HET GAMEPROFIEL VAN DE GROEP

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
sociale media: de nieuwe realiteit
Advertisements

Tevredenheid met behandelaar en behandeling.
Opwarmer : zoek de 5 verschillen
Interactum Lectoraat Kantelende kennis
K!X is een project van. Wat is K!X? K!X is een project waarin je op een leuke, boeiende en actieve manier met een groep jongeren een promoteam vormt om.
Op zoek naar emotie Gemaakt door: Chantal en Carlijn.
Levensbeschouwing Welkom
Veilig Internet Geef antwoord op de vragen en ontdek of jij veilig gebruik maakt van het internet!
Van doelen naar reflectie
{ World of Warcraft. Wat zijn je verwachtingen? Wat is je ervaring? Wat is het verschil? Opdracht Opdracht.
Wat nou als…? Vragen over eigen kinderen van pleegouders
5 e /6 e leerjaar Vul hier je school in LES 2 - Krabbels van een onderzoeker.
Samenwerkingsverband Regio IJssel-Vecht
CanDo Coaching.
Kinderen op social media: hoe ga je daar als ouder mee om?
Fase 2 Het product.
Les voor ♀ Plaatje Loverboys.
Skillzz Handleiding voor mentor Powered by. Waarom Skillzz? Jouw school vindt het belangrijk dat: Jullie als klasgenoten nog beter met elkaar omgaan Dat.
Reclame Masters | Ik en reclame!
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Week 7 Jacqueline Koopmans Docentenkamer PH 01.12
Pedagogisch werken in de wijk Les 3 Kwartaal 1. Wat gaan we doen? Opdrachtformulering van Helma Plan van aanpak maken Onderzoeksvaardigheden.
Inleiding in de (ped)agogiek werkcollege 3 Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hro.nl/vrije
INTERVIEW. Hallo, Ik ben juf Isabelle. Ik geef les in het 1 ste leerjaar van de Sint-Stevensschool.
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
Introductie Ik ben….. – Marguerite Klinkers – Social Media enthousiasteling – Vind het interessant en belangrijk om ouders voor te lichten op het gebied.
Kies voor respect | Presentatie Eerbied voor God, respect voor elkaar.
SCHIJN EN WERKELIJKHEID ZIJN DROMEN BEDROG?. INTRO
Creatief schrijven. Programma -Klassengesprekje: schrijf je weleens? -Inkomopdracht: een gebeurtenis -Creatief verhaal schrijven: tijdcapsule Wat gaan.
Les 5 gamen CLIËNT EN MEDIA WIJSHEID//. Wie gamet er regelmatig? Ken je mensen die verslaafd zijn aan gamen? Wat zijn de gevolgen van game verslaving?
Koffieochtend 3 november 2016 REGELS EN GRENZEN IN DE OPVOEDING
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
Het is vandaag Girlsday!
Vragenlijst sociale media en beeldscherm gebruik
Samenwerkingsverband Regio IJssel-Vecht
Pag. 1 Hoi, Ik ben Martin, ik ben 17 jaar en doe de opleiding Dienstverlening praktijkroute. Ik ben genomineerd door een team docenten van de praktijkroute.
Dat doet hij normaal nooit!
Spreekbeurt in groep 8 Hoe pak je het aan?.
Media is er altijd en overal
Lio-praktijkonderzoek
Doet ie het of doet ie het niet?
S/k/l interviewen.
Vmbo 2 economie Overheid overbodig?
Media is er altijd en overal
LOB zeven stappen naar succes
Tactus Verslavingszorg
Wat is voedselverspilling?
Nee Zeggen!.
Jongeren en seks Plaatje.
NSCCT Instructie groep 4
Veilig Internet Geef antwoord op de vragen en ontdek of jij veilig gebruik maakt van het internet!
NSCCT Instructie groep 5
NSCCT Instructie groep 7
Uitleg bij de vragenlijst ZIEN. Leerling 5-8 Leer- en leefklimaat ZIEN
RÜYA Bijeenkomst 1 Meiden.
Doe de quiz en leer meer over ‘ik ben van mij!’
Oorcheck op het mbo 1 Over gehoor en gehoorschade
Wat is voedselverspilling?
De praktijk: kinderen van 9 – 12 jaar
De praktijk: kinderen van 5-8 jaar
Wat doe jij?.
BRYAN ROMBOUT 2KD -VERHAAL EN EIGENSCHAPPEN -MIJN GEZIN -VRIJE TIJD -SCHOOLLOOPBAAN -SCHOOLVAKKEN -PROFIEL KEUZE -VERANDERINGEN -MIJN TROTS.
Les 3: regels en afspraken met de klas
NSCCT Instructie groep 4
NSCCT Instructie groep 5
Project gamemarket Les 1.
NSCCT Instructie groep 7
Semantisatieverhaal:
Conclusies onderzoekers
Quiz ‘Ik ben van mij!’.
Transcript van de presentatie:

HET GAMEPROFIEL VAN DE GROEP

Gameprofiel van de groep Data van de jongeren toevoegen? Ga met de computermuis op de grafieklijnen staan Klik met de rechtermuisklik en selecteer ‘gegevens bewerken’. Noteer het aantal leerlingen dat een antwoord gaf in het excelformulier dat tevoorschijn komt. De grafiek vormt zich naarmate je de gegevens ingeeft. Sluit het excelformulier. Bijvragen: Welk antwoord werd het vaakst gegeven? Vind je dat er veel gegamed wordt of net weinig?

