“There is as much living as in a moment of joy” (Strosahl, 1994)

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Trefdag Suggnomé Thema "binnenbrengen van daderperspectief bij het slachtoffer en binnenbrengen van het slachtofferperspectief bij de dader“ -21 november.
Advertisements

Activeren van ouders met behulp van video-beelden
T a a l Meta-Model Van Virginia Satir naar John Grinder
Autisme en Mindmap Thuis en op School
De nieuwe werkelijkheid
Principe 3 Leren is een sociale bezigheid
ACT iviteitenweger Acceptance and Commitment Therapy
Psychodiagnostiek ten behoeve van PEN PD
Motivational Interviewing
Voorbereiden en gebruiken: Het verleden Het heden De toekomst
Ouderen en relaties, hechten en onthechten
Effectieve instructie
Competentie 04 Het slecht nieuws gesprek
Carrousel, een schat aan hulpverleningsmogelijkheden
Themabijeenkomst 1oktober 2009
Praktische adviezen volgens de HISTORIE-methodiek.
Lastige gevoelens van de therapeut: op of onder de tafel?
Utopie De ideale samenleving.
Niets of niemand kan ons redden…. Nu niet en in 2012 niet! We moeten het ZELF doen! Gelukkig maar!
Mijn intenties voor 2006 Ik hoop Ik hoop … … dat ik elke dag mag wakker worden…
PAD Mindfulness en Yoga
Aan de slag met de BETERapp
Deze Workshop wordt verzorgd door het
Volksuniversiteit Zwolle, 11 November 2014
Bruggen bouwen, is elkaar vertrouwen.
Gentle Teaching.
De basis van ADSL: het constructivisme
Om de schoonheid van het leven...
Om de schoonheid van het leven...
TREINVERBINDING Bram Bravenboer Nieuwe treinverbinding Breda- Oostende.
Vallen zonder zorgen voorstelling vlaamse sportfederatie
Frans op het vmbo: zó kan het ook! 3 Menu du jour Qui sommes-nous? Stellingen Vmbo Frans op het CSG Jan Arentsz te Alkmaar Toen en nu De drie V’s À vous.
Nieuwe Autoriteit: Geweldloos Verzet
Hoofdstuk 5: Lastige gesprekken met individuele studenten.
OPVOEDEN IN DE HUIDIGE MAATSCHAPPIJ DELPHINE VAN DER DONCKT (R ), 1BAOC3.
Onderzoek doen Een complexe (maar uitdagende) klus!
Aandoeningen/ziektes Functies & anatomische eigenschappen Activiteiten en participatie Omgevingsfactoren Persoonlijke factoren InschikkelijkheidIk ben.
Welkom Module Autisme in de Sport. Programma Voorstelrondje Doel Autisme en sport Structuren Vragen.
KernKwaliteiten 10 mei Matchcare | Programma Verwachtingen IK WIJ HET model van Moeten  Willen  Kiezen Het Kernkwadrant Een andere kijk op samenwerken.
Omgaan met ingrijpende gebeurtenissen. veerkracht Elk kind krijgt te maken in zijn leven met tegenslag of stress en moet vaardigheden leren om daarmee.
Samenkracht80+ Hoe kunnen de oudste generaties meedoen en van betekenis zijn in de gemeenschap? Dit project werd gefinancierd met de steun van de Europese.
BOSK Landelijke dag Cerebrale parese
Les 4 havo Leesvaardigheistraining;
Module 1 Leren omgaan met dementie
Bruggen bouwen, is elkaar vertrouwen.
4e Fysieke overlegtafel 26 juni 2014
Een strategie aanbevelen
Les 1: Brainstorm en kennismaken
Aanvaarding.
Hoe psychologische monsters onder ogen te komen
“There is as much living in a moment of pain as in a moment of joy”
De therapeutische relatie
ACT CASUSCONCEPTUALISATIE
Stevig blijven in de storm
De Wiekslag werkt samen aan veiligheid
Groeien door obstakels
Autisme in de klas Kijken naar gedrag 12/26/2018.
Schoolwide Positive Behavior Support (SWPBS)
Hoe psychologische monsters onder ogen te komen
Een strategie aanbevelen
Bemiddelingscommissie
Creatieve hopeloosheid Controle is het probleem
Een strategie aanbevelen
Drie vormen van gedrag:
Intervisie voor loopbaanprofessionals
Waarden.
Uitleg Ons ABR-zorgnetwerk zet zich in om transmurale gegevensoverdracht in onze regio te verbeteren over patiënten met een BRMO. We willen het ketendenken.
Blij zijn in je werk is zo goed!
Waarden.
Een strategie aanbevelen
Transcript van de presentatie:

“There is as much living as in a moment of joy” (Strosahl, 1994) Huidig moment “There is as much living in a moment of pain as in a moment of joy” (Strosahl, 1994)

28-12-2018 Huidig moment

Centraal bij ‘huidig moment’ Het leven bestaat alleen in het hier en nu. Alleen het huidige moment kan rechtstreeks ervaren worden. Help clienten te ontdekken dat het leven hier en nu is, help terug te komen in het nu en zich los te maken van het geconceptualiseerde verleden en toekomst (daar waar dat onwerkzaam is) Help clienten contact te maken met nu, ongeacht of daar pijn of vreugde is. 28-12-2018 Huidig moment

Shaping Begin bij makkelijke inhoud: zintuigelijke ervaringen Geef veel structuur en begeleiding, hou het kort Naarmate het beter gaat: moeilijkere inhoud, langer, meer zelfstandig. Oefenen! Eerst in makkelijke situaties, dan lastigere 28-12-2018 Huidig moment

Functies van hier-en-nu Contact met innerlijke ervaringen Contact met consequenties van gedrag Contact met anderen Opmerken van een doorgaand proces Doorbreken van fusie en vermijding ‘Aarden’ 28-12-2018 Huidig moment

Allergie voor mindfulness Geef uitleg over belang: we leven vaak niet in het moment, dus we missen gebeurtenissen, kunnen minder genieten Noem het aandachttraining 28-12-2018 Huidig moment