We zijn in het bureau van Mr. Moking.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Jongeren blijken vaak wel te weten wat gezond is, maar het ook uitvoeren is een volgende stap. We maken namelijk de hele dag door keuzes en worden continue.
Advertisements

Wie heeft de stickers van de juf gepakt?
Voorstelling van de afstudeerrichting Marketing Management.
VOOR SLIMMEKES! Bloemen verwelken, schepen vergaan… dus koop geen bloemen en vlieg voortaan! Je zult maar een ééndagsvlieg zijn en je dag niet hebben!
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER
Hoe werkt een powerpoint?
Samenwerkend leren Opdracht: Experts.
N T E R C I E F D E K N A CREATIEF DENKEN.
Rustgevende beelden en teksten om over na te denken.
Ben jij reclamewijs? QUIZ.
Project “Horizon Verbreden”
Onderwijsassistent Leerjaar 1 Periode 3, les 8 en 9
Lesbrief Kidsbios Nederlands Film Festival Wat is het Nederlands Film Festival (NFF)? Waar denk je aan bij het NFF? Ben je weleens naar het NFF geweest?
John, Tara, Fanisca, Johan.. Inhoud van de Pitch.. 1.Voorstelronde 2.Opdracht- formulering 3.Wie zijn wij, als bedrijf… 4.Doel 5.Productinformatie 6.Einddoel.
Mijn Leefstijl. EVEN VOORSTELLEN… Kan je een inschatting maken van de prijs van een product. Besef je dat reclame invloed heeft op wat je besteedt. Weet.
Hoe maak ik een PowerPoint presentatie?
JONG ONDERNEMEN op de afdeling handel & administratie.
Thema. Start activiteit Wat heb je nodig? Stopwatch Kennis van de lente Doel: Woordenschat vergroten over de lente.
Leesvaardig Examentraining.
NU BURGERSCHAP 3/4 Project online 2Reclame: daar trap jij toch niet in? Voeg hier je commercial in: Invoegen > Video > Onlinevideo. Lukt dat niet? Geef.
Cliënt en mediawijsheid Hoe mediawijs ben jij? MZ blok 4 Les 1.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
TEST BRON VWA START DE TEST Taak 3 Samen kom je verder!
Opdracht bouw je eigen technologische huis van de toekomst:
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
VOOR SLIMMEKES! Voor smarties..
1. Wat gaan we vandaag doen ?
Spreekbeurt in groep 8 Hoe pak je het aan?.
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
Portret in beeld THTEX.
Wat is DRAMA??.
LOB zeven stappen naar succes
Alcohol Door: Kirsten de Wit 2VC.
Sociaal Maatschappelijke Dimensie – 1.1 Jezelf zijn
What will you do to change the
Doelen Leerlingen kunnen benoemen wat USP’s zijn Leerlingen gaan in groepsverband actief aan de slag met het de uitwerking van hun productconcept. Periode.
Nee Zeggen!.
Peer Buddy Nieuwkomer Metameer
Sleutels, codes en aanwijzingen
Duik in de archiefkamer van je eigen
Voeren en verzorgen Blok 2, Paard en ezel.
We starten onze zoektocht in het labo.
We starten onze zoektocht in het labo.
We zijn in het bureau van Mr. Moking.
Opdracht bouw je eigen technologische huis van de toekomst:
Duik in de archiefkamer van je eigen
Iedereen heeft z’n eigen locker om
VAN MAATSCHAPPELIJKE BETEKENIS
Ouderbijeenkomst ©Rezulto Onderwijsadvies in opdracht van de PO-Raad.
We zijn in het bureau van Mr. Moking.
Samen op weg naar een rookvrij terrein
Duik in de archiefkamer van je eigen
volgende bladzijde terug
Consumenten-gedrag Mondige consument
Iedereen heeft z’n eigen locker om
Wat heb je nodig: Pen en papier en een fototoestel.
Iedereen heeft z’n eigen locker om
De praktijk: kinderen van 9 – 12 jaar
Wat doet media? Hoe wordt media gebruikt?
Online-moraalpolitie
Iedereen heeft z’n eigen locker om
Mediawijsheid Netiquette.
We starten onze zoektocht in het labo.
Creëer je zelf!.
Feedback Reinier Geurts.
We starten onze zoektocht in het labo.
We zijn in het bureau van Mr. Moking.
Presentatievormen.
Transcript van de presentatie:

We zijn in het bureau van Mr. Moking. Heeft hij wel goede bedoelingen? Zet je kritische bril op en ga op onderzoek. Bureau Mr. Mocking

Bekijk aandachtig het filmpje BUREAU MR. MOCKING http://www.schooltv.nl/video/de-geschiedenis-van-het-roken-het-ontstaan-van-de-tabaksindustrie/ http://www.schooltv.nl/video/de-geschiedenis-van-het-roken-het-ontstaan-van-de-tabaksindustrie

Hoe probeert reclame een ander beeld op te hangen van wat ze verkopen? Misleiden door : Verpakking Leuke muziek en gelukkige mensen Gezondheid, genot, gewin, gemak Bij een groep horen Hoe merk je die misleiding in de voorstelling Adem Benemend? Mr. Moking zwijgt over de schadelijke effecten Enkel de winst is van belang Doelgroep vergroten (jonger publiek) zodat er meer winst is Illusie opwekken maar dit is niet de realiteit

Het is verboden om reclame te maken voor tabak sinds 1999 (dit mag enkel in tabaks-en krantenwinkels, je ziet het ook nog op sociale media, youtube,…). Is dit goed volgens jullie? Helpt dit? Hoe probeert de tabaksindustrie het roken tot bij jullie te brengen en jullie te (ver)(mis)leiden? Reclame in tabaks-en krantenwinkels Design van sigarettenpakje Shisha-pen : sigaret hip maken

Extra BUREAU MR. MOCKING RECLAMEMAKER Het reclamebureau ‘Reclame voor reclame’ is op zoek naar nieuwe medewerkers. Dien je kandidatuur in voor een job als medewerker door één van volgende opdracht uit te voeren. Zoek samen in je groepje een product dat giftig/slecht/ongezond is en probeer er reclame voor te maken zodat het lijkt alsof het een goed product is. Je kan dit doen voor roken/sigaretten, of voor een ander product.

Extra BUREAU MR. MOCKING TEKST ZOALS U Want ik denk dat ik stilaan word Zoals u Ik denk dat ik stilaan word   Als ge geen hindernis meer ziet En er is geen geweten Als ge de fout maakt en hem tegelijkertijd al kunt vergeten Als ge elke kunt vieren Dat ge alweer niet zijt betrapt Als niemand u op uw plaats zet Nooit terug naar start Hoe voelt dat dan? Voelt ge dat komen? Sluipt dat ongezien binnen? Of komt het keihard aan? Als het in uw kraam past Dan krijgt ge het verkocht Als ge u niet laat vangen Dan hebben ze niet goed gezocht Als ge'r geen waarde meer aan hecht Als het allemaal passeert Als niks u nog verbaasd Als de schuld is verteerd Als ge geen moeite meer moet doen Om uzelf te overtuigen Als ge pluimen in uw gat steekt Die niet voor u waren bedoeld Hoe voelt dat dan? Valt het te benoemen? Is het herkenbaar of duurt het lang Voor ge't beseft?