Communicatie CAR Tonté Chow – Dienst Communicatie Voorstelling:

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Klik 2x op om internet te openen.. Vul de website meldjeaan.antwerpen.be in en klik op.
Advertisements

Inhoud •Algemene info •Quiz •Mogelijkheid tot stellen van vragen.
Inschrijvingsprocedure schooljaar Basisscholen Sint-Pieters-Leeuw
Inschrijven - stroomdiagram
Centraal aanmeldingsregister (CAR) Inschrijvingen basisonderwijs Sint-Pieters-Leeuw
Dienstencatalogus 24 november Programma Wat is een productencatalogus Alle componenten op een rij – De generieke informatie – De specifieke informatie.
Houtskoolschets Starterswoningen. Aanleiding Wachtlijsten woningbouw Grondpositie en kosten Aantrekkelijke gemeente blijven Veel woningen te koop, maar.
CRM vs SCRM Yana Callaert – 3 MAS. Marketing Bij traditionele marketing verloopt de communicatie vooral in één richting; het bedrijf adverteert en de.
Klik hier als u voor de eerste keer op de website komt.
Perspresentatie Gemeenteraadsverkiezingen 14 oktober 2012.
RECHTSTREEKS TOEGANKELIJKE JEUGDHULP VANUIT DAGCENTRUM DE TWIJG.
Ingelmunster 5 Groep 5. Ingelmunster DoelstellingenMiddelenBudgetPlanning.
BaSO-fiche regio Gent ‘Zorg’ gedragen door basisonderwijs & secundaire onderwijs.
LOP SECUNDAIR 7/6/ Betrokken ouder, tevreden ouder.
Magister voor ouders.
Ouder informatieavond 2015 Dit schooljaar succesvol! voor ouders/verzorgers van onze doublanten.
Deze presentatie is bedoeld om een algemeen beeld geven van het doel, de mogelijkheden en het uiterlijk van het ouderportaal. Voor een compleet beeld is.
Afdeling PGL 17 november KSE examens  Procedure niveautoetsen en examens  Aanvraag extra faciliteiten - Uitstroom  Vervolgonderwijs MBO  Arbeid/dagbesteding.
Infopunt Onderwijs Wat vragen ouders? “De juf zegt dat mijn kind niet mee is in de klas. Maar ik vind dat hij heel slim is! Kan ik mijn kind laten testen.
Praktische handleiding voor De digitale community op Part-up.
STUURGROEP KZ 25 februari AGENDA Opvolging vorige bijeenkomst 19 maart 2015 Pedagogisch raamwerk. Alle documenten van de studiedag via onze website:
Infopunt Onderwijs Gedeeld belang Voor alle partijen: Geslaagde schoolloopbaan/succesvol onderwijstraject als gemeenschappelijk belang.
Welkom Ouderbijeenkomst De Moespot 28 mei 2015 Bedoeling en programma 1. Ouders zijn geïnformeerd over: De activiteiten die team en directie hebben ondernomen.
Marion van de Sande De Haagse Hogeschool NOT, 29 januari 2011 Ouderbetrokkenheid: nut of noodzaak?
Andere Schooltijden Obs Het Veenpluis. Welkom namens team en MR van Het Veenpluis! Fijn dat u bent gekomen.
Kinderopvang en kleuterschool voor alle kinderen Investeren in de ontwikkeling van jonge kinderen uit kwetsbare gezinnen in Stad Gent.
Datum (facultatief). 12 aanbevelingen/stellingen vanuit de workshops Inspiratie voor het debat.
NME-Overlegplatform Maandag 3 mei NME-Overlegplatform maandag 3 mei 2010 Agenda 1)Welkomstwoord voorzitter 2)Vlaamse NME-dag 18 november 2010.
MULTIMOVE IN DAMME. Waarom Multimove in Damme Geen aanbod naar doelgroep Sportief aanbod na school Actieve invulling opvang Kleuters aanzetten tot bewegen.
Limburgse Bond van Muziekgezelschappen
Passend onderwijs.
Mediawijsheid competentie:
Campagne taalvaardigheid
We omringen jou en je kind met de beste zorg.
Algemene vergadering LOP Basis Anderstalige Minderjarige Nieuwkomers
Campagne-middelen Hoe in te zetten? Yvonne Polman Relatiemanager.
Aanmelden en inschrijven in Lokerse basisscholen: infosessie
Workshop Kernboodschap Gebiedsgericht Werken 14 oktober 2016
Naar een aanmeldingssysteem voor LOP Antwerpen secundair onderwijs*
Doelgroep: producent van communicatiemiddelen
Welkom.
Het zorgcontinuüm.
Mediawijsheid competentie:
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Lokaal Overlegplatform Antwerpen Secundair Centraal Meldpunt
Opleiding voor schoolsecretariaten
Communicatiecampagne Duaal Leren
Info-avond aanmelden Welkom LOP/SO Gent.
Elvie Pepper 29 maart 2019.
Inschrijven - stroomdiagram
Betrokken ouder, tevreden ouder
Aanmelden en inschrijven in het Gentse basisonderwijs
ONDER WIJS CENTRUM GENT
LOP Antwerpen basisonderwijs Evaluatie CAR5 door de scholen
Aanmeldingen schooljaar
Inschrijvingen voor schooljaar
Nieuw kader inschrijvingsrecht
Voorstel CAR3 door Stuurgroep LOP.
Aanmelden in LOP-regio Grimbergen, Machelen, Vilvoorde www
Wat zeggen de resultaten?
Buitengewoon onderwijs en het inschrijvingsdecreet
Coördinatievergadering 16 november 2018
Inschrijvingen voor schooljaar Wat verandert er
Scheurkalender inschrijven voor schooljaar
Algemene Vergadering LOP Ronse Basis
Infosessie aanmelden 2019 Merelbeke – 28 januari 2019.
Onderzoek ‘Loopbanen in het secundair onderwijs’: een stand van zaken
DIVERSITEITSSTAGE Foto’s in presentatie van studenten TKO en Hilde Braet in het kader van de diversiteitsstage en het project visuele vertellingen.
We omringen jou en je kind met de beste zorg.
Informatiebijeenkomst Buurtteams Amsterdam & Aanvullende ondersteuning Wmo 9 en 18 september 2019.
Transcript van de presentatie:

Communicatie CAR Tonté Chow – Dienst Communicatie Voorstelling: Dienst Comm is een ondersteunende dienst: 4 afdelingen: Externe communicatie Interne communicatie Creatie Team Marketing en Campagnes Team Marketing & Campanges: Ondersteuning van diensten in hun communicatiecampagnes. Communicatie CAR Tonté Chow – Dienst Communicatie

Samenwerking Midden november 2017: ondersteuning van LOP (= trekker) in communicatie rond inschrijvingen secundair onderwijs. Doel: Informeren van ouders van de gewijzigde procedure Ouders aanzetten om zich online aan te melden Aandachtspunten: Meer aandacht naar keuze van scholen Communicatie naar kinderen: stem van jongeren is belangrijk Beter communicatie bij verdeling tickets + nazorg Midden november kregen we de vraag om de communicatie rond aanmeldingssysteem mee te ondersteunen. Trekker van communicatie is en blijft LOP. Doel van de communicatie was het informeren van ouders rond het nieuwe aanmeldingssysteem en hen aanzetten om zich online aan te melden Uit de evaluatie bleek volgende aandachtspunten: Meer aandacht voor schoolkeuze (doordacht kiezen). Oproep was wel om diverse schoolkeuzes op te geven, maar niet alle keuzes waren even doordacht gekozen. Soms had men maar 1 voorkeur en gaf men er anderen op die voor hen niet echt een favoriete school was. Gezien de capaciteitsproblemen die alsmaar groeien is het belangrijk dat keuzes doordacht worden genomen. Ook de communicatie naar jongeren is belangrijk. Zij hebben een belangrijke stem in de schoolkeuze. Daar waar we vorige keer onze communicatie beperkte tot een postkaartje willen we nu kijken hoe we ook naar hen toe kunnen communiceren. Tot slot dient de communicatie bij de verdeling van tickets en de nazorg beter te verlopen. Dienst Communicatie: begeleidt voor schooljaar 2019-2020 LOP en Departement Onderwijs, Opvoeding en Jeugd doorheen heel het traject