Gameprofiel van de groep Data van de jongeren toevoegen? Ga met de computermuis op de grafieklijnen staan Klik met de rechtermuisklik en selecteer ‘gegevens bewerken’. Noteer het aantal leerlingen dat een antwoord gaf in het excelformulier dat tevoorschijn komt. De grafiek vormt zich naarmate je de gegevens ingeeft. Sluit het excelformulier. Bijvragen: Welk antwoord werd het vaakst gegeven? Vind je dat er veel gegamed wordt of net weinig? Is er een groot verschil tussen school- en vrije dagen? Hoe komt dit? Wie vindt het soms moeilijk om te stoppen met gamen? Hoe komt dit?

Weten je ouders hoeveel je gamet? JA, zij weten hoeveel ik game NEEN, zij denken dat ik MINDER game NEEN, zij denken dat ik MEER game Laat de jongeren beide vragenlijsten naast elkaar voor zich leggen. Vraag hen dit te bekijken en de vergelijking te maken tussen wat ze zelf invulden en wat hun ouders invulden. Mogelijke bijvragen: Denken ze dat jullie meer of minder gamen dan hoe het echt is? Wat hebben jullie ouders hierover gezegd? Hoe komt het dat ze wel/niet op de hoogte zijn? Zeggen jullie ouders soms dat je minder zou moeten gamen? Wat vind je daar van?

Gameprofiel van de groep Waarom game je (niet)? Bijvraag: Wat zijn de meest voorkomende redenen om te gamen? Wat zijn de meest voorkomende redenen om niet te gamen?

Weten je ouders waarom je gamet? JA, zij weten waarom ik game NEEN, zij weten niet waarom ik game Bijvragen: Gamen je ouders soms zelf? Waarom gamen zij?

Gameprofiel van de groep Top 3 lievelingsgames .. Noteer enkele games die je op regelmatige basis bent tegen gekomen in de vragenlijsten. Bijvragen: Waarover gaan deze games? Wat vinden jullie er leuk aan? Wat maakt dat je die games lang kan spelen?

Weet je vanaf welke leeftijd je jouw lievelingsgame mag spelen? PEGI Vraag aan de jongeren of ze weten wat dat is en licht kort toe. De PEGI-symbooltjes (Pan European Game Indicator) op de verpakking van games geven je meer informatie over een game. Zo kom je te weten voor welke leeftijd een game geschikt is en welke inhoud er in een game aan bod komt. Meer info op. www.pegi.info/be/

Weten je ouders wat je lievelingsgames zijn? JA, mijn ouders kennen enkele van mijn favoriete games. NEEN, mijn ouders weten niet welke games ik speel. Laat de jongeren beide vragenlijsten naast elkaar voor zich leggen. Vraag hen de vergelijking te maken tussen wat ze zelf invulden en wat hun ouders invulden. Bijvragen: Hoe komt het dat ze wel/niet op de hoogte zijn? Gamen je ouders zelf? Welke games spelen je ouders? Heb je al eens samen met je ouders een game gespeeld?

Gameprofiel van de groep Wat doe je naast gamen? Wat is jouw talent? Bijvragen: Wat vind je daar zo leuk aan? Waar ben je goed in? Wat is jouw talent?

Weten je ouders wat je naast gamen nog allemaal doet? JA, zij weten wat ik naast gamen nog allemaal doe. NEEN, zij weten niet wat ik naast gamen nog allemaal doe. Bijvragen: Hoe komt het dat je ouders dit wel/niet weten? Ivm met bijvraag over talenten: Had je dat talent ook voor jezelf opgeschreven? Wat vinden je ouders één van je talenten?

Gameprofiel van de groep Zijn er afspraken thuis over… Data van de jongeren toevoegen? Ga met de computermuis op het tekengebied staan Klik met de rechtermuisklik en selecteer ‘gegevens bewerken’. Noteer het aantal leerlingen dat ja of neen antwoordde in het excelformulier dat tevoorschijn komt. De grafiek vormt zich naarmate je de gegevens ingeeft. Sluit het excelformulier. Bijvragen: Wat valt op wanneer we kijken naar hoeveel jongeren thuis afspraken hebben over gamen? Wat zijn de afspraken? Wat vind je van de afspraken? Voor jongeren die thuis geen afspraken hebben: Hoe bepaal je hoe lang/wanneer je gamet? Wat vind je ervan dat er geen afspraken zijn? Voel je je soms onrustig als je niet mag/kan gamen?

Hebben jouw ouders hetzelfde ingevuld op de drie vragen over afspraken? Welke games? Hoe lang? Wanneer? Laat de jongeren beide vragenlijsten naast elkaar voor zich leggen. Vraag hen de vergelijking te maken tussen wat ze zelf invulden en wat hun ouders invulden. Het is voor de jongeren interessant om te zien wat hun ouders hierover zeggen. Vaak is er een discrepantie tussen wat ouders en wat jongeren denken. Vaak denken ouders dat er meer afspraken zijn, dan dat jongeren dat denken. Dat kan er op wijzen dat de afspraken niet duidelijk gecommuniceerd werden. Bijvragen: Wat is volgens je ouders thuis de afspraak over hoe lang/wanneer/welke games je mag gamen? Hoe komt het dat dit wel/niet overeen komt? JA, we hebben overal hetzelfde ingevuld NEEN, mijn ouders zeggen dat er wel afspraken zijn, terwijl ik denk van niet NEEN, mijn ouders zeggen dat er geen afspraken zijn, terwijl ik denk van wel

Gameprofiel van de groep Wat vonden jullie van deze opdracht? Bijvragen: Wat was jullie gevoel na het interview met je ouders? Wat vonden jullie ouders van de opdracht? Hebben jullie door de afname van de vragenlijst thuis gepraat over gamen?