Wat is nou D&P Kennismaking met het bedrijfsleven

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Spreekbeurt van Pietje Puk Juni 2012
Advertisements

K!X is een project van. Wat is K!X? K!X is een project waarin je op een leuke, boeiende en actieve manier met een groep jongeren een promoteam vormt om.
Op het Zuyderzee College
Regiobijeenkomsten jan-feb 2014
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
Mijn stage bij Dusseldorp Naam: hans kerkhof Klas: 5c Jaar: 2003 Typ bij * de naam van het bedrijf Typ hier je eigen naam Typ de klas waar je nu zit Typ.
Loopbaanoriëntatie en -begeleiding
Mijn stage bij kiffen Naam: eddy Klas: 5b Jaar: 2005 Typ bij * de naam van het bedrijf Typ hier je eigen naam Typ de klas waar je nu zit Typ het jaar.
Onderzoek 1: Enquête Gemaakt door Mike, Dylano, Iheb en Brain.
loopbaanplanning / stuurmanskunst
Intersectoraal Klas 3.
LauwersCollege Buitenpost Informatica
Interpreteren van data
Samenwerkingsverband Regio IJssel-Vecht
Het belang van een stage
Het belang van een stage
Vernieuwing beroepsgerichte programma’s vmbo: LOB
Instroom klas 3 vmbo.
VOORBEREIDING BEROEPS PRAKTIJKVORMING SCHOOLJAAR
Motivatie & differentiatie
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
1 Op het Zuyderzee College Informatica. 2 Informatica Wat is het niet ? Wat is het niet ? Wat is het wel ? Wat is het wel ? Is informatica wel iets voor.
 Wat is biomimicry  Wat hebben we geleerd  Onze mening over de lessen  Biomimicry in de toekomst  Ons plan  Quizz !!!!!!!
International Business College Iets voor jou! Voorlichting VMBO 3/4 Januari 2015.
CONCEPT CHECKS & FAST FEEDBACK
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Wat is nou D&P -Kennismaking met het bedrijfsleven -Algemene kennis en vaardigheden -Professionele kennis en vaardigheden -Loopbaanoriëntatie en –ontwikkeling.
Wat gaan we doen in 2012? We zoeken nieuwe oplossingen. En we vertellen er over.
SLB2 BIJEENKOMST 1 Stefan Schuur. Agenda bijeenkomst 1  Kennismaken met SLB-er  Kennismaken met elkaar  Afspraken maken  Groepsfoto maken.
EVENTZ Nieuw profiel, nieuw voorbeeldlesmateriaal
Mondzorg - persoonsgericht
Scholengemeenschap Lelystad
DE TALENTENMAP Auteurs CS Vincent van Gogh Inez Barmentloo VMBO-Assen
Anders kijken, anders doen
Assertief zijn Hoofdstuk 25 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk
LOB in het PTA van het VMBO
Kiezen voor de toekomst
Waar moet je op letten? Om een goede stageplaats te hebben moet je er zeker van zijn dat het bedrijf waar je naar toe wil ook onze school een beetje kent.
Samenwerkingsverband Regio IJssel-Vecht
Stage zoeken bij Entree-opleiding
Help, mijn kind gaat naar de brugklas
SLB2 Bijeenkomst 1 Stefan Schuur.
Poort school voor mavo en havo
Dienstverlening & Producten
Stage Fab-Lab.
LOB zeven stappen naar succes
Reflecteren even pas op de plaats
LOB Waar ben je trots op?.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding (SLB)
Student-centered learning Student-centered learning is het proces waar bij studenten makkelijk kunnen leren plannen, tactieken toepassen om het studeren.
Les 1: Brainstorm en kennismaken
Thema 4 : wat voor een type ben jij?
Studie vaardigheden Thema 8 : Ups & downs.
Educatie & voorlichting Communicatie & Didactiek
Door Sabrina Heijnen.
KEUZEVAKKEN ECONOMIE & ONDERNEMEN voorlichtingsavond S. Alibasic
Welkom op het Saenredam College
Toekomstvisie Scouting Nederland
Welkom op het Saenredam College
Kamertraining Gezinshuis Terug naar de Toekomst
Assertief zijn Hoofdstuk 25 VZ Begeleidingskunde Carin Hogenbirk
Hoofdstuk 1 Wie ben je? Wat kun je? Wat wil je?
Stage zoeken bij Entree-opleiding
Waar moet je op letten? Om een goede stageplaats te hebben moet je er zeker van zijn dat het bedrijf waar je naar toe wil ook onze school een beetje kent.
5 valkuilen & Tips.
Voorlichtingsavond klas 2 PROFIELKEUZE VOOR KLAS 3
SEL Les 2: normen en waarden.
Hoeveel weet jij van onderzoekers?
<naam bedrijf> & <naam school>
Transcript van de presentatie:

