RÜYA Bijeenkomst 1 Meiden.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Kijk op Talent Ouderbijeenkomst
Advertisements

Het tweede werkstuk.
Presentatie over Cyberpesten
Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
Communicatie met de klant
Aandachtspunten voor een jeugdtraining
Seksualiteit: gave van God
levenslessen 7 % Steeds even klikken om verder te gaan !
Professioneel-kritische Instelling
Ruimte voor jouw persoonlijke ontwikkeling Professioneel-kritische Instelling Training follow-up (dag 2)
Coachen Maandag 14 juni 2006.
Thema van deze dag “Verandering, ontmoeting en dialoog in een dynamisch onderwijslandschap” De dialoog staat centraal. De dialoog tussen docenten GVO en.
Samenwerkingsverband Regio IJssel-Vecht
CanDo Coaching.
Presentatie Bijeenkomst 4
OFC28 mediawijsheid les 3.
OFC28 mediawijsheid les 4.
Presenteren en communiceren
Liefde en relaties.
X-stream les 4 WELKOM. Wat gaan we deze les doen?  Korte terugblik vorige les  Doelen van deze les  Digitale identiteit  Online samenwerken  Eindopdracht.
Welkom bij de derde bijeenkomst van Familie (in)zicht
Het perspectief van de oudere
Week 7 Jacqueline Koopmans Docentenkamer PH 01.12
Onderzoeksvaardigheden 3
10 roosjes voor jou... Als je deze brief krijgt, is het omdat je een speciaal iemand bent.
Opvoedstijlen en interculturele communicatie les 4
Thema 2, week 1.4 Leerdoelen en instructiemodellen 22 september 2014
Inleiding in de (ped)agogiek werkcollege 3 Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hro.nl/vrije
Levenslooppsychologie werkcollege 6
Happy new year Goede voornemens.... Waardenlijst Neem de waardenlijst door. Omcirkel de vijf voor jou belangrijkste waarden van de groep waarop je werkt.
Dialyse…… en wat betekent dit voor u als partner Carla Deen Dirry Keurhorst.
Praktische handleiding voor De digitale community op Part-up.
Coach Academy Module Persoonlijk 1 Ciska, Bart en Johan.
Leesplezier in de schoolbibliotheek Training voor ouders en andere vrijwilligers in de schoolbibliotheek Bijeenkomst 2.
Leesplezier in de schoolbibliotheek
Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken Bijeenkomst 4 29 februari 2016.
Bijeenkomst 3. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Huiswerk  Hoe is het huiswerk gegaan?
AtyJean & Kracht On Tour Samen on Tour in Goes op 12 oktober 2016.
Wie en wat? Professor Caroline werkt aan de universiteit. Samen met andere onderzoekers wil zij graag onderzoeken of de kinderen die in Deinze naar school.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
Assertief zijn Hoofdstuk 25 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk
Taal- en Interactievaardigheden in de Kinderopvang
Samenwerkingsverband Regio IJssel-Vecht
Reken je (niet) rijk.
‘Aan de slag met ouders als onmisbare partner’
1.
Xperience Liefde en relaties
Doet ie het of doet ie het niet?
Bijeenkomst startende mentoren
Eerste bijeenkomst (!) Jaar november 2016.
Houd je aandacht erbij! Trainers: Jan de Groot Henk Torreman.
Educatie & voorlichting Communicatie & Didactiek
Duurzame inzetbaarheid
Studiemoment: ‘Samen positief op reis’
45 levenslessen Noorwegen. Teksten van: Regina Brett. Music: snowdream
Coachtraining DOEN?! DAG 2
RÜYA Bijeenkomst 2 Meiden.
RÜya Bijeenkomst 4 Ouders.
Assertief zijn Hoofdstuk 25 VZ Begeleidingskunde Carin Hogenbirk
Wat doe jij?.
Loopbaan en burgerschap les 3
Liefde en relaties.
SEL Les 2: normen en waarden.
Een briefje uit de hemel? Nevendienst voor jongeren
Doelen Aan het einde van de les weten jullie:
Spreekbeurt: ‘Ik zorg voor mijn ’.
Talentontwikkeling op school Het ontwerpen van een programma voor talentontwikkeling door (aankomend) leraren.
Quiz ‘Ik ben van mij!’.
Transcript van de presentatie:

