Even bijpraten…. Jan Bartling (saMBO-ICT) en Leo Bakker (Kennisnet)

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
“We leiden kinderen op in de 21e eeuw met kennis uit de 20e eeuw en in een systeem dat geworteld is in de 19e eeuw” (K.Robinson)
Advertisements

Kom verder. Saxion. Leergang digitale didactiek in een ICT rijke omgeving.
Conditietest als basis voor samenwerking. De conditietest is een hulpmiddel voor vrijwilligersgroepen om: de huidige kwaliteit van de groep te meten en.
Experimenteren met ict in het mbo Loek Nieuwenhuis, Irma van der Neut, Kirsten de Ries IVA, Tilburg University 23 april 2012.
College voor Examens, Rol van Contactpersonen Implementatie coe in mbo 13 september ‘10 Jan Paul de Vries.
Digitale leermiddelen in het mbo
Samenwerken in kennen en kunnen Onderwijs ontmoet zorg, 4 oktober 2013.
Versterk het rendement van je onderwijs met T-PACK
Flexcollege Flexibel onderwijs organiseren
Gepersonaliseerd leren
CoP - PO Community of Practice – Primair Onderwijs.
Presentatie Flexcollege Experimenteren met flexibiliseren
Informatiebeveiliging
Tegel 1: Versterken preventie Tegel 2: Kennisinfra Tegel 3: Toerusten professionals Tegel 4: ZAT Tegel 5: CJG Tegel 6 en 8: Effectief portfolio Tegel.
Digitaal aanmelden en verder
Projectleidersplatform en Themamiddag Plan van aanpak
Het portfolioproject van de AOC’s EduExchange 2006 Groene Scharnieren.
Zorg voor de Toekomst Noord- en Oost-Groningen Marieke van Ginkel
Digitale Didactiek Onderwijs anders organiseren, anders onderwijzen: andere kwaliteiten voor medewerkers 1digitale didactiek.
Community of Practice Leefbaarheid & Mobiliteit Strategie 12 oktober2010.
Naam van de Auteur 7 januari 2008 IPVO Werkbijeenkomst Leermiddelenbeleid Leeuwarden Ronald Kool, relatiemanager vo 25 november 2010.
`Programma Netwerk Informatiemanagers 9 oktober 2014
Informatiemanagement
Alfons ten Brummelhuis
Even bijpraten… Jan Bartling 30 januari 2015 In vogelvlucht langs de belangrijkste thema’s.
NU Burgerschap Harald Veldman en Ingrid Leegsma 10 maart 2015 NU Methoden Congres.
Even bijpraten….. Even bijpraten over de thema’s Onderwijs Organiseren van onderwijs Sturen en Verantwoorden De IT functie.
21 ST CENTURY SKILLS! WAT DOEN WE ER MEE? Onderwijspraktijkmiddag ROLF Groep Dr. Ben Kokkeler, Kokkeler Innovatie Consult 16 september 2015.
Presentatie Project Kennistoetsbank Pedagogisch Werk 1 oktober 2015
De educatieve uitgever anno 2012 Harold Rimmelzwaan 10 november 2011.
Van Wmo-werkplaats naar kennisnetwerk voor sociaal domein Theo Roes voorzitter overleg Wmo-werkplaatsen.
Inspiratie Blended Learning 24 juni Interactief? Teach what you preach…
Het samenbrengen van taal- en leesvaardigheid en kunst- en cultuureducatie in Noord-Brabant ten behoeve van de omgang met de 21 e eeuwse vaardigheden in.
Inschrijven MBO-avond 1 maart MBO-avond op 1 maart 2016 Wat: - voorlichtingen door ROC Nijmegen, Rijn IJssel, de Leijgraaf, Defensie en St Lucas.
Experiment 3: Stimulering museumbezoek via social media en games.
27 september 2006Doorlopende leerlijnen in de beroepskolom Doorlopende Leerlijnen in de Beroepskolom vo-mbo-hbo-wo Introductiebijeenkomst 27 September.
‘ Bruggen Bouwen’ verbinden VSO – MBO en VSO- arbeidsmarkt SITS subsidie en subsidieonderzoek A2 Presentatie regio-overleg Agentschap SZW Zuid-Nederland.
Online leren in de mbo praktijk Leo Bakker - Kennisnet.
Arial, 38pt/42pt, heading. Tekst Arial, 32 punt Tweede niveau, 28 punt Derde niveau, 24 punt –Vierde niveau, 20 punt »Vijfde niveau, 16 punt Strategische.
Plan van Aanpak Toptalenten Regionale talentnetwerken po en vo Startbijeenkomst Top Talenten Stimuleren in het Noorden.
21 e eeuwse vaardigheden in de biologie les Maaike Rodenboog, SLO
6 september 2012 Heb jij genoeg ruimte om je werk goed te doen? Ans Jansen.
Overleg onderwijs en sport Landstede, 16 maart 2016
Het opleiden van de installatietechnicus van de toekomst vereist een vernieuwende aanpak in de samenwerking, scholing en onderzoek in samenwerking met.
Referentiemodel Flexibele onderwijslogistiek
Presentatie EduCheck SOML
Intersectoraal (opleiden) in het VMBO
De toekomst van het mbo Eindopdracht leergang mbo 2017
Inschrijven MBO-avond 9 februari 2017
Open(bare) onderwijsdata
Inkoopcoöperatie.
Sieberdam/ROCS & KODOS
Ambassadeursnetwerk Jan Bartling, Leo Bakker 18 januari 2018.
Toekomstgerichte opleidingen Een goed passende leeromgeving Toekomstgerichte opleidingen Uitdagend onderwijs Een goed passende leeromgeving.
NETWERKBIJEENKOMST ICT-AMBASSADEURS 18 JANUARI 2018
Participatiewiel Samenspel XXL 18 Mei 2017
Ambassadeursnetwerk Jan Bartling, Leo Bakker 27 september 2017.
Wolkom yn Fryslân! Wifi netwerk Eduroam of FC-Gasten wachtwoord:
Ambassadeursbijeenkomst Mediacollege
Programma Bruggen Bouwen
Reflecteren volgens de kritische incident methode
Activernde didactiek & passende werkvormen
Centrale aansturing: Examinering Nederlands en Rekenen
Wikiwijs saMBO Conferentie 18 & 19 januari.
Digitaal lesmateriaal zoeken, maken en delen met
Ambassadeursnetwerk Jan Bartling, Leo Bakker 30 mei i 2018.
Gepersonaliseerd leren en flexibilisering
Een lerende en adaptieve organisatie
Even bijpraten…. Jan Bartling, Leo Bakker 22 maart 2016.
Flexibel programmeren van onderwijs en toetsen
Transcript van de presentatie:

