Ouderbetrokkenheid 3.0 Uw kind Onze leerling.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
IPad op Bos en Vaart Kinderen van nu groeien multimediaal op.
Advertisements

Passend Onderwijs presentatie voor MR februari 2014
De Biezenhof een BAS-school? een BAS-school?. Voorgeschiedenis n maart tot september 2010: Waar willen we naar toe? n september 2010: Presentatie BAS.
Kennis maken met Opbrengstgericht werken
De overstap naar het voorgezet onderwijs!
Agenda vanavond Welkom Presentatie OB (20 minuten) Koffie (15 minuten)
MBO passend onderwijs
Andere Tijden? Informatie over een continurooster met gelijke schooldagen voor alle kinderen van de Twirre.
Educatief partnerschap en VVE
de ouderbetrokkenheid vergroten
S AMENWERKING TUSSEN OUDERS EN SCHOOL Actiemogelijkheden voor ouders.
OCW 3 juli 2012 Gemeenten en Ouder- betrokkenheid.
Ouderbetrokkenheid op het MBO
Ouderavond Kindcentrum De Schutsluis 7 februari 2012.
Ruimte om te leren Onderwijs in Zambia kinderen in Zambia willen naar school!
EDUCATIEF PARTNERSCHAP
Ouderbetrokkenheid op Het Kompas
Communicatie met ouders
Welkom op onze informatieavond !
Waarom het ouderportaal?
Ouderbetrokkenheid vergroten in de thuissituatie.
Ouderbijeenkomst Positief opvoeden
Ouderbetrokkenheid.
Het Mezennestje vzw KDV & BOKDV.  Voorschoolse opvang van 6u30 tot 9u  Naschoolse opvang van 15u30 tot 19u  Woensdagnamiddag van 12u tot 19u  Vakantie-
OBS De Waarborg Schooltijden Gezamenlijke ouderavond 7 april 2015.
Onderwerp: Positief opvoeden Duur: Max. 1,5 uur
WAT BEWEEGT JE TOT ACTIE?
Lucas Rurup Passend onderwijs maak(t) het mogelijk.
Keuzeworkshop 3 “ouders betrekken bij taalbeleid, hoe doe je dat?” Robertjan de Wilde Docent/Trainer C-lion.
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
Ouderbetrokkenheid 3.0© E-book Van informeren naar samenwerken
Marion van de Sande De Haagse Hogeschool NOT, 29 januari 2011 Ouderbetrokkenheid: nut of noodzaak?
Lezen kan in alle talen over meertaligheid en leesbevordering Saskia Visser Wetenschapswinkel Taal, Cultuur en Communicatie.
Studiereis Finland Maandag 21 oktober tot en met vrijdag 25 oktober 2013.
Communiceren in de langdurige zorg. Wat is communiceren? Communiceren is: het overbrengen en ontvangen van een boodschap; het uitwisselen van informatie.
Regels in school Leerlingen van groep 1/2/3 van CBS De Gearrin:
Ouderbetrokkenheid 3.0 Uw kind Onze leerling.
Successen na 5 jaar BAS Van toen naar NU Een kleine greep………
‘Waalwijk Taalrijk’ 1 juni 2016 Workshop ‘Partnerschap met ouders‘ Karin Hoogeveen Sardes.
‘Samen’ uitdagen tot ontwikkelen Basisschool De Ark.
'privacyprotocol, ict-leerlijn, mediaprotocol'. "Leerlingen kunnen op onze Yurls nakijken wat hun huiswerk is en downloaden eventuele kopieerbladen met.
Schoolopbouwwerk Menen
Koffieochtend 3 november 2016 REGELS EN GRENZEN IN DE OPVOEDING
Interculturele klassen, ouders en buurten
Welkom in groep 7! Informatieavond 5 september 2017.
Regels in school Leerlingen van groep 1/2 van CBS De Gearrin:
Hoe koppel je preventie voor kinderen aan een aanpak voor ouders?
Bijeenkomst 1.2 Ellen van den Boomen
Voor een optimale ontwikkeling van kinderen
‘Aan de slag met ouders als onmisbare partner’
Gesprekken op school Gespreksvoering Overzicht hoofdstuk 8
Ouders richting school School richting ouders
Hoever staan wij met ouderbetrokkenheid?
Academische Masterclass Publieke Gezondheid en Veiligheid 2016 Ouderbetrokkenheid Tessa Visser ‘t Hooft Lida Samson 1.
Gesprekkencyclus en overlegstructuur leerlingzorg
Welkom iedereen! Rick van der Hulst (6R) Tineke van der Bent (6MT)
Kiezen voor keuzedelen
Studiemoment: ‘Samen positief op reis’
ADVISERING PO-VO “ SCHOOL EN OUDERS: PARTNER BIJ ADVISERING”
Bord in de Klas November 2016 AUTEURSRECHTELIJK BESCHERMD
Ouders in Rotterdam Zuid
blok 2 les 2: taal thuis en op school
Betrokken ouder, tevreden ouder
Uitnodiging Nieuw! Thema-ochtend Vrijdag 2 november Beste ouders,
Arline Spierenburg november 2018
OGI Een datamuur in de klas.
Handleiding Prodas-app
Hoe zijn wij als inwoner betrokken geraakt?
Scholenmarkt 17 mei 2017 OBS ‘t hout.
Procedures aan begin van het jaar
Transcript van de presentatie:

