Zingen en rappen in de biologieles

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Voorlichting over de taalontwikkeling
Advertisements

Psycho-educaties voor kinderen met ASS Handleiding voor jezelf Ik ben speciaal Navigeren in de sociale wereld.
1. Spreek de woorden ritmisch uit op de muziek.
HGW en gesprekken met leerlingen
Lazy Sunday Lazy Sunday is een muzikante band met maarliefst 6 personen. De band covert liedjes van vroeger maar ook van nu. Dit doen ze met veel verschillende.
Waar letten we op tijdens de het maken van de presentaties?
Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 8.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Street dans is een helle leuke sport om te doen je leert heel veel
Hoe werkt een powerpoint?
Meten bij marktonderzoek
Wat is een webkwestie?. Wat is een webkwestie?
Coachen Maandag 14 juni 2006.
Wat kan Linkedin doen voor jou? Peter Lakeman HvA Mens en Technologie.
Programmeren met If This Then That (IFTTT)
Communicatiehandvatten Blijf in contact
Intensief lezen Lees de tekst grondig door en duid kernwoorden en/of –zinnen aan. Doe dit zo. Hoe doe je dit? Volg de pijl en dan zie je het symbooltje.
Vernieuwing van het bovenbouwonderwijs zonder kwaliteitsverlies
Wat leer je? Je leert dat heel veel actuele onderwerpen ook iets met wetenschap en techniek te maken hebben. Je denkt na over wat wetenschap en techniek.
OFC28 mediawijsheid les 5 samenwerken
Kinderen en...hun sociale talenten
Liefde en relaties.
Skillzz Handleiding voor mentor Powered by. Waarom Skillzz? Jouw school vindt het belangrijk dat: Jullie als klasgenoten nog beter met elkaar omgaan Dat.
VIAVINCI Opbrengstgericht Engels in het basisonderwijs Dag 3.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Technologie Klas 1g1 3 e lesuur Vrijdag 30 oktober 2015.
Happy new year Goede voornemens.... Waardenlijst Neem de waardenlijst door. Omcirkel de vijf voor jou belangrijkste waarden van de groep waarop je werkt.
Shake Song Fort van de Verbeelding Bovenbouw Groep 7 en 8 (en soms ook groep 6)
KOP/MINOR Thema klassenmanagement/ interpersoonlijk leraargedrag en orde in de klas Bijeenkomst oktober oktober 2015.
Marketing Coen van Wetering
Talentgebieden – Interesses –Leervoorkeuren
Spreekbeurt in groep 4.
 Snaps!  uSound Ares  SketchBook Pro  Fruit Ninja  Sonic Dash  SoundCloud.
Even voorstellen Marion Hijmensen Eigenaar 2toGrow, staat voor samen groeien Borging en transfer naar de praktijk Certified Professional Jump Movement.
Leer weer jezelf te zijn
Spreekbeurt in groep 4.
In 2017 ga jij: je diploma halen;
Spreekbeurt in groep 8 Hoe pak je het aan?.
Communicatie 7e les.
GEDOCUMENTEERD SCHRIJVEN Revisited
Rineke Dijkstra, strandportretten (1992 – 1994)
Onderzoek in Apps.
Module 2 : You’re beautiful
Kies een boek en lees om de beurt een regel van één bladzijde voor.
Workshop Duurzaamheid
Spreekbeurt in groep 4 en 5
Week 1, les 8 Ga zitten in de kring.
Hoofdstuk 1 Meningen en argumenten
© UNIEK IN DE KLAS.
Nee Zeggen!.
Studie vaardigheden Thema 8 : Ups & downs.
Spreekbeurt in groep 4 en 5
Training Netwerken Een project van: In opdracht van:
Studiemoment: ‘Samen positief op reis’
Waar gaat deze les over? We leren: We ontdekken:
Schoolwide Positive Behavior Support (SWPBS)
Gesprekstechnieken Les 5.
Gesprekstechnieken Les 1.
Conferentie Formatief Toetsen 21 november 2018
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Loopbaan en burgerschap les 3
Conferentie Formatief Toetsen 21 november 2018
De zakelijke brief – schrijven 3.3
ADL Les 1.
Les 5: Verbale communicatie
Les 8: Samenwerkingsvaardigheden 1
Hoofdstuk 3 Paragraaf 1: De Alpen.
Taallab 3.0 Online geletterdheid
Wat heb je nodig? Een hoop lef.
BIJLAGEN SESSIE 2 TEAM(VEER)KRACHT
Transcript van de presentatie:

Zingen en rappen in de biologieles Onderwerpen van iedereen bekend? Paula Verbeem NIBI-conferentie, juni 2018

Programma Kennismaken 5” Een voorbeeld 5” Waarom zingen/ rappen in de les? 10” Instructie 5” Aan de slag 35” Opbrengst presenteren 10” Afsluiting 5” 16:15

Kennismaken 2-tallen: Stel jezelf voor en vertel wat je met muziek hebt en of je muziek weleens gebruikt in je klas. Geef een voorbeeld. Dit is vooral probleemanalyse

Een voorbeeld Meer voorbeelden en informatie op: www.ecent.nl artikel: Songs for teaching

Reacties van leerlingen (Youtube): DIT MOET IK PRECIES LEREN VOOR BIO! Super makkelijk nu!:D lolled zo leer je wel makkelijk gr mij :P ps moesj moesj!!!!!!! Geweldig, ik heb hiervan vrijdag een PW, dus een goed liedje om dat te leren we hebben m met bio les geluisterd lol Wie heeft dit verzonnen die gene moet een prijs winnen!!!! Rock ON!!!

Waarom? Mensen zijn gevoelig voor muziek en ritme: hersenen reageren actief op ritme beloningssysteem geactiveerd (motivatie) En ook zorgt muziek voor: - meer energie stress vermindering Zelfde hersengebieden actief bij lichaamsbeweging, waarvan we ook weten dat dit een positief effect heeft op leren.

Waarom? (2) Ezelsbruggetje Als je zingen leuk vindt is herhaling niet vervelend.

Do’s: een lied nestelt zich gemakkelijk in de hersenen als het een aantal kenmerken bevat eenvoudige tekst en muziek Toonhoogte Ritme veel herhaling paar verrassende noten emotionele lading

Don’ts Ga niet achter je bureau zitten en geef leerlingen de opdracht, maar doe zelf mee Maak de liedjes niet te ingewikkeld Verwacht niet dat leerlingen een compleet hoofdstuk kunnen inzingen, kies hetgeen ze echt uit hun hoofd moeten leren.

Toegift: Handleiding om mee te nemen.