Een korte kennismaking

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het zorgsysteem en de 1-zorgroute
Advertisements

Meerwaarde van eigentijds onderwijs
Het SiDi R Protocol Een protocol voor signalering en
Ouders en Kinderen Centraal
Succesvol in onderwijs met ICT
Feedback geven en ontvangen
Kennis maken met Opbrengstgericht werken
Geef een tip, krijg een tip
Geletterdheid….. Wat is dat?
28 januari 2010 Ouderavond Schiedam
SLOA vrijval project Bs. Aan de Bron Weert.
Ruimte voor jouw persoonlijke ontwikkeling Professioneel-kritische Instelling Training follow-up (dag 2)
Een Zeer Zwakke School, is het te vermijden?
Workshop MT Opbrengstgericht werken Visie – Opbrengsten – Actie.
Kleurrijk Spiegelen JGZ 15 december 2012 Marjolijn van Leeuwen; st Pharos Koos Bartels; Zorggroep Almere.
Ouderavond Kindcentrum De Schutsluis 7 februari 2012.
Organisatie(s) van betekenis
TOEKOMST SCHOLEN IN NIJE GAAST Conclusies uit 7 eerste gesprekken 28 juni 2012.
Leerlingzorg op r.k. Basisschool de Parkiet
Gezamenlijke houtskoolschets 5 april 2012
Openbare Jenaplanschool de Buizerd
Ervaringen in de praktijk
H3. Communicatie Gesprekstechnieken.
Communicatie met ouders
Evaluatie-onderzoek sociale veiligheid lhbt Freek Bucx
ONDERWIJS AAN (POTENTIEEL) BEST PRESTERENDE LEERLINGEN
Basisscho ol Op De Horst Ervaringsgerich t Onderwijs Afstemming.
Dienstverlening is van ons allemaal! Praktijkmiddag Dienstverlening Hoogeveen 10 september 2015.
Vandaag  Literatuur hf 6 en 7 adhv ervaringen  Evaluatie + afronding  Afspraken volgende keer.
Studiedag Kindcentrum IJsselmonde 10 november 2015.
Groepsdynamiek 1.
Hoofdstuk 5: Lastige gesprekken met individuele studenten.
Geïntegreerde schoolverbetering
OGP5: Vakwerk en rekenen  Beginsituatie van leerlingen in beeld;  Een goede rekeninstructie;  Werkvormen om te differentiëren;  Toetsing;  Taal in.
Begeleiding Werkelijk contact Provocatieve begeleiding.
‘Plusleerlingen’ Omgaan met intelligente en begaafde leerlingen in de rekenles Robert Timmermans.
Informatieavond schooltijden. Informatieavond   Aanleiding   Warming-up   Algemene info   Pauze   Aan de slag   Afsluiting en vervolg.
25 februari 2014 Pesten hoort bij het leven Bij ons wordt niet gepest Wie gepest wordt, lokt het zelf uit.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
De genetwerkte docent Bieke Schreurs, Monique Korenhof & Maarten de Laat.
Breathfulness Korte test of Breathfulness iets voor jou kan betekenen Breathfulness Academy Vraag 1 – waar zit je adembeweging meestal? Hoog (borst)Laag.
Verbindend communiceren met ouders
Informatieve ouderavond Inrichting schoolorganisatie Th.J.Rijkenschool
© MOVISIE Een leefbare samenwerking Door: Bora Avric (senior organisatieadviseur en o.a. projectleider van het project ‘Sportief Participeren’ binnen MOVISIE),
Op zoek naar hulp voor je kind? Volg 1 Alpha. De nood voor Alpha © Alpha2 Alpha wijst je de weg in de professionele dienstverlening voor kinderen.
Jij maakt het verschil! Altijd maar weer verbinding -over een pedagogiek van vertrouwen Pim Kalkman PBS coach Verus Conrector scholing & ontwikkeling Corderius.
1 (beter) omgaan met lastig gedrag Marien Lokerse.
Ouderbetrokkenheid 3.0 Uw kind Onze leerling.
Gezond Vertrouwen Ronnie van Diemen. Gezond vertrouwen Arts en organisatie, 10 juni
Mondzorg - persoonsgericht
Training 3 Kennis van programma van de student en kunnen werken met de instrumenten (bv. werken met leerwerkplan, rubric, evaluatieformulier), Binnen verschillende.
Interculturele klassen, ouders en buurten
De buitenruimte als centrum voor ontmoeting.
Hoe versterken we de ondersteuningscapaciteit van scholen?
PBS in Florida, wat kunnen wij leren?
Op weg naar SNP 2.0! Hendrik R. Oosterveld,
Acceptatie en Adoptatie 1A_TVB01
Kwalitatief goed onderwijs voor ALLE kinderen!
Voormalig wilde dieren trainer geeft lezingen op scholen wereldwijd
Naam school Datum Logo van de school
Kwalitatief goed onderwijs voor ALLE kinderen!
OPP Hoe kun je taal geven aan gedragsinterventies?
Werken met plezier en goed presteren
Visie op het economieonderwijs
Arline Spierenburg november 2018
voor een samenleving met veerkracht
Acceptatie en Adaptatie 1A_TVB01
Succescriteria voor Spreekvaardigheid
Taallab 3.0 Online geletterdheid
Transcript van de presentatie:

Leer rijk in Leerkringen Hoe Bovenschoolse Beeldbegeleiding verbinding tot stand brengt

Een korte kennismaking Wie ben je? Wat verwacht je? Waar ben je nieuwsgierig naar?

Programma Het ontstaan van bovenschoolse beeldbegeleiding Filmfragment van een rekenles Het bestuursakkoord in beeld Leerkringen binnen Leerrijk! Filmopname voor Leerkring Een voorbeeld; Leerkring gedrag Film; een Leerkring aan de slag De Petri- schaaltjes Reflectie

Een rekenles bij juf Janna op vrijdagmiddag Filmbeeld van de rekenles, waarin de leerlingen van groep 5 de rekenlijn visualiseren.

Leer rijk in Leerkringen Hoe Bovenschoolse Beeldbegeleiding verbinding tot stand brengt In beeld brengen, verrijken, verbreden en verbinden van kwaliteit in een lerende organisatie conform het bestuursakkoord en het koersplan van Leerrijk!

Het Bestuursakkoord

Leerkring onderbouw Filmbeeld van een leerkracht die leerlingen in de onderbouw ondersteunt, terwijl zij met o.a. levelwerk werken.

E= K x A Effect= Kwaliteit x Acceptatie Leerkring gedrag Veiligheidsplan ? Pesten signaleren en aanpakken Omgaan met gedrag “lastige” oudergesprekken E= K x A Effect= Kwaliteit x Acceptatie   Kwaliteit= de kwaliteit van je verhaal; Heb je goede argumenten? Is het helder? Heb je goede voorbeelden? Acceptatie= het acceptatievermogen van de ouders; Is er ruimte voor hun zorgen, angst en onduidelijkheid? Krijgen ze de tijd om e.e.a. te laten bezinken? Hebben ze vertrouwen in je? Kan je draagkracht zoeken bij IB, andere leerkrachten.

Een leerkring aan de slag Filmbeeld van de leerkring onderbouw in de praktijk.

De petri- schaaltjes

Reflectie Wat is de toegevoegde waarde van Beeldbegeleiding en leerkringen?