Ouderbetrokkenheid 3.0 Uw kind Onze leerling

Wat is gelijkwaardige- betere samenwerking Ouderbetrokkenheid 3.0 Het krijgen van een gelijkwaardige- en betere samenwerking tussen ouders en school vanuit een gezamenlijke verantwoordelijkheid.

Waarom Ouderbetrokkenheid 3.0 Ontwikkeling kind, de leerling, staat centraal Ouders en school zitten op 1-lijn Betere leerprestaties Positief effect op schooluitval

Voor ouders Ouderbetrokkenheid 3.0 U praat met uw kind over school   U als ouder bent een onmisbare schakel in de relatie tussen school en uw kind. We hebben elkaar gedurende de hele basisschooltijd nodig. Dat kan op de volgende manieren: U praat met uw kind over school  U wisselt met school belangrijke informatie uit  U helpt uw kind met huiswerk Ouderbetrokkenheid 3.0 betekent voor ouders in essentie niets anders dan dat je meeleeft met het wel en wee van je kind. Dat je je kind aanmoedigt en dat je zowel hoge als redelijke verwachtingen hebt van de prestaties van je kind.

Voor leerkrachten Ouderbetrokkenheid 3.0   De leerkrachten werken met u als ouder samen, acht jaar lang en elk jaar opnieuw, zodat de betrokkenheid tot succes leidt. Wat kunt u verwachten: Ouderbetrokkenheid 3.0 betekent voor leerkrachten in essentie niets anders dan ouders informeren en het samen zoeken naar nieuwe informatie met voor beide partijen een helder doel: De ontwikkeling van de leerling/kind. De leerkracht legt en onderhoudt met u als ouder contact De leerkracht zorgt voor interactie, dialoog en uitwisseling van informatie met u als ouder.

Wat gaan we doen? Ouderbetrokkenheid 3.0 Start met Klasbord: interactieve communicatie tussen school en thuis. Leuk, gemakkelijk & veilig. Een kennismakingsgesprek aan het begin van ieder schooljaar: met ouders, leerling en leraar. Start van een nieuw schooljaar: leerkracht, ouders en kinderen leren elkaar aan het begin van een nieuw schooljaar (opnieuw) kennen.

Start met ’Klasbord’ Ouderbetrokkenheid 3.0 Start met Klasbord: interactieve communicatie tussen school en thuis. Leuk, gemakkelijk & veilig; wat de boodschap ook is, met de Klasbord-app deelt de leerkracht samen met de klas direct en vliegensvlug.

Een kennismakingsgesprek Ouderbetrokkenheid 3.0 Een kennismakingsgesprek aan het begin van ieder schooljaar: met ouders, leerling en leerkracht.

Start nieuw schooljaar Ouderbetrokkenheid 3.0 Start van een nieuw schooljaar: in iedere groep leren leerkracht, ouders en kinderen elkaar aan het begin van een nieuw schooljaar (opnieuw) kennen.

naar nieuwe informatie Wat willen we bereiken? Ouderbetrokkenheid 3.0 School en ouders delen en zoeken samen naar nieuwe informatie met voor beide een helder doel: de ontwikkeling van de leerling/kind.

Ruimte om te ontwikkelen Ouderbetrokkenheid 3.0 kind Ruimte om te ontwikkelen ouders school

Meer informatie? Werkgroep Ouderbetrokkenheid 3.0 Stel je vraag aan: Werkgroep Ouderbetrokkenheid 3.0 Telefoon: 0162-683466 E-mail: carlahessels@skod.org Achtergrondmuziek: instrumentale versie schoollied de lage weide