Hoofdstuk 1 Hoe gedraag ik mij? Speaking-Skills Hoofdstuk 1 Hoe gedraag ik mij?
H1 Hoe gedraag ik mij. H2 Hoe communiceer ik. H3 Hoe reageer ik H1 Hoe gedraag ik mij? H2 Hoe communiceer ik? H3 Hoe reageer ik? H4 Verschillende manieren om te communiceren H5 Help, ik ga op stage H6 Nu ff serieus H7 Hoe presenteer ik?
Bekijk het filmpje en beantwoord onderstaande vragen: Introductieopdracht Bekijk het filmpje en beantwoord onderstaande vragen: Hoe komt het dat het puberbrein zo werkt? Heb je dit bij jezelf gemerkt of herken je dit misschien? Hoe kan een puber het beste begeleid worden volgens deze video?
Met de klas naar een escaperoom Beantwoord de vragen: Zijn jullie binnen de tijd ontsnapt? Zo ja, wat was je tijd? Zo nee, wat is de grootste oorzaak van het niet ontsnappen? Hoe ging de samenwerking? Hoe ging de communicatie? Hoe werd er overlegd? Nam er iemand het voortouw?
Tijdens het bestuderen van dit hoofdstuk werk je aan doelen.
Fase 1 Fase 2 Fase 3 Fase 4 De babyfase De peuterfase De kleuterfase De fasen in je leven Fase 1 De babyfase Fase 2 De peuterfase Fase 3 De kleuterfase Fase 4 De schoolkindfase
Fase 5 Fase 6 Fase 7 De puberfase De ik-word-volwassen fase De fasen in je leven Fase 5 De puberfase Fase 6 De ik-word-volwassen fase Fase 7 De ik-ben-volwassen fase
Creatieve brein Lerende brein Emotionele brein Sociale brein Hoe werkt mijn puberbrein? Creatieve brein Lerende brein Emotionele brein Sociale brein
Wat doe je wel? Wat doe je niet? Telefoon uitzetten Hoe gedraag ik mij? Wat doe je wel? Telefoon uitzetten Laten zien dat je betrokken bent Initiatief tonen Wat doe je niet? Door elkaar praten Grote mond geven Fysiek aan elkaar zitten
Oogcontact Uitstraling Persoonlijke grenzen Beweging Non-verbale communicatie Oogcontact Uitstraling Persoonlijke grenzen Beweging
Evaluatie Zijn je doelen behaald? Vul de evaluatie in.