KMO-route 6 STUDIEDAG VLEW

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Onderzoek naar competentiegericht beoordelen in het groene onderwijs
Advertisements

Methoden en technieken/veldwerk tweede jaar sociale geografie
Marktonderzoek Danneels
Marktonderzoek Wat is een marktonderzoek? Waarom een marktonderzoek?
Marktonderzoek als proces
Taal en rekenen in het mbo
Marktonderzoek Informatie inwinnen.
Meesterproef major marketing (MA HIR) Research Center for Marketing and Consumer Science K.U.Leuven Werkwijze en afspraken.
Onderwijsondersteuning chemie Hernieuwing van de eindtermen van de ba- en ma- opleidingen chemie Nicole Totté, Inge Serdons.
Studenten als katalysator van elkaars leerproces Pilootstudies met studentgemedieerd leren in de bacheloropleidingen Wetenschappen.
Dataverzamelingsmethoden
Marktonderzoek als proces
Onderzoek in de onderwijspraktijk
Welkom op het evaluatiemoment TECH Projecten
Greet Langie situering doelstellingen aanpak ervaringen docenten
Basisboek marketingcommunicatie
Cursus VMO week 2 hoofdstuk 3
Marketingproject-communicatieplan
Evenementencommissie RCU Zwolle
INLEIDING ONDERZOEK MARKETING, MARKTONDERZOEK & COMMUNICATIE
Quick scan Janneke Delisse, Renée van Os, Jan Jurriëns
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
Major/Minor Marketing 18 maart Thema’s Plannen en strategieën uitwerken om markten te selecteren Producten en diensten: - ontwikkelen - prijs bepalen.
Parallelsessie 1.3 Ervaringen met diverse technieken voor studietijd en studeerbaarheid V an aanvraag tot verwerking Michel Maricau KHBO.
Webteksten en SEO Wat hebben zij met elkaar te maken?
Erasmus bevraging Drempels en motivatoren 19 dec – 1 april 2013 Bijlage 2 bij het verslag POC LO&BW 06/11/2013.
‘Ieders mond gezond’ ‘Een begeleid preventief en curatief mondzorgtraject voor hoog-risico groepen’ Stuurgroep mondzorg: Maatschappelijke Tandheelkunde.
Kwalitatief Marktonderzoek 26 februari SMART De perfecte avondschool voor de huidige studenten creëren binnen de mogelijkheden Specifiek zijn de.
Profilering A 3 stptn Profilering B 3 stptn Briefing studenten 9 februari.
Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Stressbeleid in de Belgische ondernemingen – stand van zaken Informatie bekomen uit de bevraging van de externe diensten voor preventie en bescherming.
Onderzoek levenslang leren Klankbordgroep 1 december 2009 Onderzoek in opdracht van:
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Instituut voor Communicatie, Media & IT STAGE. INHOUD PRESENTATIE Stage jaar 3 even voorstellen 3 e en 4 e jaar documenten en data formele instapeisen.
Brief paper presentatie VELON/VELOV-Congres 2016 Donderdag 4 februari ronde 1 Zichtlijn 3: Opleidingspraktijk verbeteren door onderzoek Zaal D210 Joop.
Briefing Opdrachtanalyse en Vooronderzoek
Patiëntervaringssonderzoek CQI-Z Drs. Ana Prieto Lestegas Marktonderzoeker Afdeling Marketing&Communicatie.
Marktonderzoek © 2011 | Noordhoff Uitgevers bv MARKTONDERZOEK Schooljaar Kennistentamen onderdeel van management accounting Leerwerktaak statistiek.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Dordt aan Zet. De gebruikswaarde van een voorziening maximaliseren door de behoefte van alle belanghebbenden centraal te stellen. Gemeentelijk Eigendom.
Studietijdmeting met KronosMetis Pedagogische wetenschappen Educatieve studies Onderwijskunde Educational studies SLO gedragswetenschappen Verantwoordelijke.
MARKTONDERZOEK Deskresearch Field research Enquetes Diepte-interview.
Digitale mogelijkheden voor leerlingen met lees- en schrijfproblemen
Meer communiceren met een klein budget
Managementgame 7/11/2016.
Lancering van Marklinq Dr. Karel Jan Alsem 10 september 2013
Informatieavond juni Informatieavond juni 2017.
Profilering A 3 stptn Profilering B 3 stptn
Analyse maken Stap één bij projecten.
Tool II-2: Het plannen van OL, leerlingen stellen hun eigen vragen
Pilot computers in examenzalen Eerste resultaten
Dataverzamelingsmethoden
Kennisdeling en het valoriseren van leerpunten: conclusies
Bevraging m.b.t. studiekeuze
Stressbeleid in de Belgische ondernemingen – stand van zaken
Marketing Week 3 les 1.
Marketing Week 1 Les 1 Introductie opdracht Marktonderzoek.
Examen SPL kerntaak 1 Periode 7 Marketing.
Stressbeleid in de Belgische ondernemingen – stand van zaken
Examen SPL kerntaak 1 Periode 7 Marketing.
Traject De Beleverij WELKOM!.
Contextrijke taaltaken en vakoverschrijdend werken Marie-Anne Baert Tom Storme.
Art & Design Grafisch vormgeven
Onderzoeksproject Service’
Het profielwerkstuk PWS-bijeenkomsten.
The Future Teacher 3.0.
Informatieavond 3 mavo Mentoren deel
Decanaat Ouderavond 4 havo 10 september 2019.
Masterproef BIW Informatiesessie 22 februari 2018
Transcript van de presentatie:

