Prijssystematiek versie 9.3

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Voorraadwaardering Technische en economische voorraad FIFO methode
Advertisements

Presentatie programma Access applicatie kopersbegeleiding
Optimaliseren van het assortiment
Software voor Productie / Boekhouding / Facturatie / Magazijnbeheer
Winst- & verliesrekening (of resultatenrekening of baten- & lastenrekening) Het Eigen Vermogen verandert als gevolg van de bedrijfsactiviteiten gedurende.
NEWCASH 2007 PRESENTATIE Versie 2007.R3 PRESENTATIE © 2007 NEWTRONICS AUOTMATISERING MEER INFO: Hét complete kassa.
Opdracht: ‘Tel uit je winst’
Hoe uw TurboCASH moet gebruiken. :voor verkoop gerichte bedrijven.
Internet boekhouden in de praktijk Kennismaken met Noordzij Online.
Omzet.
VASTSTELLING VERKOOPPRYZEN
10.1 Functies factor prijs (p. 164)
Balans Schematische weergave
UPGRADE PROGRAMMA WINDOWS 7 OFFICE 2010 OFFICE 365.
Herhaling Examenstof M&O
Contingent art.60 verhoogde staatstoelage Werkgroep activering 11 januari 2013.
DILIGENTIA |INTELLIGENTIA Project Diligentia – Will Goderie  Sebastian Schipper[c]  May Bui  Dineke Delst  Maarten Förster
Hoofdstuk 9 Werkkapitaalbeheer.
Fase 1 Ken de (detail)handel
Wet op de handelspraktijken
Introductie instellen voorraadbeheer
Fase 2 Tijdelijke presentatie bouwen
Commercieel beleid en recht
Goederen en inkoop H5 Inkoopbeleid Ondernemer detailhandel.
Introductie in voorraadbeheer Bram Spliet. Waarom voorraadbeheer? Altijd inzicht in voorraad Bestellingen doen op basis van aanwezige / minimum voorraad.
Accountmanagement H3 Kengetallen Commercieel medewerker buitendienst.
J. de Lange ECONOMIE HOE KUN JE DAT NOU MAKEN?. Winstberekening Belangrijk PROGRAMMA:
Kennisoverdracht via webinars. Introductie Wie ben ik? Tom Van ‘t veld Training consultant Webinar specialist Verloop van de sessie 1 uur Interactief.
WELKOM Bij deze eerste AGP KIS dag Klant Informatie Sessie Door Frank Neefs.
Welkom. Inspirerende omgeving Ruim 30 vooraanstaande bedrijven op het gebied van duurzame energie presenteren zich aan u in het Dubo Trade Centre. Uiteenlopende,
JONG ONDERNEMEN op de afdeling handel & administratie.
WELKOM Bij deze eerste AGP KIS dag Klant Informatie Sessie Door Frank Neefs.
DS WebShop presentatie. DS WebShop beheer stamgegevens, artikelen en prijzen vanuit Exact beheer stamgegevens, artikelen en prijzen vanuit Exact real-time.
Voorraadwaardering (FIFO)
Fase 3 Controleren van de voorraad en bestellen
Hoofdstuk 2 De winstmarge
Pag 107 t/m 136. Waar gaan we het vandaag over hebben? samenvatten vorige week Uitwerking toets bespreken Uitwerking huiswerk Bezettingsverschillen Differentiële.
Le Credit Sportif: Meer plezier van je kantine!
Marketingstrategie.
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Omzet-kosten-winst HAVO 3
Hoofdstuk 2 De winstmarge VWO 3
Deze les nieuwe opzet Instructietafel links in de klas
Informatiebijeenkomst aanbesteding Haakarmvoertuigen IFV2015-FLIB-01
Le Credit Sportif: Meer plezier van je kantine!
Welkom Havo 5..
Havo 4 Lesbrief Vervoer.
Welkom havo 3..
Welkom Havo 5..
Beste ath 4..
Uw eigen diensten verkopen via 2tCloud
Beste ath 4..
Begroten & Budgetteren
Resultatenrekening prognose
Webinar Boekhouden in SAP.
Basis Voedingsmiddelen Les 2 Graan en graanproducten
Afzet = Aantal verkochte producten
PRODUCEREN OMZET, AFZET, WINST.
Goederenstroom Voorraad.
Hoofdstuk 3 Indeling van het magazijn
Goederenstroom en voorraadbeheer
Hoofdstuk 3 Indeling van het magazijn
Vakman ondernemer – Financieel plan
Goederenstroom en voorraadbeheer
Goederenstroom en voorraadbeheer
Agenda Methode 1: aanpassen huidige BTW-code Wijziging BTW tarief
BASISREKENVAARDIGHEDEN
Touroperator SunShine
Vergoedingen 2019 (Concept Presentatie)
BASISREKENVAARDIGHEDEN
Transcript van de presentatie:

