Hoofdstuk 1 Hoe gedraag ik mij?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Welkom bij de 4e workshop over:
Advertisements

Normen Ga van een positieve intentie uit Communiceer respectvol
Lotgenotencontact.
Communicatief gedrag + / -
Hoe word je een ster? *.
CMD - VID (College Jaar 1, Winter)
Presentatie Ruud van Dijk: “Het puberende brein” van Eveline Crone
TRAINING SOCIALE VAARDIG-HEDEN
SOCIALE COMPETENTIE Jacqueline Blaak-Venneman.
Koning Willem I College
Methodische vaardigheden
H3. Communicatie Gesprekstechnieken.
DIGITALE COLLAGE ESTHER
Communication Een good listening attitude. A good listener Luistert met zijn oren en met zijn hart. Listening is an attitude! Luisteren vereist de juiste.
OFC28 mediawijsheid les 3.
Docent: Ans Sarianamual - oktober 2014
Sociale Vaardigheden / Conflicthantering
OFC28 mediawijsheid les 5 samenwerken
Presenteren en communiceren
Presentatie Theresialyceum.
Portfolio Presentatie
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
1. Onderzoek jezelf en je werkomgeving 2
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Ondernemend gedrag Hoofdstuk 3 Ik sta aan het roer Neem initiatieven in en voor je werk.
Communicatie 2 Docent: Johan v.d. Sloot Kwartaal: 1 Les: 3 – week 4 Kamer: L
Kind in ontwikkeling deel A Thema 3 Adolescent
Loopbaan oriëntatie en begeleiding. Periode 2 Les 1: Faalangst Doelen:doe de test en check of jij misschien last hebt van faalangst.
Les natuur en techniek, maandag en dinsdag groep 5 en 6
Ik doe mijn spreekbeurt over…
Wjk.
Ondernemend gedrag Hoofdstuk 2 Kan het ook beter? Signaleer mogelijkheden voor verandering.
TRANSACTIONELE ANALYSE Kwaliteit van de hulpverleningsrelatie.
Sowebatraining bovenbouw. Doel van de Sowebalessen! Het aanleren van sociaal competent gedrag en de daarbij behorende vaardigheden Het aanleren van sociale.
Dagdeel 3 conflicthantering
Thema Roos van Leary in de klas
 Hoe ga je op een pedagogische manier om met leerlingen die ongevraagd reageren op jouw als leerkracht tijdens een les?  Toelichting.
Samenwerken met vrijwilligers. Leerdoelen Je benoemt de verschillende motieven om vrijwilligerswerk te doen. Je benoemt de onderdelen van een goede communicatie.
Minor Oriëntatie Werkplekleren EA2X0 ESoE
Agressie en onbegrepen gedrag
Assertief zijn Hoofdstuk 25 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk
Taal- en Interactievaardigheden in de Kinderopvang
Communicatie 7e les.
Doet ie het of doet ie het niet?
Waarom worden mensen crimineel
Sociaal Maatschappelijke Dimensie – 1.1 Jezelf zijn
Titel Stap 1 Aanleiding Stap 2 Als we niets doen Stap 4 Aanpak
Sociale Vaardigheden / Conflicthantering
© UNIEK IN DE KLAS.
Trauma sensitief lesgeven
H1 Media en communicatie
Welkom 9/19/2018.
Aan het werk! Een les over vacatures, beroepsvaardigheden en
Nee-zeggen Footer Text 12/30/2018.
Hoofdstuk 1 Communicatie in de winkel
Les 7 en 8 Spreken en gesprekken hoofdstuk 5 - tweegesprekken 5.1 – zakelijk telefoongesprek 5.2 – Adviesgesprek 5.3 – Klantgesprek 5.4 – klachtgesprek.
Assertief zijn Hoofdstuk 25 VZ Begeleidingskunde Carin Hogenbirk
Hoofdstuk 3 Wat kom ik tegen tijdens het verkoopgesprek?
Hoofdstuk 2 Klanten helpen
Presentation-Skills H4 Promotie en service.
Presentation-Skills H3 Winkelinterieur.
Wat doe jij?.
Hoofdstuk 3 Jij staat aan het roer
Omgaan met verschillen
SEL Les 2: normen en waarden.
Les 6: non-verbale communicatie
H5 Onderhouden van het exterieur en interieur
Hoofdstuk 5 Communiceren
Ontwikkelingspsychologie
B1 – k1- w2 Vertrouwensrelatie en persoonlijke verzorging Sem 1.
Transcript van de presentatie:

Hoofdstuk 1 Hoe gedraag ik mij? Speaking-Skills Hoofdstuk 1 Hoe gedraag ik mij?

H1 Hoe gedraag ik mij. H2 Hoe communiceer ik. H3 Hoe reageer ik H1 Hoe gedraag ik mij? H2 Hoe communiceer ik? H3 Hoe reageer ik? H4 Verschillende manieren om te communiceren H5 Help, ik ga op stage H6 Nu ff serieus H7 Hoe presenteer ik?

Bekijk het filmpje en beantwoord onderstaande vragen: Introductieopdracht Bekijk het filmpje en beantwoord onderstaande vragen: Hoe komt het dat het puberbrein zo werkt? Heb je dit bij jezelf gemerkt of herken je dit misschien? Hoe kan een puber het beste begeleid worden volgens deze video?

Met de klas naar een escaperoom Beantwoord de vragen: Zijn jullie binnen de tijd ontsnapt? Zo ja, wat was je tijd? Zo nee, wat is de grootste oorzaak van het niet ontsnappen? Hoe ging de samenwerking? Hoe ging de communicatie? Hoe werd er overlegd? Nam er iemand het voortouw?

Tijdens het bestuderen van dit hoofdstuk werk je aan doelen.

Fase 1 Fase 2 Fase 3 Fase 4 De babyfase De peuterfase De kleuterfase De fasen in je leven Fase 1 De babyfase Fase 2 De peuterfase Fase 3 De kleuterfase Fase 4 De schoolkindfase

Fase 5 Fase 6 Fase 7 De puberfase De ik-word-volwassen fase De fasen in je leven Fase 5 De puberfase Fase 6 De ik-word-volwassen fase Fase 7 De ik-ben-volwassen fase

Creatieve brein Lerende brein Emotionele brein Sociale brein Hoe werkt mijn puberbrein? Creatieve brein Lerende brein Emotionele brein Sociale brein

Wat doe je wel? Wat doe je niet? Telefoon uitzetten Hoe gedraag ik mij? Wat doe je wel? Telefoon uitzetten Laten zien dat je betrokken bent Initiatief tonen Wat doe je niet? Door elkaar praten Grote mond geven Fysiek aan elkaar zitten

Oogcontact Uitstraling Persoonlijke grenzen Beweging Non-verbale communicatie Oogcontact Uitstraling Persoonlijke grenzen Beweging

Evaluatie Zijn je doelen behaald? Vul de evaluatie in.