Marketing 2017 2018 Week 1 Les 1 Introductie opdracht Marktonderzoek.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
Advertisements

STRATEGISCHE PLANNING
MEDMEC01 Roelof de Vries Les 3 -
Marktonderzoek MK02 MK02 HEO-CE1.
Cursus VMO week 2 hoofdstuk 3
Al doende leren training docenten
Geld verdienen met trends
Omgaan met het gebruik van historische bronnen
10 tips over samenwerking bij ondernemersdienstverlening.
2rootje ‘Dat is uit de kunst’
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Visie & Strategie.
De SixPack Format en leerlijn onderzoeks- en informatievaardigheden
Rube Goldberg wedstrijd (kettingreactie)
EFFECTIEVE INZET VAN ONLINE MARKETING Lennen Oldenbeuving & Adis Nazareet.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
Theresialyceum. OriëntatieTheorievormingOntwerpplanExperimentVerwerkingRapportagePresentatie Onderzoekscyclus Rapportage.
Rotterdam, 00 januari 2007 Project 3 Vrijdag 21 november 2014 Verzamelen, analyseren en presenteren van gegevens.
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
SOCIAL WORK naam: Martine Bink med: med.hro.nl/binmd kamer: L
Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek I Bijeenkomst 4 kwartaal 2.
OC ECONOMIE ZESDE JAAR Maandag 26 okt 2015.
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Marktonderzoek © 2011 | Noordhoff Uitgevers bv MARKTONDERZOEK Schooljaar Kennistentamen onderdeel van management accounting Leerwerktaak statistiek.
Instructiefilm maken. Het maken van een instructiefilm voor je praktijkproject uit periode 12. DOEL.
1 PO winkels en klanten onderzoek naar verzorgingsgebieden van winkels.
MARKTONDERZOEK Deskresearch Field research Enquetes Diepte-interview.
Marktonderzoek Zonder inzicht in het gedrag van de klanten/markt kan er geen marketingbeleid gevoerd worden.
Programmeren met kinderen
Toelichting Masterproef
Even voorstellen Marion Hijmensen Eigenaar 2toGrow, staat voor samen groeien Borging en transfer naar de praktijk Certified Professional Jump Movement.
Les 5 IBS 2 Waarneming en verwerking van informatie.
Bronnen en onderzoeksvragen
Werkwijze Hoe zullen we als groep docenten te werk gaan?
Week 1, les 8 Ga zitten in de kring.
KEUZE OPDRACHT Kies een van de afbeeldingen uit en teken ze volgens de opdrachten op het werkblad die je van de docent hebt gekregen.
Les 3: Marktonderzoek Keuzevak Marketing.
Doelen Leerlingen kunnen benoemen wat USP’s zijn Leerlingen gaan in groepsverband actief aan de slag met het de uitwerking van hun productconcept. Periode.
Les 5 IBS 2 Waarneming en verwerking van informatie.
Keuzethema: differentiatie
BVMBO: Aan de slag met collegiaal leren!”
Les 5: Het marketingplan
Individueel competentietraject
Les 1: Introductie Marketing
Trainingsvoorbereidingsformulier
Trainingsvoorbereidingsformulier
Praktijkgericht onderzoek
Marketing Week 2, les 1 Enquêtevragen maken.
Marketing Week 4 Les 1 De exploitatiebegroting.
Marketing Week 3 les 1.
Marketing Week 3 Les 1 (maandag 11 december 2017)
Marketing Week 2 Les 1 (maandag 4 december 2017)
Marketing Week 1, les 2 (dinsdag 12 september 2017)
PowerPoint Taal Bijeenkomst 5: Onderwijsaanbod uitvoeren/evalueren
Marketing Week 2, les 2.
Leren van leerlingen en de opbouw van een les
Marketing Week 1, les 2 De onderzoeksvraag.
Praktijkgericht onderzoek
Marketing Week 1, les 1 (dinsdag 12 september 2017)
Marketing Week 5 Het promotieplan Les 1.
Praktijkgericht onderzoek
Marketing Week 3 les 2.
Marketing & Management
Marketing Week 2, les 1 (dinsdag 19 september 2017)
E health, Domotica en E-learning
Marketing Week 1 Les 2 (maandag 27 november)
Forensisch onderzoek Cathy Baars. Forensisch onderzoek Cathy Baars.
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 4.
Taallab 3.0 Online geletterdheid
Transcript van de presentatie:

Marketing 2017 2018 Week 1 Les 1 Introductie opdracht Marktonderzoek

Doelstelling(en) Opzet opdracht Marktonderzoek is je duidelijk Marketing 2017 2018 Doelstelling(en) Opzet opdracht Marktonderzoek is je duidelijk Start met bedenken ‘onderzoeksvraag’

Opzet Opdracht Marktonderzoek Handleiding & vragen Groepsindeling Marketing 2017 2018 Marktonderzoek Opzet Opdracht Marktonderzoek Handleiding & vragen Groepsindeling Stap 1: De Onderzoeksvraag

1. Marktonderzoek Marktonderzoek: Marketing 2017 2018 1. Marktonderzoek Marktonderzoek: Informatie verzamelen over markten, en/of klanten (medewerkers) Informatie? Data & meningen Deze informatie leidt tot beslissingen! Welke beslissingen?