KMO-route 6 STUDIEDAG VLEW

Bachelor in het bedrijfsmanagement situering UC Leuven Bachelorproef met marktonderzoek Groep Management Afstudeerrichting Bachelor in het bedrijfsmanagement Marketing

werkwijze Marktonderzoek voor externe opdrachtgevers, vooral KMO’s in samenwerking met laatstejaarsstudenten Vrije keuze door studenten Groepswerk (2 à 3 personen per project) Begeleiding en kwaliteitscontrole door docenten-onderzoekers in alle fasen van het onderzoek: Briefing en afbakening onderzoek Deskresearch Bepaling van doelgroep en steekproef Keuze van de communicatiemethode Opstellen van de vragenlijst Veldwerk Data-input Analyse Rapportering

werkwijze Timing: Kostprijs na overleg Contact februari – juni (12 weken stage) Kostprijs na overleg Contact ann.jacques@ucll.be hilde.walravens@ucll.be

media- en imago-onderzoek in de sector van de babyartikelen enkele voorbeelden media- en imago-onderzoek in de sector van de babyartikelen

media- en imago-onderzoek in de sector van de babyartikelen enkele voorbeelden media- en imago-onderzoek in de sector van de babyartikelen

verkenning van de markt voor een Indoorduikcentrum

de markt van de monokristallijne en polykristallijne zonnepanelen: een totaalbeeld

De Qivino onderzoek naar de afzetmogelijkheden voor een nieuw wijnbewaringssysteem

onderzoek naar de naambekendheid van S&P

tevredenheidsonderzoek Promo-Hall tevredenheidsonderzoek Het onderzoek lag aan de basis van de naamsverandering van Promo-Hall naar D’Store

marktverkenning voor een nieuw product: de Bini

verkenning van de markt voor een online coaching tool

verkenning van de markt voor een innovatief, industrieel reinigingssysteem

tevredenheidsonderzoek bij de kijkers van ROB profielbepaling van de ROB-kijker

creativiteit aan de lopende band onderzoek naar de mogelijkheden van en voorbedrukte kassabanden

communicatie- en tevredenheidsonderzoek in de DIY-sector

Tips en trics Briefing en afbakening onderzoek Niets mee om te schrijven Laptop bij om te noteren, maar batterij plat Slechts één van de studenten noteert Non-verbale communicatie straalt desinteresse uit Deskresearch Voor Vredeseilanden: voor de definitie van wat een NGO is, wordt gebruik gemaakt van een artikel dat zeer kritisch staat tegenover NGO’s en goede doelen.

Bepaling van doelgroep en steekproef en veldwerk Voor Todi: algemene interesse voor duiken gaan bevragen bij leden van duikclubs Aantal wordt altijd zoveel mogelijk beperkt In Zaventem alleen de reizigers van terminal A bevragen omdat dat gemakkelijker was Vergeten in het oog te houden dat de verschillende onderwijsnetten moeten vertegenwoordigd worden bij een bevraging in de onderwijssfeer Keuze van de communicatiemethode Proberen zoveel mogelijk digitaal te bevragen zonder rekening te houden met de doelgroep

Opstellen van de vragenlijst Suggestieve vragen Overlappende antwoordcategorieën Ontbrekende antwoordcategorieën Geen link met de deskresearch of het voorbereidend kwalitatief onderzoek Analyse en rapportering ALLES nakijken!!! Cijfers interpreteren blijft moeilijk Keren niet terug naar de onderzoeksvraag met de conclusies