RÜYA Bijeenkomst 1 Meiden

Bijeenkomst 1 Meiden

Programma overzicht 1. Welkom en introductie 2. Kennismaking 3. Casus Ayşe Pauze 4. Oefening 5. Samenvatting en dilemma’s bespreken 6. Afsluiting en vooruitblik naar de tweede bijeenkomst

Kennismaken Suggestie: De deelnemers maken kennis met elkaar door in duo’s met elkaar te praten en elkaar te interviewen. Eventueel kan hierbij een vragenlijst worden bijgeleverd. Vervolgens presenteert een lid van het duo de ander aan de groep, en omgekeerd. Dit doet elk duo. Presenteren Na korte tijd komt de groep weer centraal bijeen. Maak een rondje en vraag iedereen degene te introduceren die hij net heeft geïnterviewd. De persoon over wie het gaat, krijgt natuurlijk ook de gelegenheid om het verhaal eventueel te nuanceren of aan te vullen.

Casus ayŞe

Pauze 15 min

Stellingen Meiden willen rekening houden met de wensen van ouders maar willen ook eigen keuzes maken. Meiden willen niet stiekem doen maar als je alles eerlijk vertelt, wordt er altijd moeilijk gedaan. Als je iets stiekems doet dan voel je, je slecht. Als je nooit iets leuks doet dan voel je, je ook slecht.

Hoe zie jij jezelf over 10 jaar? Oefening Hoe zie jij jezelf over 10 jaar? ‘Ik- bloem’ Op de volgende dia enkele levensrollen en denkvragen Een beeld schetsen hoe je jezelf ziet over 10 jaar kan erg moeilijk zijn. Toch is het nuttig om te doen. Het geeft je richting in je leven. Met deze oefening heb je snel inzicht in jouw ideale leven en hoe je dit kunt bereiken!

Hoe denk je over 10 jaar over je ouders Hoe denk je over 10 jaar over je ouders? - Wat is het belangrijkste wat je van ouders hebt geleerd? - Wat zou je uit je eigen opvoeding ook door willen geven aan je kinderen? En wat juist niet? - Wat zou jij anders willen doen dan je ouders met betrekking tot de opvoeding die zij jou hebben gegeven? Hoe ziet je toekomstige studie/baan/werk er uit? - Speelt geld een belangrijke rol? - Wat voor huis wil je in de toekomst en waar ga je wonen? - Houd je rekening met je toekomst als vrouw bij het kiezen van een baan of studie ? Waarom? Omdat je dat zelf wil of omdat je het gevoel heb dat dit van je verwacht wordt als vrouw? Hoe ziet je toekomstige man er uit? - Ben je vrij om te bepalen met wie je gaat trouwen? - Wat zouden je ouders ervan vinden als je niet met een Turk gaat trouwen? - Hoe ver ga je om ervoor te zorgen dat je met de man kunt trouwen die je zelf wilt?

Samenvatting Je hebt een levensgids voor jezelf gemaakt. Benoem de eventuele dilemma’s die er kunnen zijn bij het kiezen van je: Studie Vrienden Werk Partner Gedachtegang van ouders Sociale controle binnen de gemeenschap Denk je dat er sociale controle is binnen de gemeenschap? Zo ja, waaruit blijkt dat?

Afsluiting Hoe hebben jullie deze bijeenkomst ervaren? Zou je voor ons een TIP en een TOP willen geven over deze bijeenkomst?

Tweede bijeenkomst De volgende bijeenkomst gaat over de communicatie en de verschillende zienswijzen tussen ouders en dochters.