Marketing 2017 2018

Go to www.menti.com and use the code: 26 66 5

2. Opzet Opdracht Marktonderzoek   De opdracht bestaat uit 7 stappen: Stap 1: Als groep kies je één van de volgende onderwerpen:   Een klanttevredenheidsonderzoek (horeca/hotel/camping/dagrecreatie/restaurant/VVV). Een medewerkerstevredenheidsonderzoek onder personeel Populariteit- of imago-onderzoek van een vakantiebestemming (een land, streek of plaats)

2. Opzet Opdracht Marktonderzoek Stap 2: Beschrijf concreet jullie onderzoeksvraag: ‘Wat wil je te weten komen?’ Stap 3: Bepaal je populatie (de doelgroep): voor wie is jullie enquête bedoeld? Tip: hou het klein! Stap 4: Hoe & waar gaan jullie enquêteren? (niet digitaal!) Stap 5: Het maken van enquêtevragen (richtlijn +/- 12 vragen) Stap 6: Uitvoeren enquête + verwerken en ‘presenteren’ (in het verslag) van de enquêteresultaten Stap 7: Evaluatie (zowel individuele als groepsevaluatie)  

Stap 1 : Keuze onderwerp (handleiding, pag. 3: stap 1) Marketing 2017 2018 Stap 1 : Keuze onderwerp (handleiding, pag. 3: stap 1) Stap 2 : Formuleer de onderzoeksvraag Stap 3 : Omschrijf de populatie / doelgroep Stap 4 : Hoe & waar gaan jullie enquêteren? Inlevermap ======================================= 9 maart Stap 5 : Het maken van enquêtevragen ======================================= 22 maart Stap 6: Uitvoeren enquête, verwerken + ‘presenteren’ (in eindverslag) resultaten ================================== Eindverslag 6 april

3. Handleiding & vragen Lees handleiding rustig door (+/- 5 minuten) Marketing 2017 2018 3. Handleiding & vragen Lees handleiding rustig door (+/- 5 minuten) Hierna gelegenheid voor vragen!

4. Groepsindeling 1. Zelfde groepen als vorige opdracht bij Marketing 2. Aantal groepsleden 4 (afwijking in overleg met docent) 3. Onderling wijzigen toegestaan, maar kan alleen deze week

Stap 1: De onderzoeksvraag Marketing 2017 2018 Stap 1: De onderzoeksvraag Een klanttevredenheidsonderzoek (hotel/camping/dagrecreatie/restaurant) “Klanttevredenheidonderzoek onder klanten van de Primark Groningen” Focus op de 5 P’s?

Stap 1: De onderzoeksvraag Marketing 2017 2018 Stap 1: De onderzoeksvraag Een medewerkerstevredenheidsonderzoek (*) “Medewerkerstevredenheidsonderzoek bij Van der Valk Hoogkerk” (*) vooraf overleg + focus waarop?

Richting onderzoeksvraag Marketing 2017 2018 Richting onderzoeksvraag 3. Populariteitsonderzoek van een vakantiebestemming (land, streek of plaats) “Wat is de populairste badplaats aan de Middellandse zee?”

Richting onderzoeksvraag Marketing 2017 2018 Richting onderzoeksvraag 4. Imago-onderzoek van een vakantiebestemming (land, streek of plaats) “Hoe ziet g

En nu? Formuleer ‘Wat willen jullie precies te weten komen?’ In 1 zin Marketing 2017 2018 En nu? Stap 1: Groepsoverleg: kies één van de volgende onderwerpen:   Een klanttevredenheidsonderzoek (horeca/hotel/camping/dagrecreatie/restaurant/VVV). Een medewerkerstevredenheidsonderzoek onder personeel Populariteit- of imago-onderzoek van een vakantiebestemming (een land, streek of plaats) Formuleer ‘Wat willen jullie precies te weten komen?’ In 1 zin Duidelijk Volgende les ‘aanscherpen’

Marketing 2017 2018 Marketing Periode 3 (handleiding & lespresentaties)

Marketing 2017 2018