kristof Jacobs
STRATEGISCHE PLANNING
SEEN “Sponsor Eens Een Notebook”. Wat? Notebook Probleem: voor studenten moeilijk te bekostigen Oplossing: verkoop van de vrije oppervlakte van de achterkant.
Oplossingsstrategieën
Commercialisatie Fietsen
Stap 1. Waarom een marketingplan?
Door Nik Van Looy & Pieter Jan Proost
Marketing Werkgroep 6.
Beleidsvoering naar groei
Product/marktmatrix Producten en markten waarop we actief zijn
Marketingplanning en strategie
Marketingplanning en strategie
Doelstellingen formuleren
Steeds Vaardiger: Marketing&Communicatie VWC conferentie 7 oktober 2008.
De Toekomst Marketing.
Evenementencommissie RCU Zwolle
Marketing Marketingoriëntatie
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
Visie & Strategie.
 Gegeven door Patricia Cools › Ervaren in communicatie en social media  Deelnemers: max 20 personen › Zelfde niveau op social mediavlak › Persoonlijke.
VOORBEREIDING BEROEPS PRAKTIJKVORMING SCHOOLJAAR
De kunst van de schoolklas binnen de docentenopleiding
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
Bedrijfsnaam Bedrijfsplan. Missie Vertel hier jouw missie op lange termijn. Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
 A-94 A-94.
Opening Crossfit Marketingtoepassingen Vincent Jasper Thomas.
Strategiekeuzes maken en 1-pagina strategieplan uitschrijven
Les: Ondernemings plan LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
{ Bedrijfsnaam Bedrijfsplan.  Vertel hier jouw missie op lange termijn.  Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Groeiprojecten identificeren ‘stap 7’ Welke projecten hebben het potentieel om de groeiambities waar te maken? -> laatste stap van de oriëntatiefase.
Opening Crossfit Vincent Jasper Thomas. Inhoud Wat is crossfit Debriefing Missie Visie Doelgroep Concurrentie analyse ( omgeving) SMART 4p’s Promotie.
Op naar een STER bestuur… Avond 1: De meerwaarde van een Bestuur. Avond 2: Hoe organiseren we een Scouting Vereniging. Avond 3: Vinden, Binden, Boeien.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Workshop Verkiezing student-ondernemer maart 2013 Albert Kraaij Kamer ST 3.77 Tel. 070 – (ma en do)
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Positionering SEACRET SPA Catherine, Janne & Tessa.
Indeling van hoofdstuk 2 Ontwikkelen van een marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren.
Businesscase vanuit een ander perspectief Herman Uffen MSc. Koplopers Archief 2020.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Hoofdstuk 2 Ontwikkelen marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren van marketingdoelstellingen.
Vernieuwing in het VMBO
Welkom Presentatie inzake verkenning herfinanciering. 09 mei 2016.
How project: Atelier 3 Laura Van Baelen. Inhoud Over mezelf Over Atelier 3 Brands Debriefing Visie & missie Omgevingsanalyse SMART SWOT Budget.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Naam van bedrijf Ondernemingsplan.
Gemaakt door: Zoë van Aken MCE2D.
Concrete stappen naar aansprekende woonzorg- en serviceconcepten
Welkom op dag 2 van Jong Ondernemen
Een succesvol community project
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
[Bedrijfsnaam] Bedrijfsplan.
SMART.
PRESENTATIE VAN HET BEDRIJFSPLAN
Indeling van hoofdstuk 2
Een product of dienst verkopen
What will you do to change the
Les 1: Brainstorm en kennismaken
Presentatie bedrijfsplan
of uw eigen praktijklogo... Uw praktijknaam
Dit is onze bedrijfsnaam
Uw bedrijf en de groei.
Presentatie van ondernemingsplan
Presentatie van ondernemingsplan
Examen SPL kerntaak 1 Periode 7 Marketing.
SMART.
Hoofdstuk 4 Hoe presenteer ik me in de markt?
Bedrijfsnaam Ondernemingsplan.
MovingFuture Femke Schot, Thomas van Breemen-Schneider, Sanne Wolters, Sam Gilling & Eva Verduin.
Hoofdstuk 3 Waarom ondernemen?
Transcript van de presentatie:

Bob D’hondt, Laura Van Endert & Alessandro Royens Comedynight Bob D’hondt, Laura Van Endert & Alessandro Royens

Inhoud Inleiding 1-pagina-strategie Beknopte financiële analyse Productaanbod en klantenbestand Verwachtingen en ervaringen van klanten onderzoeken Alles nog eens rustig op een rij Groeiprojecten voor de toekomst identificeren Strategiekeuzes maken Financiële impact van de gekozen strategie Smart definiëren Avondverloop met komiek De uiteindelijke scenario’s

Inleiding 3 Studenten Theorie → praktijk Alle opbrengsten naar goed doel Inleiding