Prijssystematiek versie 9.3 WEBINAR Prijssystematiek versie 9.3

Agenda Introductie Prijshiërarchie Prijslijsten Periode- en hoeveelheidskorting Kortingsgroepen Speciale prijzen voor zakenpartners Raamovereenkomsten Korte samenvatting

Prijshiërarchie Prijshiërarchie 0. Raamovereenkomsten 1. Speciale prijzen voor zakenpartners 2. Kortingsgroepen 3. Periode- en hoeveelheidskorting 4. Prijslijsten SAP B1 9.3: Effectieve prijs* Standaard prioriteit Laagste prijs Hoogste prijs

Prijslijsten

Prijslijsten Prijslijsten Eenvoudige manier voor het bepalen van prijzen Per artikel een prijs bepalen Mogelijkheid om prijslijsten toe te wijzen aan klant- en leveranciersgroepen Prijzen actualiseren op basis van factor of via wizard voor prijsactualisering Onderwerpen Aanmaken nieuwe prijslijst Toewijzen prijslijst aan zakenpartners en klantgroepen Bruto prijslijsten - 9.3 Prijsbepalingseenheid- 9.3 Prijsactualisering

Prijslijsten – Aanmaken nieuwe prijslijst

Prijslijsten – Toewijzen prijslijst Features Toewijzen aan zakenpartners Toewijzen aan klantgroepen Toewijzen aan leveranciersgroepen

Prijslijsten – Bruto prijslijsten 9.3 Features Gebruik van bruto en netto prijzen in documenten Onderhouden van bruto en netto prijslijsten Zakenpartner prijsmodus instelling bepaald gebruik bruto of netto prijzen in documenten Ondersteund detailhandel Gestroomlijnde brutoprijsberekeningsmethode

Prijslijsten – Bruto prijslijsten

Prijslijsten – Prijzen per eenheid Features Nauwkeurige prijsbepaling voor artikelen met een kleine waarde Definieer prijs per prijseenheid, bijvoorbeeld prijs per 1000 eenheden van een bepaald artikel Prijslijst geeft dit weer met extra veld prijsbepalingseenheid

Prijslijsten – Prijzen per eenheid Features Definieer prijs per prijseenheid, bijvoorbeeld prijs per 1000 eenheden van een bepaald artikel Prijslijst geeft dit weer met extra veld prijsbepalingseenheid Nauwkeurige prijsbepaling voor artikelen met een lage waarde

Prijslijsten Demo “De verkoopmanager wil een nieuwe prijslijst gebaseerd op de verkoopprijslijst om een extra marge van 5% te kunnen berekenen voor nieuwe klanten”. “Een leverancier heeft zijn prijzen met 3% verhoogd, als verkoopmanager wil ik deze doorberekenen in mijn verkoopprijzen”. “Een computerwinkel wil voor de artikelen in hun B2C webwinkel eenvoudig brutoprijzen kunnen hanteren zodat zij deze prijs niet telkens hoeven te berekenen”. “Schroeven worden in een kist van 1000 stuks ingekocht. Deze schroeven worden in dozen van 200 stuks verkocht. Incidenteel kan het voorkomen dat er hoeveelheden van minder dan 200 stuks worden verkocht. De in- en verkoopmanager willen dat deze hoeveelheidseenheden worden vastgelegd zodat zij eenvoudig kunnen inkopen en verkopen.”

Periode- en hoeveelheidskorting

Periode- en hoeveelheidskorting Verkoopprijzen instellen voor een bepaalde periode Kortingen op basis van aantallen waarin de klant een bepaald product af neemt Kortingen op basis van een bestaande prijslijst Periode- en hoeveelheidskortingen hebben voorrang op prijzen in de prijslijst!* Onderwerpen Toewijzen van periodekortingen Toewijzen van hoeveelheidskortingen

Periodekorting Features Kortingen toewijzen op basis van prijslijsten voor een bepaalde periode voor bepaalde artikelen

Hoeveelheidskorting Features Korting toewijzen bij afname bepaald aantal artikelen

Periode- en hoeveelheidskorting Demo “Ten behoeve van een marketingcampagne wil de verkoopmanager in de maand maart 10% korting geven op een bepaald artikel” “Ten behoeve van een marketingcampagne wil de verkoopmanager een hoeveelheidskorting geven van 15% bij de aanschaf van 10 producten en 20% bij de aanschaf van 20 producten”