Wat is nou D&P Kennismaking met het bedrijfsleven Algemene kennis en vaardigheden Professionele kennis en vaardigheden Loopbaanoriëntatie en –ontwikkeling dossiervorming Intersectoraal vak Zowel groepswerk als individueel Circuitmodel Deadlines Online methode: Dubbelklik Office vaardigheden 2 profieldelen/modules: Organiseren van een activiteit. Profieldeel 1 Multimediaproduct maken. Profieldeel 4

Methode: Dubbeklik

Planning

Profieldeel 1: Activiteit organiseren. Plannen, organiseren, regelgeving, promotie, gesprekken, vergaderen, enz.

Profieldeel 4: Multimediaal product maken. Windows moviemaker, Appypie, Microsoft publisher, GoAnimate, Adobe Photoshop Elements, Wix, enz

Werkplekken Kassa, beeldtelefoon, SpaceClaim 3d, Adobe Photoshop 2d, 3d printer, koken, enz.

Loopbaanoriëntatie en –ontwikkeling dossiervorming (LOB) PTA onderdeel Kernvragen Kwaliteitsreflectie (wat kan ik best en hoe weet ik dat?) Motivatiereflectie (waar ga en sta ik voor en waarom dan?) Werkexploratie (waar ben ik het meest op mijn plek en waarom daar?) Loopbaansturing (hoe bereik ik mijn doel en waarom zo?) Netwerken (wie kan mij helpen mijn doel te bereiken en waarom die mensen?)

Toekomst Examens Aantal klassen Blokuren Nieuwe collega’s gezocht Lokaal inrichting Bijscholing Excursies Samenwerking met bedrijfsleven ….

Wat vinden leerlingen? Wat vind je van het vak D&P? Leuk Uitdagend Stressvol op een goede manier/ Lastig Veel werk Niet leuk Wat doen we bij D&P? werken in Office kijken hoe het is in het bedrijf Veel achter de computer zitten Erg gevarieerd Veel leuke dingen zoals computeren en ergens naartoe gaan of dingen als 3d printen en koken.

Wat vinden leerlingen? Wat leren we bij D&P? Samen te werken Office programma’s Andere computer programma’s en dat is vet snap je Plannen Wat heb je over jezelf geleerd bij D&P? dat ik meer met computers kan dan ik had gedacht. Dat ik niet te makkelijk over dingen moet denken Niks Dat ik niet goed kan plannen Dat ik niet goed met de computer ben

Wat vinden leerlingen? Welke kwaliteiten heb jij verbeterd door D&P? Samenwerken Plannen Luisteren naar andere Organiseren Oplossingen bedenken Grenzen stellen Welke kwaliteit zou je willen verbeteren bij D&P? Volhouden Argumenten geven

Wat vinden leerlingen? Was D&P een goede keuze voor mij? 5x ja 21x ja 14x nee 2x nee Zou je D&P aanraden aan de komende 3e jaars? 11x ja 19x ja 8x nee 4x nee

Wat vinden leerlingen? Als je D&P zou moeten omschrijven aan een ander dan? Leuk Leerzaam Je ontdekt veel over jezelf Veel op de computer Gevarieerd Moeilijk en veel werk Interessant vak Hard werken en heel zelfstandig Lastig als je niet goed bent met de computer Je hebt doorzettingsvermogen nodig Je leert op verschillende manieren werken

Vragen?