GAME MAKER ONLINE Les 5 / Snake 1-1-2019 Michel Fiege.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Aantal spelers : keeper Datum :
Advertisements

Spelbegeleiding Zaalhockey Jongste Jeugd
Loading... START.  Overleef door op de weg te blijven: probeer naar het donkergroene vak te gaan met je muis.  Als je het groene vak hebt gehaald dan.
Zagen van metalen.
DEEL 2 LES 6 De verdieping Les 6 Speelfiguren versie
JEUGDVOETBALDAGEN 2011 Horst.
Leren programmeren door spelletjes te maken
Les voor groep 8 Pak je stoel en kom aan de instructietafel
Groepen toegepast op puzzels
Powerpoint Presentatie Wielen Rijgen.
GTA IV. Speel de game Ik speel deze game nu zo’n half jaar. Tot nu toe heb ik geweldige ervaringen gehad met dit spel. Ik heb een jaar gewacht om dit.
Onderwerp: Lopen met de bal
ZAALHOCKEY
Medialessen groep 8.
Wat doet een magneet?.
Torens van Hanoi ● Uitgevonden door Franse Wiskundige Edouard Lucas in ● Beschreven in zijn wiskundig “spelletjesboek” Récréations Mathématiques.
Presentatie Sportschool Tore, Raúl, Vince, Bram, Livia, Samuel, Yazan, Camiel, Jelle en Zef.
Shake Song Fort van de Verbeelding Bovenbouw Groep 7 en 8 (en soms ook groep 6)
Door Ricardo. Uitleg Deze presentatie gaat over het bouwen van een brug. Het vereist de volgende eisen: 1 Goed teamwerk 2 Een stille hand 3 Een goede.
Inhoud Optellen en aftrekken. Vermenigvuldigen en delen.
Inhoud Breuken (optellen, aftrekken, vermenigvuldigen en delen).
Leervaardigheden in het vak nask1 Vaardigheden die je helpen het examen met succes te behalen.
GUI & classes Een Gui in een class steken en het object gebruiken.
Mediaondernemerschap Workshop 3 (ga als team bij elkaar zitten) Week 1 – 2016/2017 Annemieke Boer – MO301 Eric de Boer – MO302 Richard van der Veen – MO303.
Significante cijfers Wetenschappelijke notatie
# Training : 3 Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
Training : 9 Teamfunctie : Verdedigen Doelstelling technisch
website pakket Je Bedrijf Onbezorgd Online!
Gameprogrammeren: Introductie
C A D B # Datum : Teamfunctie : Aanvallen
# Datum : Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
VWO 6 Wiskunde C – les 1 Meneer Ypma.
HOOFDSTUK 6 INFORMATIEDOUBLET DE DERDE MAN VERZAKEN
Kennismaking met programmeren
Datum : Teamfunctie : Verdedigen Doelstelling technisch
LOB 14. Hoe leer jij het beste?
Spelbegeleiding Zaalhockey Jongste Jeugd
Bridge spellen naspelen met Wbridge5
Bridge spellen naspelen met Wbridge5
Ken je Bedrijf?! Quiz Instructie voor de quizmaster en zijn/haar assistent: Neem vooraf de vragen door, plus de antwoorden die je onder iedere sheet in.
GAME MAKER ONLINE Les 2 / Breakout Michel Fiege.
Big Data.
Big Data.
GAME MAKER ONLINE Les 1 / Sokoban Michel Fiege.
GAME MAKER ONLINE Les 3 / Pac-Man Michel Fiege.
Samen op weg naar een rookvrij terrein
Spelbegeleiding Zaalhockey Jongste Jeugd
Zaalhockey Indoor hockey
GAME MAKER ONLINE Les 6 / Super Mario Michel Fiege.
blok 2 les 2: taal thuis en op school
Spelbegeleiding Zaalhockey Jongste Jeugd
Cursus kaartlezen voor vrouwen
Hoofdstuk 9 Handig rekenen 1. Hoofdstuk 9 Handig rekenen 1.
Toedienen meststoffen
Onderzoek water!! Les 2 WaterLab www. onderzoekwater.nl Regenmeter
`In beweging, sport als onderdeel van mobiliteit’
Onderzoek water!! WaterLab www. onderzoekwater.nl Kijkje terug
GAME MAKER ONLINE Les 4 / Asteroids Michel Fiege.
Leo Remco Speedy Don.
Muziekles 1 Nieuws, keyboard, zang.
Basisstof 2 In je vrije tijd.
Creëer je zelf!.
Software Development fundamentals
Hoeveel weet jij van onderzoekers?
Leren programmeren met Scratch
EEN SPEL MAKEN MET SCRATCH
Handig rekenen & rekenregels
Wat is Bingel Raket? Gratis app voor iPad en Android-tablets
Transcript van de presentatie:

GAME MAKER ONLINE Les 5 / Snake 1-1-2019 Michel Fiege

Vandaag Snake Eerst een uitleg van wat er allemaal al werkt Daarna zelf aan de slag! 1-1-2019 Michel Fiege

Dus… Wat werkt er al? Het spel is nog niet speelbaar. 1-1-2019 Michel Fiege

Object obj_controller Het object is persistent. Dit betekent dat wanneer het in een kamer is gezet, bijvoorbeeld room1, het automatisch in alle andere kamers blijft staan. Het Create-Event wordt dus maar 1 keer uitgevoerd, en niet in elke kamer opnieuw. Dus kunnen we hier een aantal variabelen instellen: Score = 0 Lives = 3 Level = 1 Time = 0 (deze houdt bij hoe lang je er over doet om een muntje te pakken) To_catch = 10 (zoveel muntjes moet je per level pakken) Needed = To_catch (deze houdt bij hoeveel muntjes je nog moet pakken) 1-1-2019 Michel Fiege

Voedsel wordt willekeurig gemaakt Het voedsel wordt ergens willekeurig in de kamer gemaakt. De positie moet natuurlijk wel vrij zijn. Er wordt een positie gegokt (x en y) Het muntje wordt er neergezet als de positie vrij is Zo niet, dan wordt het Create-Event opnieuw aangeroepen door de change_instance actie. (recursie) 1-1-2019 Michel Fiege

Het lichaam volgt de kop Elk blokje volgt het blokje dat eerder werd gemaakt. Dus blokje 9 volgt blokje 8, blokje 8 volgt blokje 7, enzovoort, tot blokje 2 volgt blokje 1 (hoofd). Eigenlijk is dit dus een “Linked List”. 1-1-2019 Michel Fiege

Aan de slag: Slangenhoofd maken! Het lichaam is al zo geprogrammeerd dat het automatisch volgt. 1-1-2019 Michel Fiege

Zelf aan de slag Succes! http://gm.michelfiege.nl Goed lezen Gebruik de plaatjes! Oefenbestanden downloaden In dit geval “snake.zip” Help elkaar! Succes! 1-1-2019 Michel Fiege

Wat heb je vandaag geleerd? 1-1-2019 Michel Fiege

Richting instellen met eigen variabele Een variabele gemaakt om richting bij te houden: heading (0,90,180,270) We mogen niet naar links bewegen als we naar rechts aan het bewegen zijn. (vandaar de controle) 1-1-2019 Michel Fiege

Step-event afhankelijk van room_speed De room_speed bepaalt hoe vaak het Step-Event wordt uitgevoerd. Aangezien we in het Step-Event de x en y aanpassen van het slangenhoofd, gebruiken we de room_speed om sneller of langzamer te bewegen. 1-1-2019 Michel Fiege

Step-event, x en y variabelen Dit is dan het Step-Event. Hoe verder je komt in het spel, hoe sneller de room_speed en hoe sneller de acties achter elkaar worden uitgevoerd. 1-1-2019 Michel Fiege

Volgende keer… 1-1-2019 Michel Fiege