1-Pagina-strategie

Financiële analyse Kosten Komiek → €941,18 Vervoerskosten → €19,00 Btw → €78,79 Totaal → €1038,96 Opbrengsten Inkom voorstelling → €5 Kosten Auditorium → sponsoring Thomas More Headset → sponsoring Thomas More Folders,flyers & affiches → sponsoring Social media reclame → sponsoring Polsbandjes → sponsoring groep

Productaanbod & klantenbestand Wat verkopen we en aan welke prijs? 1 Product/dienst → comedynight Vrije avond & waar ze geld aan willen spenderen €5 voor bijwonen comedynight Marktplaats Thomas More Geel Auditorium Reclame Affiches Social media Mond aan mond Groot scherm in agora Doelgroep Mensen met interesse in comedy Mensen die graan eens een comedynight willen bijwonen

Verwachtingen en ervaringen van klanten Doelklanten Moeilijk te bepalen Mensen met interesse in comedy Favoriete komiek aan het werk zien Wat zonder ons product? Klanten zijn onbewust De kans nog niet voorgekomen Beslissing aankoop van ons product Onmiddellijke beslissing Interesse in comedy overtuigen van vrienden, partners, etc..

Alles nog eens rustig op een rij zetten (SWOT) Strengts Bekend goed doel Uniek concept Kennis om doelgroep te bereiken Opportunities Ontmoeting met komiek Uniek Weaknesses Gaat door in auditorium Prijs kan bepalend zijn €5 voor Threats Studentenvereniging hebben dit al eens gedaan Met andere komiek

Groeiprojecten voor de toekomst Marktpenetratie (bestaande markt - bestaand product) Mensen die al eens naar een comedynight zijn geweest. Productontwikkeling & diversificatie Niet toepasbaar Marktontwikkeling (nieuwe markt - bestaand product) Komiek → bestaan product Bied mogelijkheid voorstelling te organiseren Nieuwe markt → nog geen voorstelling gegeven in de buurt

Strategiekeuzes maken Verschillende segmenten Voorstelling Steven Goegebeur Plan: oktober 2015 → Mei 2016 346 mensen op … april 2016 Mensen enthousiast naar huis Bekendheid blijft/verhoogd

Opbouw (Visie => Doelstellingen => Strategiekeuzes => Projectkeuzes) Voorstelling op .. April 2016 Publiciteit → komiek & goede doel Goed financieel rendement Strategie 346 personen bereiken Winst maken Project Reclame → studenten/verenigingen en regio Doelstellingen Kwantitatief 346 personen naar voorstelling met inkomprijs €5 Kwalitatief Klanten warm maken voor voorstelling Richten op mensen opzoek naar een gezellige avond met wat humor.

Financiële inpakt van de gekozen strategie berekenen Heeft ons plan toekomst? Mogelijkheid elk jaar voorstelling met Steven Goegebeur Gekend in de comedywereld Geen garantie dat het elk jaar succesvol zal zijn Ieder jaar voorstelling voor het goede doel Komiek die op dat moment in de belangstelling staat Kamal Kharmach

SMART definiëren Specifiek Steven Goegebeur komt een voorstelling geven. De voorstelling zal zijn 20u tot 22u. Tijdens de voorstelling zal er een korte pauze voorzien zijn. Na de voorstelling eindigt ook gewoon de avond. Meetbaar We hebben ons doel bereikt met €… winst op het einde van het project. Acceptabel Acceptabel want wij staan vol achter ons project en gaan er vanuit dat diegene die het uitvoeren dit ook doen. Realistisch Het is realistisch omdat er uit ons kostenplaatje kan geconcludeerd worden dat met ons plan we uit de kosten kunnen geraken en er winst gemaakt kan worden Tijdsgebonden Op … April 2016 zal Steven Goegebeur een voorstelling geven van 20u tot 22u

Avondverloop - voorstelling Steven Goegebeur Steven komt aan, parkeert zich op de parking aan de ingang van de campus. Wij voorzien hier plaats voor hem in samenwerking met CVO. Één iemand wacht hem op en leidt hem naar het auditorium om de geluidsinstallatie, presentatie, … te controleren. De anderen zien dat alle dingen buiten het auditorium in orde zijn ( ontvangst, inkom controleren of ze betaald hebben, bandje geven, …).

Avondverloop - voorstelling Steven Goegebeur Één iemand leidt de lezing in. Steven begint met zijn voorstelling van 45 minuten met tussendoor een korte pauze. Iedereen zit in de zaal buiten twee personen om laatkomers te ontvangen en naar het auditorium te begeleiden. Beëindiging avond

Scenario’s Ergste scenario 100*€5 = €500 Midden scenario 200*€5 = €1000 Beste scenario 346*€5 = €1730 Scenario’s

Einde Zijn er nog vragen?