Kortingsgroepen

Kortingsgroepen Kortingsgroepen Kortingsgroepen toevoegen op basis van artikelgroep, artikeleigenschappen en de fabrikant van een artikel Kortingsgroepen toewijzen aan specifieke zakenpartners, klantgroepen of leveranciersgroepen Kortingsgroepen hebben voorrang op prijzen in prijslijsten en periode- en hoeveelheidskortingen!* Onderwerpen Kortingen op basis van artikelgroep Kortingen op basis van eigenschappen Kortingen op basis van producent Kortingen op basis van artikelen Uitsluiten bepaalde zakenpartners Uitsluiten bepaalde artikelen

Kortingsgroepen - artikelgroep Features Korting toewijzen op basis van artikelgroepen

Kortingsgroepen - eigenschap Features Korting toewijzen op basis van de eigenschappen van een artikel

Kortingsgroepen - producent Features Korting op basis van de producent van een artikel

Kortingsgroepen - artikelen Features Kortingen op basis van percentage Kortingen op basis van betaalde hoeveelheid

Kortingsgroepen - uitsluitingen Features Uitsluiten artikelen of zakenpartners voor kortingsgroepen

Kortingsgroepen Demo “Ten behoeve van een marketingcampagne wil de verkoopmanager in de maand maart 15% korting geven op alle artikelen in een bepaalde artikelgroep voor alle zakenpartners” “Ten behoeve van een marketingcampagne wil de verkoopmanager bij aanschaf van 5 printers in de maand maart één printer gratis leveren” “Gezien de beperkte marge van een bepaald artikel wil de verkoopmanager dit artikel uitsluiten voor de korting van kortingsgroepen”

Speciale prijzen voor ZP

Speciale prijzen voor ZP Speciale prijzen voor zakenpartners Klantspecifieke prijzen voor uw favoriete klanten Kortingen baseren op prijslijsten of eenvoudig handmatig invoeren Kortingen specificeren op bepaalde artikelen voor één bepaalde zakenpartner Kortingen per datumbereik, hoeveelheden en maateenheden definiëren Speciale prijzen voor zakenpartners hebben voorrang boven alle andere prijzen!*

Speciale prijzen voor ZP

Speciale prijzen voor ZP Demo “De inkoopmanager heeft bericht gehad van een leverancier dat er in de maand maart een korting geldt voor een bepaald artikel van 20%” “De verkoopmanager heeft met de beste klant een speciale prijsafspraak gemaakt over een korting van 5% voor een bepaald artikel.” “Een periodieke korting die geldt voor alle zakenpartners valt hoger uit dan de speciale prijsafspraak met de beste klant. Wat nu?”*

*Effectieve prijs Features Overschrijven van standaard prijzen hiërarchie Extra flexibiliteit in bepalen korting voor zakenpartner

Raamovereen-komsten

Raamovereenkomsten Inkoop – crediteuren -> Raamovereenkomst inkoop Verkoop – debiteuren -> Raamovereenkomst verkoop

Raamovereenkomsten Demo “De verkoopmanager heeft ten behoeve van een project een raamovereenkomst opgesteld voor een bepaalde zakenpartner. De raamovereenkomst is een contractuele afspraak over de afname van een bepaald artikel tegen een bepaalde prijs” “De laagste prijs voor een bepaalde zakenpartner betreft een lagere prijs dan de prijsafspraak in de raamovereenkomst. Wat nu?”

Korte samenvatting Features Bruto prijslijsten Prijzen per eenheid definiëren Speciale prijzen kunnen gelimiteerd worden voor een actieve periode Prijshiërarchie per zakenpartner instellen (standaard/hoogste/laagste prijs) Voordelen Meer flexibiliteit in toekennen prijzen per zakenpartner Minimaliseren van incorrecte kortingen en maximaliseren van uw omzet

EINDE

VRAGEN? Contactgegevens: Domani Business Solutions B.V. E-mail: support@domani-bs.nl Website: www.domani-bs.nl Tel: +31 (0)77 744 00 55

Vergeet onze ideeënbox niet! idee@domani-bs.nl Domani Business Solutions Zoutpad 86 5916 RJ Venlo The Netherlands T: +31 (0)77 744 00 55 Stijn Nelissen E: stijn.nelissen@domani-bs.com

Onderwerp webinar 19 april: Snel data importeren in SAP Business One versie 9.3 Consultant: Alexander Webster