Papier programmeren Bron: code.org (https://studio.code.org/s/20-hour/stage/4/puzzle/1)

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Samen werken aan inzetbaarheid en mobiliteit 1. Grote veranderingen • Jeugdzorg heeft te maken met grote veranderingen: • Transitie • Gemeenten worden.
Advertisements

Negatieve getallen Klas 1 | Hoofdstuk 4
Beginnen met PowerPoint Ga nu naar dia 2.
FLL Robot tips Hoe bouw ik een robot? Hoe programmeer ik een robot?
Eerste kennismaking met programmeren in RoboMind
PLAATSBEPALEN Een opdracht over plaatsbepaling aan de hand van coördinaten en een reis naar het EK voetbal­.   Klas | 1 kgt Gebruikte methode | Moderne.
Autheur: Peter Zijsling
Start Microsoft Excel en open een nieuwe pagina..
Symetrie is aantrekkelijk. Mensen houden van symetrie
PowerPoint.
Compositie Begrippen klas 1 t/m 3.
Beeldaspect RUIMTE René Akkerman start.
Hoofdstuk 1 Roosterpapier, hoekpunten, zijden, diagonalen
Werkwijze bestelling Ga naar de foto’s door te klikken op galerij.
Tutorial: met kleuren werken
Beoordelen leermiddelen
Zwaartekracht, gewicht en stabiliteit
De dag vóór het examen Schrijf de data en uren waarop je examen moet doen op een groot vel papier en hang het goed zichtbaar op! Leg alles wat je voor.
Gevorderde PROGRAMMeer Les
TRENDS 2015 Kwartaal 3, week 1. Even voorstellen  Naam: Madeleine Meurs  Site: med.hr.nl/meurm   Kamer: MP L
TRENDS 2014 Hafida
Wikimedia Les 1. Wat is Wikimedia? Weten we het nog?
Gebruik alleen kleine letters en kies voor Opslaan als. Sla daarna bijvoorbeeld op als frans.html.
Instructie eBook Pack Account ontkoppelen en wachtwoord wijzigen via Entree.
Haco Euromaster afkantbank Het invoeren van de tekening van de voet van de zonnewijzer in de besturing van de machine. Kijk naar de volgende dia voor.
BEGINNER EV3 PROGRAMMeer Les
BEGINNERS EV3 PROGRAMMEERLES
Gevorderde EV3 Programmeer lessen Infrarood Sensor
BEGINNER EV3 PROGRAMMEER Les
Gevorderde EV3 PROGRAMMEER LES
Kennismaking met programmeren
TEKENEN RASTER voor opdracht PORTRET
BEGINNER EV3 PROGRAMMEER Les
Vul in wat persoonlijke en niet persoonlijke gegevens zijn
Bekijk en bespreek dit filmpje. Kunt u het filmpje niet afspelen Bekijk en bespreek dit filmpje. Kunt u het filmpje niet afspelen? Gebruik dan de.
Logo.
Kennismaking met programmeren
Modderdorp Bron: csunplugged.org.
Kiezen met Kaarten.
Nooddienstregeling bij de spoorwegen
Zeeslag Bron: csunplugged.org / csunplugged.nl.
Magische bits Bron: csunplugged.org.
Transformaties van grafieken
Modderdorp Bron: csunplugged.org.
Liedjes schrijven Bron: Code.org.
Slim tellen.
Stadsgids en paardensprong
Steen-schaar-papier Bron:
Geheimen delen Bron: The Royal Institute of Great Brittain (
Sorteren met kaarten.
Kiezen met Kaarten.
Dobbelen met booleans Bron: Math Maniacs (
Nooddienstregeling bij de spoorwegen
Interculturele communicatie
Geheimen delen Bron: The Royal Institute of Great Brittain (
Doolhof Bron: Bebras / Beverwedstrijd.
Inspelen op Innovaties
Tellen met kaarten.
Slim tellen.
Communiceren met knipperen
Tellen met kaarten.
Krachten samenstellen
Niet Schoolse Cognitieve Capaciteiten Test
Kiezen met Kaarten.
Dobbelen met booleans Bron: Math Maniacs (
Niet Schoolse Cognitieve Capaciteiten Test
Raden, regels en redeneren Groep 7 en 8
voorbeeld volgende bladzijde terug
Wat heb je nodig? Tekenmateriaal.
Vouw het Bacteriebekje
Transcript van de presentatie:

Papier programmeren Bron: code.org (https://studio.code.org/s/20-hour/stage/4/puzzle/1)

Papier programmeren

Ga één blokje naar rechts Ga één blokje naar links Instructies Ga één blokje naar rechts Ga één blokje naar links Ga één blokje naar boven Ga één blokje naar beneden Verander de kleur Vul het blokje met de huidige kleur

Papier programmeren

Papier programmeren

Maak een programma voor één van de volgende blokjesfiguren Opdracht 1 Maak een programma voor één van de volgende blokjesfiguren

Maak een blokjesfiguur Maak een programma voor jouw blokjesfiguur Opdracht 2 Maak een blokjesfiguur Maak een programma voor jouw blokjesfiguur Wissel het programma uit met iemand anders (laat het blokjesfiguur niet zien). Maak het blokjesfiguur van de ander met behulp van het programma Controleer of het blokjesfiguur klopt

Ga zes hokjes naar rechts Maak een lijn van zes hokjes Functies Ga zes hokjes naar rechts Maak een lijn van zes hokjes Maak een diagonale lijn van zes hokjes

Na afloop Bij het programmeren maak je gebruik van instructies, zoals ‘Ga één blokje naar rechts’ of ‘Vul het blokje met de huidige kleur’. De instructies die je kunt gebruiken, de instructieset, bepalen wat je allemaal kunt programmeren. Met een functie kun je instructies samenvoegen. Bijvoorbeeld ‘Maak een lijn van zes hokjes’. Een functie kun je meerdere malen gebruiken.

Bronnen en licentie Deze werkvorm is gebaseerd op materiaal van code.org: https://studio.code.org/s/20-hour/stage/4/puzzle/1 Licentie Naamsvermelding-NietCommercieel-GelijkDelen 4.0 Internationaal