Papier programmeren Bron: code.org (https://studio.code.org/s/20-hour/stage/4/puzzle/1)
Papier programmeren
Ga één blokje naar rechts Ga één blokje naar links Instructies Ga één blokje naar rechts Ga één blokje naar links Ga één blokje naar boven Ga één blokje naar beneden Verander de kleur Vul het blokje met de huidige kleur
Papier programmeren
Papier programmeren
Maak een programma voor één van de volgende blokjesfiguren Opdracht 1 Maak een programma voor één van de volgende blokjesfiguren
Maak een blokjesfiguur Maak een programma voor jouw blokjesfiguur Opdracht 2 Maak een blokjesfiguur Maak een programma voor jouw blokjesfiguur Wissel het programma uit met iemand anders (laat het blokjesfiguur niet zien). Maak het blokjesfiguur van de ander met behulp van het programma Controleer of het blokjesfiguur klopt
Ga zes hokjes naar rechts Maak een lijn van zes hokjes Functies Ga zes hokjes naar rechts Maak een lijn van zes hokjes Maak een diagonale lijn van zes hokjes
Na afloop Bij het programmeren maak je gebruik van instructies, zoals ‘Ga één blokje naar rechts’ of ‘Vul het blokje met de huidige kleur’. De instructies die je kunt gebruiken, de instructieset, bepalen wat je allemaal kunt programmeren. Met een functie kun je instructies samenvoegen. Bijvoorbeeld ‘Maak een lijn van zes hokjes’. Een functie kun je meerdere malen gebruiken.
Bronnen en licentie Deze werkvorm is gebaseerd op materiaal van code.org: https://studio.code.org/s/20-hour/stage/4/puzzle/1 Licentie Naamsvermelding-NietCommercieel-GelijkDelen 4.0 Internationaal