Keuzedelen schooljaar Opleidingen VP, MZ en VZ op de

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Edwin Dubbelman en Sanne Weijers, Oberon Sardes, 7 juni 2010 Vversterk (in) de opleiding.
Advertisements

BPV in Entree Springplank naar werk?.
Programma Bevordering doorstroom mbo –hbo
Welkom op de Ouderavond klas 4
Samen Deskundiger Elleke Verwaijen; HS Domstad Manon Beuker, Sandra de Jong; HS Domstad Ine Verheyen; Basisschool de Klimop Paul Veringa; Kennisnet.
Onderwijscentrum VU W E E T W A T O N D E R W IJ S W A A R D I S.
OIDS Novem-traject SKPO Gemert – Bakel.
De Netwerkschool MBO College De Maasvallei
Opleiding verzorgende-IG Fasen indeling en BPV
Welkom voorlichtingsavond leerjaar 2 VMBO-TL.
moderniseren van het curriculum.
Het mes snijdt aan twee kanten
Hartelijk Welkom Informatieavond klas 3 VBK3.
RGO Middelharnis VOORLICHTINGSAVOND VMBO 3 4 maart 2013.
Samen werken aan praktijkonderzoek!
Opleiden naar de toekomst Werken in een satelliet.
Herziening MBO voor leerbedrijven Versie 1.0 – september 2015.
Informatiebijeenkomst nieuwe medewerkers
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Aanpak ROC Nijmegen Start herzien kwalificatie dossier met cohort 2016
Workshop KD’s Mbo-Verpleegkundige, Verzorgende-IG en Maatschappelijke Zorg 15 september 2014.
Hulp en richtlijnen Kenmerk: JF augustus 2010 Ambitie jaarplanning inzet. AHB – opleiding BKM Achtergrond : Jaar met veel onrust (overuren.
Beroepsonderwijs in ontwikkeling
Wat zijn volgens jou de meest in het oog springende innovaties die van invloed kunnen zijn op opleiden en een leven lang leren ? Welke bedreigingen en.
Interactieve Mantelzorgkamer Share&Care
Programma Vaststaande workshop  Link/relatie met opleiding Taalexpert:  Toepassen van taalbeleid op de aanwezige niveaus:  leerling – groep – school.
Maatschappelijke Zorg (MZ)  Answergarden Maatschappelijke Zorg (MZ)  Niveau 4, opleidingsduur 3 jaar;  je begeleidt mensen om zo zelfstandig mogelijk.
WELKOM Niveau 2 van smal naar breed ……………………………… Albert Jan Hoeve.
De nieuwe studente krijgen in hun opleiding te maken met keuzedelen. Hoe ziet het keuzeproces van de student eruit? Wat zijn belangrijke momenten in het.
Kiezen voor keuzedelen
OVD 27 november 2015 Karin Geurts. Ontwerpen is keuzes maken.
Kwaliteitsimpuls langdurende Zorg Hoe kom je aan de juiste mensen met de juiste competenties ?
Vernieuwing beroepsgerichte programma’s vmbo. Waarom vernieuwing? Adviezen uit het veld (Vmbo herkend) Ruim 10 jaar vmbo: context is veranderd Vervolgonderwijs.
Arial, 38pt/42pt, heading. Tekst Arial, 32 punt Tweede niveau, 28 punt Derde niveau, 24 punt –Vierde niveau, 20 punt »Vijfde niveau, 16 punt Strategische.
Je hebt iets te kiezen op het mbo!
Examinering Z&W in de nieuwe kwalificatie structuur ROC A12
Netwerkmiddag ronde Welkom.
Samen Slim Bouwen aan de Toekomst
Met Minder Meer en Beter
Wellantcollege MBO locatie GORINCHEM
Wat moet (school)? Keuze maken voor aanbod van profielen
LOB 4 MAVO Schooljaar
LOB 3 Mavo Schooljaar
LOB als doorlopende lijn
Kennis delen.
Kennis delen.
Kennis delen.
Kennis delen.
Ouderavond oktober 2017.
Kiezen voor keuzedelen
Versterken samenwerking lerarenopleidingen scholen
Profiel- en keuzedelen kiezen
Maatschappelijke Zorg 21 februari 2017
LOB 3 Mavo Schooljaar
WELKOM.
Werkveldbijeenkomst Z&W 19 Juni 2018
Visie op praktijkrelevant examineren
Vandaag Opening Inleiding keuzedelen Splitsen in twee groepen
Leerplanontwikkeling binnen scholen
Welkom Informatiebijeenkomst 13 november 2018 De overstap van VO naar MBO Tonny Meessen LOB-functionaris
Welkom Informatiebijeenkomst 13 november 2018 De overstap van VO naar MBO Tonny Meessen LOB-functionaris
Keuzedelen Opleiding doktersassistent
Werkveldbijeenkomst Dienstverlening
Werkveldbijeenkomst VZ 4 september 2018
Inzetten van ervaringsdeskundigheid in armoede
Persoonlijke begeleiding
Flexibele leertrajecten
Werkveldbijeenkomst VZ 4 september 2018
19 juni 2019 in 't Spant in Bussum
Presentatie door Mijke van As en Anemie Klomp op
Transcript van de presentatie:

