Ontwikkelen met succes: dus de leraar aan zet!

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Symposium “Leer- en Innovatiecentrum”
Advertisements

Reflectievaardigheden en instrumenten
SAMEN AAN ZET Van opbrengst naar werkaanpak.
Kandinsky College Malderburchtstraat
….een korte presentatie
Educatief leiderschap, niet in de klas maar in de schoolorganisatie
Kennis maken met Opbrengstgericht werken
Didiclass - beginnen met
Sociale Studies Workshop alumnidag
CAPACITEITSONTWIKKELING IN PROFESSIONELE LEERGEMEENSCHAPPEN Kenniskring Schoolontwikkeling en Schoolmanagement Velon 2007.
Veranderingsvermogen
SAMEN AAN ZET Opbrengstgericht werken voor docenten.
SAMEN AAN ZET Workshop voor leidinggevenden én docenten.
Leerwerkgemeenschappen
VELON-congres Veldhoven 31 maart 2008 Lullen én poetsen Hoe een leergeschiedenis helpt bij het zetten van de volgende stap.
Professionele Ruimte in het HBO: een zaak van iedereen Wouter van der Schaaf (AOB) José Mens (Windesheim) Dag van de kennisuitwisseling - 19 januari 2010.
Hoe wil ik mijn medewerkers sturen?
Kwaliteitszorg als ontsluiter voor professionele ontwikkeling op school Opleiden in School (OiS) (V)SO Start-upconferentie.
Ouderbetrokkenheid op het MBO
Workshop Teamleiders OGW en sturen op OGW.
Workshop MT Opbrengstgericht werken Visie – Opbrengsten – Actie.
SAMEN AAN ZET Gedeeld leiderschap.
First ID project Huygens College
First ID project Waterlant College IJdoorn Workshop docenten Dinsdag 7 januari.
Duurzame ontwikkeling en hoger onderwijs De aanpak van Hogeschool Zeeland 10 oktober 2003 Anja de Groene Lector duurzaamheid.
2. Eduscrum als activerende didactiek
Deel anders, mijn organisatie
Programma Doel van vanmiddag Uitgangspunten HGW Opdrachten Evaluatie.
Welcome! TWENTE CENTER FOR CAREER RESEARCH Prof. dr. Karin Sanders Organizational Psychology / TCCR University Twente; the Netherlands Prof dr Karin.
VOORBEREIDING LERENDE ORGANISATIE
Groepsdynamica Lesweek 6 – Les 5
Groepsdynamica wc 5
Bijeenkomst 4 Rotterdam, 00 januari 2007 Lesopbouw 7 i.p.v. 9 lessen! Les 1 & 2: Context Les 3 & 4: karakterschets team Les 5, 6 & 7: Organisatorisch.
Sense de Groot Reiziger in onderwijs. Sense de Groot Reiziger in onderwijs.
Coach academy De vereniging.
Geïntegreerde schoolverbetering
Leiderschap Naar een professionele cultuur
Welkom Presentatie Sport Dienstverlening & Veiligheid 2 december 2015.
We houden niet op met spelen omdat we oud worden. We worden oud omdat we ophouden met spelen.
Onderzoekateliers Een eerste stap naar partnership?
De genetwerkte docent Bieke Schreurs, Monique Korenhof & Maarten de Laat.
Presentatie Scouting Academy. Waarom Scouting Academy? Om verantwoordelijk het spel te kunnen spelen. Om meetbare kwaliteit binnen de groepen te bevorderen.
Welkom! Workshop AIT en samenwerking opleidingen voor toekomstige professionals Gontien Wetselaar Marjan Hoogland Margaret van Ruitenbeek.
Excellent leiderschap in Haarlem
1. Greijdanus College 3. Korte omschrijving van de interventie Eduscrum is activerende didactiek die een positieve invloed heeft op de leeropbrengsten.
Een krachtige leeromgeving… Omdat we geneigd zijn te blijven doen wat we altijd al deden en omdat we fouten maken het liefst vermijden en ‘het weten’ fijner.
Het Vakkanjerprogramma vmbo’s teams50 vmbo’s teams250 studenten vmbo’s teams50 vmbo’s teams10 ROC’s – 40 teams.
Participerend Leiderschap
Leren en Innoveren in professionele werkplaatsen: wat is er nodig?
Samen professionaliseren: Informeel leren in de werkplaats
Flexibel opleiden Beatrijs de leede (onderwijskundig adviseur)
… werken … … onderzoek doen … … leren … hoe zit dat?
Workshops - Feest van de Jeugd 2017
Hoever staan wij met ouderbetrokkenheid?
Hoe leg je meer focus op resultaat?
Informatieavond Workshop ked-coaching 2 november 2016
Begeleiden van Praktijkonderzoek
Laaggeletterdheid en de BPV
BVMBO: Aan de slag met collegiaal leren!”
Ouders en school samen Maart 2016
Leiding geven aan school ontwikkeling
Koppeling visie en praktijk
LOB in het mbo Onderzoek naar het bevorderen van
Naar studenten/leraren met eigenaarschap en zelfsturing
‘Naar zelfverantwoordelijk leren’
De implementatie van formatief evalueren: Inzichten en dilemma’s
Conferentie Formatief toetsen Ook bij jou in de klas en op school!
Prof. Peter Leisink Nationale Schoolleiders Top
Basisschool De Dassenburcht NUENEN
The Future Teacher 3.0.
Transcript van de presentatie:

Ontwikkelen met succes: dus de leraar aan zet! Workshop van Teach and Learn Academy en Wellant Oegstgeest, Leerlab XXL, 16 april 2018

Welkom! Teach and Learn Academy werkt aan de ontwikkeling van professionele lerende scholen, door onder andere verandercapaciteit te mobiliseren vanuit leernetwerken voor docenten. Kernbegrippen zijn: leraar aan zet, school in beweging, leiding leren nemen en ontvangen, samen werken aan samenwerken!

Wat drijft je om bij te dragen aan de ontwikkeling van jouw professionele, lerende school?

Waarom Teach and Learn Academy? Bevorderen van gedeeld leiderschap door theorie en praktijk samen te brengen. Werken vanuit verschillende perspectieven: TGI model Verandermanagement Organisatieopstellingen

Hoe werken we? Ambitieuze docenten komen samen in leernetwerken, waarin theorie aan praktijk wordt gekoppeld, waarbij de groep fungeert als spiegel en als oefenruimte. Voorwaarde voor deelname is de betrokkenheid van de leidinggevende, die ruimte geeft om te werken aan ontwikkeling.

Wat doen we? Praktijkvoorbeeld: Wellant Oegstgeest Team is samen met teamleiders bezig aan de introductie van gepersonaliseerd leren en het gebruik van i-Pads. Interview met Aline Admiraal (teamleider) en Nick Borst (docent) over de aanpak hiervan samen met Teach and Learn Academy

Dank voor uw aanwezigheid! Voor meer informatie: www.teach-and-learn-academy.nl