Communicatie CAR 2019-2020 Campagne in 3 fases – Dienst Communicatie Hoe zien we de communicatie van het CAR voor het schooljaar 2019-2020? We denken aan een campagne in 3 fases

FASE 1: schoolkeuze - najaar 2018 Accent ligt op schoolkeuze Doelgroep: ouders en kinderen die overstap maken Boodschap: er zijn verschillende scholen die passen bij wat een ouder of kind belangrijk vinden Fase 1 is de schoolkeuze. Die zou starten in het najaar 2018. Het accent ligt dus op de keuze die ouders en kinderen dienen te maken waarbij wordt aangegeven dat er misschien verschillende scholen kunnen zijn die passen bij de criteria die ouders of kind belangrijk vinden.

Mogelijke communicatiemiddelen Stadsmagazine (spreiding Gent) Website Mailing naar ouders/kinderen in Gent E-nieuwsbrieven Sociale media Communicatietools voor toeleiders: CLB’ers, brugfiguren, OCMW’s,… … Mogelijke kanalen die we hiervoor inzetten, zijn een mailing naar ouders en kinderen in Gent. Maar ook de online en offline communicatiemiddelen van de stad en van de omringende gemeentes die we opnieuw zullen aanschrijven hiervoor. We zullen ook werken via toeleiders zoals CLB’ers en scholen

Fase 2 – voorjaar 2019 Accent: aanmelden en ingeven van meerdere volwaardige keuzes Doelgroep: ouders Boodschap: meld je online aan en geef al je favoriete scholen op In het voorjaar van 2019 zal de campagne zich richten op het aanmelden. Is vergelijkbaar met campagne vorige keer maar waarbij we nu wel ook aandacht zullen besteden aan het opgeven van volwaardige keuzes.

Mogelijke communicatiemiddelen Stadsmagazine Website E-nieuwsbrieven Communicatiemiddelen gemeenten rondom Gent Brochure LOP Sociale media Mailing naar ouders/kinderen in Gent en rondom Gent Communicatietools voor toeleiders: CLB’ers, brugfiguren, OCMW’s,… … We zullen bijna dezelfde kanalen inzetten als vorige keer. Nieuw is wel dat de mailing zich niet enkel zal beperken tot kinderen in Gent maar ook in gemeentens in de rand rond Gent. Ook toeleiders willen we meer betrekken in onze communicatie

Fase 3 – Toekenning ticket + nazorg Accent: communicatie van de resultaten en de stappen die volgen Doelgroep: ouders die zich hebben aangemeld Boodschap: Je kind kan zich inschrijven in één van je favoriete scholen en dit zijn de stappen die nog volgen Fase 3 is de toekenning van het ticket en de nazorg. Belangrijk is dat ouders die zich aanmelden in de mail waarin het resultaat van de toekenning wordt kenbaar gemaakt dat ze meteen ook de nodige vervolgstappen kennen. De bedoeling is om hen goed te informeren zodat ze weten wat hen te wachten staat en wat ze moeten doen met het ticket.

Mogelijke communicatiemiddelen Antwoordmail Infovergadering - optioneel Website: stand van zaken wachtlijsten – te onderzoeken Inzet callcenter wordt onderzocht Dus de antworodmail zal goed worden voorbereid en er zal gekeken worden hoe we een stand van zaken van wachtlijst kunnen doorgeven zodat ouders zelf niet op zoek moeten gaan. De infovergadering van vorige keer wensen we te herhalen voor ouders zonder ticket. En intern wordt nog onderzocht of ons callcenter kan worden ingezet in de communicatie en nazorg bij het resultaat.

Bedankt voor uw aandacht! Vragen?