Keuzedelen schooljaar 2017-2018 Opleidingen VP, MZ en VZ op de Maasvallei en de Campusbaan Vervang ‘Je naam’ en ‘Je functie’ in zijn geheel door je eigen naam en functie.

1+1+1= meer Het 1e besluit van de LPC van VP, MZ en VZ was het zorgen voor afstemming bij het aanbieden een nieuw curriculumonderdeel t.w. ‘’keuzedelen’’: tussen onze opleidingen zitten logische verbindingen rondom bepaalde doelgroepen als beroepsbeoefenaren komen studenten elkaar op de werkvloer tegen, dus waarom ook niet op school kans voor onszelf met het oog op innovatie en professionalisering meer keuzemogelijkheden voor de studenten

Proces tot nu toe 1. Welke keuzedelen bieden we aan in 2017-2018?

Welke keuzedelen bieden we aan in 2017-2018? Inspelen op innovaties : MZ3 en MZ 4 BOL + BBL; VP BOL;  VZ BOL + BBL  Wijkgericht werken : VP BOL, VZ BOL en MZ3 + MZ4 BOL Zorg en technologie : MZ3 BOL + BBL;  VZ BOL + BBL Verdieping blijvend fit : MZ3 en MZ 4 BOL + BBL; VP BOL;  VZ BOL + BBL  Duits in de beroepscontext : VP BOL, VZ BOL en MZ3 BOL Mensen met een NAH : VP BOL, VZ BOL en MZ3 BOL

Planning keuzedelen leerjaar 2 in blok 3 en 4 op donderdagmiddag vanaf 13.15 (3 ku) uitvoeringlocatie is de Maasvallei en/of de Campusbaan (3 x 45 min) BBL op de eigen lesdag (45 min)

Welk team is eigenaar van welk keuzedeel? Inspelen op innovaties: Z&W Boxmeer Wijkgericht werken : VP NAH : VP Verdieping blijvend fit : MZ Zorg en Technologie : VZ Duits : door ontwikkelen van wat er al ontwikkeld is in het ROC = docent Duits

Hoe zorgen we voor betrokkenheid van de andere teams ? Elk keuzedeel heeft een keuzedeeleigenaar (LPC-lid). Daarnaast is het belangrijk om meelezers te betrekken zowel uit het eigen team als uit de teams die dit keuzedeel ook gaan aanbieden. Op deze manier kunnen experts vanuit verschillende invalshoeken hun deskundigheid inzetten en wordt al in de ontwikkeling meegenomen dat het keuzedeel goed past bij de rest van het curriculum.

Begeleiden bij keuzeproces, hoe? Informeren van studenten via een folder met uitleg over de keuzedelen En verder: een informatiebrief voor de ouders (BOL studenten) is meegeven voor zomervakantie een informatiebrief voor het werkveld is verstuurd voor de zomervakantie

Keuzes maken Studenten kiezen d.m.v. een inschrijfmodule in #OO BBL studenten kiezen in overleg met het werkveld

Vragen