Even bijpraten…. Jan Bartling (saMBO-ICT) en Leo Bakker (Kennisnet) 28 september 2018

Strategische agenda mbo Bruggen bouwen CoP Leren en ICT Onderwijslogistiek Leermiddelen, keuzevrijheid Centraal aanmelden

Strategische agenda digitalisering mbo

Strategische agenda digitalisering mbo, inhoud Inhoud onderwijs Leven lang ontwikkelen Digitaal burgerschap Flexibilisering Onderwijslogistiek Leermiddelen Eigen dossier Digitalisering van het leren Docenten ontwikkelen zich Data gestuurd onderwijs

Bruggen bouwen De totale aanpak bestaat daarmee uit vier stappen die onderling samenhangen: In kaart brengen en testen aanpak e/i-coaches: selecteren een aantal instellingen die met e/i-coaches werken en brengen met hun de leerervaringen in kaart. Een gedeelde aanpak voor het werken met e/i-coaches. Testen aanpak e/i-coaches: Op basis van de ervaringen uit stap één werken we met een zestal instellingen die met e/i-coaches (willen gaan) werken als pilot Bruggen Bouwen scholing: we verspreiden en vertalen de leerervaringen uit de verkenning en de pilots naar het veld. Twee leergangen worden ontwikkeld (organisatie en i-coaches zelf) Verbinding en community: gezamenlijk leren organiseren: daar waar het veld of een groot aantal instellingen gezamenlijk op kan trekken in het dichten van de kloof zorgen we voor verbinding en gezamenlijke actie zodat leerervaringen effectief en efficiënt toegepast worden in de praktijk.

Community of Practice: Leer- en werkgemeenschap voor docenten en teammanagers Thema’s zijn bijvoorbeeld: Gepersonaliseerd leren met ict Ontwikkeling van ict-geletterdheid en 21e eeuwse vaardigheden Blended learning We zijn nu actief MBO-instellingen aan het benaderen om deel te nemen Belangstelling? Neem contact op met Marius van Zandwijk (m.vanzandwijk@kennisnet.nl) of John Schobben (john.schobben@leijgraaf.nl) iXperium / Lectoraat leren met ICT, Practoraat Activerende didactiek, Practoraat Mediawijsheid, MBO Raad, UvT, IVA Onderwijs, ROC De Leijgraaf, ROC Rijn Ijssel, ROC Midden Nederland, ROC van Twente, saMBO-ICT, Kennisnet, OCW

Onderwijslogistiek

Onderwijslogistiek

Leermiddelen

Keuzevrijheid leermiddelen Noodzakelijk: Catalogus leermiddelen Lijstenmaker Vergelijkingssite

Centraal Aanmelden Vijf argumenten voor CA: Aanmelden is juridische status geworden > toelatingsrecht Aanmelden bij het mbo is uniform > t.b.v. goede voorlichting Identificatie moet geregeld zijn > gezamenlijk organiseren bespaart Inzicht in meervoudige aanmeldingen > t.b.v. bedrijfsvoering Noodzakelijk bij maximum aantallen aanmeldingen > wens van de sector

Huidige situatie met VVA

VVA en CA

Jan Bartling jan.sambo-ict.nl 06-53367865