Marcus Coates.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
StartDOCUMENT Petje op petje af Muziek van holland spot of fimpje.
Advertisements

Thinkquest2 versie 2013 info: vanaf februari 2013.
7.3: Trampolinebed of hangmat? Intro HC Opdracht HW + nakijken.
Kunstgeschiedenis werkgroep, week 1, blok 4. ‘kunst verbeeldt het oneindige in het eindige’ vrij naar Friedrich von Schelling ( )
MedMec Co-Creatie les 2 / Pia Terstroet P. M.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Media en Creativiteit 2 Jaar 1 – Periode 2 Les 2 Identiteit
SLOA vrijval project Bs. Aan de Bron Weert.
Stoffen en hun eigenschappen
Richtlijnen voor het indienen van begrippensets & vocabulaires Dennis Krukkert, 10 mei 2012 Mogelijk gemaakt door:
Introles: Wie ben ik en jullie? 15 Wat is myl 20 Introductievragen 15
OFC28 mediawijsheid les 3.
Medialandschap Blok 2, week 5 College #4. Wat gaan we doen? - ordenen = schrappen - hoe staat het met de bezoeken? - ordenen, hoe gaat dat? - opdracht.
Rendeert voor ons allemaal !
De ondernemende student Hoofdstuk 8Leiding nemen, geven en ontvangen.
BenFit; waarom? we geloven dat voor iedereen een gezond en gebalanceerd leven bereikbaar is de regie weer terug krijgen over je leven, lichaam en gewicht.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
HOE WORD JE EEN WINNING TEAM?
Rotterdam, 00 januari 2007 Project 3 Vrijdag 21 november 2014 Verzamelen, analyseren en presenteren van gegevens.
Bijeenkomst September 2015
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 SLC jaar 2 INFSLC02-2 Lesweek 1, kwartaal 1.
Mark Manders. Oriënteren & Categoriseren Consensus Verdelen begrippen Werkgroepen maken Uitleg opdracht Vandaag.
Thema 1 Studie en beroep in beeld Inhoud thema Taak 1 – Project Taak 2 – Werkplek in beeld brengen Taak 3 – Relatie studie en werkplek Centrale.
WELKOM Tweede jaars OGP6 Onderzoek Bijeenkomst
Bijeenkomst 4: Van lesdoelen naar leeractiviteiten
Ouderbetrokkenheid 3.0 Uw kind Onze leerling.
Wat gebeurt er met onze voeding?. Opdracht Schrijf 5 woorden op die je niet kent en zoek het in je woordenboek op.
WOORDEN 5.7 VERSTERKINGEN. WAT GAAN WE DEZE LES LEREN? 1.Herhaling: Wat een samenstelling is 2.Wat een versterking is van een bijvoeglijk naamwoord.
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf verkopen!
Les 2 – Hfst 1 – wat zijn drugs en hoe werken ze?
Lotgenoten Bijeenkomst 6.
Les 4 havo Leesvaardigheistraining;
Wat is coöperatief leren?
1. Wat gaan we vandaag doen ?
Xperience Liefde en relaties
Onderzoeken en Ontwerpen met Kunst
Dide Breuer.
Cursus 1.3 Reis door de tijd Klas 1 KGT Lesweek 3
BDO Basisdocentschap Tamar Clasquin
‘Meester, nu u een bril draagt lijkt u net op een docent’ Meester Bart
Pierre Tybi presenteert.
Cursus 1.1 Werken met Kaarten Klas 1 KGT Lesweek 4
Cursus 1.1 Werken met Kaarten Klas 1 BK Lesweek 2
Het verschil tussen werkomschrijving en bestek?
Rendeert voor ons allemaal !
Dicteewoorden Papegaai Puberteit Cappuccino Toentertijd
Burgerschap Samenwerkend leren
Woorden 4.3 Woordvorming bn en zn.
Olafur Eliasson, Boijmans
Jonas Wood.
Thema 6 : Vreemde talen leren
Rendeert voor ons allemaal !
David Clearbout, de Pont
Lotgenoten Bijeenkomst 15.
Ouderbetrokkenheid 3.0 Uw kind Onze leerling.
Leerjaar 3 Nask1 H7 Materie §1 Moleculen.
Cursus 6.1 : Europa in Delen 2 KGT Lesweek 3
Architectuur Wat gaan we doen? Architectuur De architect
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 5.
ADL Les 1.
Hoe leer je geschiedenis?
ADL Les 1.
Procedures aan begin van het jaar
Nederlands 1.1h. Je kunt informatie opzoeken
OUDE GRIEKEN – JONGE HELDEN Laatste les 
Welkom in groep 6/7!.
Transcript van de presentatie:

Marcus Coates

12:30 klaar op de HKU - 13:00 trein naar Houten Vrijdag 25 nov Aftrap stage Mozaïek 12:30 klaar op de HKU - 13:00 trein naar Houten

Verklarend vakwoordenboek 30 nov: Kim Ravers – visual notes

Vandaag Uitleg Oriënteren & opdracht Categoriseren Consensus Werkgroepen maken Verdelen begrippen

Verwerking begrippen In je werkgroep kiezen jullie de begrippen die het belangrijkst zijn en typerend zijn voor jullie categorie. Per persoon worden er 3 begrippen uitgewerkt. Die komen terecht in ons eigen woordenboek. De andere woorden van de categorie worden vermeld (maar niet uitgewerkt) Ieder van de groep gaat ook één van zijn begrippen presenteren (herhalingspresentatie)

Uitwerken begrippen

es·the·tisch (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord) 1 smaakvol In overeenstemming met de schoonheidsleer Wat met schoonheid te maken heeft Mooi Smaakvol Stijlvol Kunstzinnnig Fraai Prachtig

Iemand die (genetisch) gezond is, zal vaak een symmetrisch lichaam / gezicht hebben, daarom vinden we dat mooi . Een gezonde , vruchtbare vrouw heeft een taille-heup-ratio van 70 %, en daarom vinden we dat mooi. Maar : in tijden van schaarste, is voldoende voedsel krijgen een prestigekwestie ; dan vinden we dik mooi. In tijden van overvloed is daar van afblijven een prestigekwestie ; dan vinden we dun mooi. De esthetiek is de tak van wetenschap die dat soort dingetjes voor ons uitzoekt. Niet alleen over schoonheid in mensen, maar ook in de natuur, in kunst, in muziek.

Je kent de betekenis van begrippen en hun relatie tot beeldend werk Wat moet je hiervan leren...? Begrippen: Je kent de betekenis van begrippen en hun relatie tot beeldend werk Je kunt op verschillende manieren de betekenis van begrippen in een context plaatsen Je kunt de betekenissen van de begrippen op een visueel heldere manier verwerken Je kunt de begrippen mondeling op een pakkende wijze uitleggen aan anderen Werken in een groep: Je kunt een positieve bijdrage leveren aan het werken in een groep Je bent in staat individuele verantwoordelijkheid te nemen ten behoeve van de groep en de uit te voeren taken Je kunt rekening houden met de mensen met wie je in de groep zit en op een duidelijke manier met hen communiceren Je kunt op een positieve manier feedback geven

Huiswerk: Eerste versie uitwerking 3 begrippen. Gebruik per begrip minimaal 4 manieren om uit te leggen. Zorg dat je de uitwerking meehebt en het volgende week aan je groep kunt presenteren.