STRATEGISCHE PRODUCTEN

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Ontwikkelen van inkoop- en sourcing- strategieën
Advertisements

Hoofdstuk 14 Prijsbeleid.
Public e-procurement beknopte schets.
De marketingmixstrategie
Aanzet tot strategisch denken
Customer service en planvorming
H4: Begrijpen van de markt
Het maken van een PR/Marketingplan
H10: Prijsmanagement.
Figuur 16.1 Factoren die van invloed zijn op de prijszetting
Inkoopbeleid en ondernemingsstrategie
Martijn van den Berg Speciality Dairy
Vraag en aanbod: evenwichtsvorming in een experimentele marktsituatie.
INKOOP- EN AANBESTEDINGSBELEID
Ruud Huirne, Wageningen UR
Auke Hofstra B.V. Production Improvement Competentiemanagement.
Distributiefuncties Producent (goederen) Eindgebruiker
Zorgorganisaties & vastgoed
Risicomanagement Beperking van vrijheid of ruimte voor kansen
H3: Koopgedrag van organisaties
H7: Productmanagement.
Logistiek management: begrippen en principes
Door Nik Van Looy & Pieter Jan Proost
strategie als een proces
Business Marketing Management
Prijszetting
Product/marktmatrix Producten en markten waarop we actief zijn
Lekker Lokaal! Waarom van ver halen als het dichtbij gemaakt wordt?
Marketing 1.1 Introductie 12 november Marketing Wat is marketing? Schrijf voor jezelf 5 kernwoorden op die te maken hebben met marketing.
Marktvormen en inkoopmarktonderzoek
4. OVERHEIDSINGRIJPEN Inleiding: Waarom overheidstussenkomst ?
1 Dutch Microfund 2 3 India De heer Mukundan Investering eigen vermogen van USD Fabriek van kooktoestellen 1. De markt van Dutch Microfund.
Is uw KOSTprijs gelijk aan uw MELKprijs??
Financiering en inkoop
Nike Supply Chain Management
Succesvolle regie: meer dan een mooi contract Mark van der Velden 14 april 2008.
Voor jezelf beginnen Een eigen bedrijf.
Projectwijzer 3 H2 Koopgedrag Middenkader Engineering.
Voor jezelf beginnen Een eigen bedrijf. Algemeen Een eigen bedrijf Freelancer Voordelen – Grote vrijheid Leuk werk Brede oriëntatie Nadelen – Alles zelf.
Business Unit Plan Positionering en promotie “graduaatsopleiding”
Is de varkenshouderij gebaat bij TTIP? Door: Ingrid Jansen (voorzitter NVV)
KEY PERFORMANCE AND COMPETITIVE INTELLIGENCE
PERSONEELSMANAGEMENT 2. 1 Onderdeel : 2. Omgeving PPT : 1
OWE ILSAeM613 Marketing “Verdieping van de markt” door Maurice Straatmans Principes van Marketing Hoofstuk11.
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
VVSG – De nieuwe wet overheidsopdrachten Dinsdag 10 mei 2016 – Gent Woensdag 18 mei Leuven.
1. Strategische componenten Wat bouwen we op? Waarom bestaat Riwal? Onze overtuigingen en principes Hoe boeken we in de loop der jaren succes? 2 Visie.
Hoofdstuk 2 Ontwikkelen marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren van marketingdoelstellingen.
Contract- management Behoefte- management Transitie Testen Realisatie Ontwerp Require- ments man. Gebruikers- ondersteuning Educatie Monitoring Data- beheer.
Gebruikers- ondersteuning Change support Tactisch support Strategisch support Management support Monitoring Educatie Management- informatie Behoefte- management.
De competitieve markt Vraag- en aanbodschema StartSein pagina
LNG sleephopperzuiger
Gebruikers- ondersteuning Monitoring Data- beheer Management- informatie Change support Tactisch support Strategisch support Management support Behoefte-
Krachtig ontwerpen op basis van gedegen onderzoek.
Kansen en bedreigingen Interne analyse
Arbeidsmarkt.
Welkom VWO 5..
Hoofdstuk 14 Prijsbeleid.
Welkom VWO 5..
Algemeen schema Strategisch support Management support Strategie
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
relatief marktaandeel
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Onderwerpen Beschikbaarheid van woningen Betaalbaarheid van woningen
Onderwerpen Beschikbaarheid van woningen Betaalbaarheid van woningen
Onverzekerbare risico’s ??  belang van preventie!
Vakman ondernemer – Commercieel plan
Hoofdstuk 8 Taakcluster Strategisch support
“De vertaalsector zou verder
Transcript van de presentatie:

STRATEGISCHE PRODUCTEN hoog HEFBOOMPRODUCTEN Alternatieve leveranciers beschikbaar Verwisseling mogelijk Strategie concurrentiestelling STRATEGISCHE PRODUCTEN Moeilijk om van leverancier te wisselen Kritisch voor kostprijs en levering Strategie samenwerking financieel risico / belang ROUTINEPRODUCTEN Groot aanbod Grote diversiteit aan producten Bewerkelijk Strategie procesvereenvoudiging reduceren aantal leveranciers KNELPUNTPRODUCTEN Monopolistische markt Hoge entreebarrières Strategie veiligstelling levering ontwikkelen alternatieven laag laag toeleveringsrisico hoog