Leer rijk in Leerkringen Hoe Bovenschoolse Beeldbegeleiding verbinding tot stand brengt
Een korte kennismaking Wie ben je? Wat verwacht je? Waar ben je nieuwsgierig naar?
Programma Het ontstaan van bovenschoolse beeldbegeleiding Filmfragment van een rekenles Het bestuursakkoord in beeld Leerkringen binnen Leerrijk! Filmopname voor Leerkring Een voorbeeld; Leerkring gedrag Film; een Leerkring aan de slag De Petri- schaaltjes Reflectie
Een rekenles bij juf Janna op vrijdagmiddag Filmbeeld van de rekenles, waarin de leerlingen van groep 5 de rekenlijn visualiseren.
Leer rijk in Leerkringen Hoe Bovenschoolse Beeldbegeleiding verbinding tot stand brengt In beeld brengen, verrijken, verbreden en verbinden van kwaliteit in een lerende organisatie conform het bestuursakkoord en het koersplan van Leerrijk!
Het Bestuursakkoord
Leerkring onderbouw Filmbeeld van een leerkracht die leerlingen in de onderbouw ondersteunt, terwijl zij met o.a. levelwerk werken.
E= K x A Effect= Kwaliteit x Acceptatie Leerkring gedrag Veiligheidsplan ? Pesten signaleren en aanpakken Omgaan met gedrag “lastige” oudergesprekken E= K x A Effect= Kwaliteit x Acceptatie Kwaliteit= de kwaliteit van je verhaal; Heb je goede argumenten? Is het helder? Heb je goede voorbeelden? Acceptatie= het acceptatievermogen van de ouders; Is er ruimte voor hun zorgen, angst en onduidelijkheid? Krijgen ze de tijd om e.e.a. te laten bezinken? Hebben ze vertrouwen in je? Kan je draagkracht zoeken bij IB, andere leerkrachten.
Een leerkring aan de slag Filmbeeld van de leerkring onderbouw in de praktijk.
De petri- schaaltjes
Reflectie Wat is de toegevoegde waarde van Beeldbegeleiding en leerkringen?