GAME MAKER ONLINE Les 1 / Sokoban 28-11-2018 Michel Fiege.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
WORKSHOP. EEN CPU MAKEN VAN UW COMPUTER. Dinsdag 05 / 04 / Door; Tom Roef, bestuurslid. Sodipa Computerclub.
Advertisements

Maak hier het ontwerp voor de gemeenschappelijke rand boven (later opslaan als Gif, PNG of JPEG) A3 Webontwerp PowerPointbestand voor achtergrond en gemeenschappelijke.
Welkom. Wat gaan we doen? • Data leren gebruiken als startpunt van verhalen • Naar de IATI set kijken van buitenlandse zaken.
Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les Navigatie I-C1#, datum.
Wouter Mennen & Paul van Ulft Informissi
PowerPoint creatief met effecten
Extern Geheugen Lol.
De Opleidingscentrale
Lesgeven en begeleiden
Les 20 Hoekgrootte.
Leren programmeren door spelletjes te maken
Wat kun je er allemaal mee? Hoe werkt het?
INFORMATICA C. Daemen.
Cito eindtoets 2012 Van dinsdag 7 februari t/m donderdag 9 februari.
Wat kun je er allemaal mee? Hoe werkt het?
Stichting Seniorweb Zoetermeer Cursus WEB!Pro
Starten met PHP Dynamischer bouwen. PHP is een een scripttaal waarmee de server pagina’s in elkaar kunt laten zetten. Het verschil met HTML: Een php pagina.
NOS Journaal Kijk een week lang het NOS Journaal. Ga op zoek naar de succesfactor.
Trogdor The burninator Ruben Middel Raymond Siudak.
MINECRAFT PLAATJES TUTORIAL #1 ZWAMBIE ZWAMBIE ZWAMBIO!
Interactieve animatie met Adobe Flash Week 6 // Drag & Drop.
Hoe gebruik ik easy transfer?. Als je een nieuwe pc hebt gekocht, kun je met Windows Easy Transfer je bestanden, , foto's en instellingen overzetten.
Bewijs verzamelen. Wat gaan we doen vandaag? Voorbeeldverhaal Afloop van het verhaal Uitleg over bewijs verzamelen.
Java Objectgeoriënteerd Programmeren in Java met BlueJ
Let’s go! ›Beginnerspresentatie ›Starten met prospero ›Verschil CMS en web navigator ›Nieuwe content > nieuwe folder aanmaken ›Bestanden uploaden ›Linkobject.
Hoe maak ik een PowerPoint presentatie?
Ontwerpen van E-modules. Inleiding Video en audio Deze e-module maakt gebruik van audio en video. Test hier je geluid en stel het juiste volume in. Als.
Gebruik alleen kleine letters en kies voor Opslaan als. Sla daarna bijvoorbeeld op als frans.html.
Coöperatief leren?? E-twinning Digitaal samenwerken in het klaslokaal (en daar buiten )
DKA4-model In 4 stappen naar het antwoord.. DKA4-model. Delen, keer antwoord op het 4 e getal. Teken een tabel De getallen die bij elkaar horen, onder.
WebDoc Beknopte uitleg voor eindgebruikers Versie 13/12/2013.
Digitalisering Les 3: wat betekent de digitalisering van de maatschappij voor onze doelgroepen?
De definitie van een object. Een object is een verzameling van eigenschappen en bewerkingen. Veel voorkomende objecten zijn: D (display) Gui (user interface)
Informatie over Vanzelfsprekend voor een deelnemer en/of naastbetrokkene bij een zorgboerderij.
Leesvaardigheid Lezen en leestoetsen. ▪ 1. Gouden tip voor leestoetsen ▪ 2. Hoe pak je leestoetsen aan? ▪ 3. Wat doe je bij onbekende woorden? ▪ 4. Hoe.
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
Mediagedrag van Millennials
Lesbrief 2 Magazijnen.
Beeldspraak: de vergelijking
Denken als een computer
Kennismaking met programmeren
Gameprogrammeren: Objecten en geheugen
Gameprogrammeren: Game Assets
Gameprogrammeren: Lists en interfaces
Kennismaking met programmeren
Gameprogrammeren: Introductie
Object georiënteerd programmeren
Door aukje ulijn klas h2e
Naam: Rafaël Klas: MH2A Datum: Stagebegeleider:
Het 24 spel.
Programmeren in de Klas
Kennismaking met programmeren
Programmeren in de Klas
Kennismaking met programmeren
GAME MAKER ONLINE Les 2 / Breakout Michel Fiege.
GAME MAKER ONLINE Les 3 / Pac-Man Michel Fiege.
Workshop 2D Spelontwikkeling
Samen op weg naar een rookvrij terrein
GAME MAKER ONLINE Les 6 / Super Mario Michel Fiege.
GAME MAKER ONLINE Les 5 / Snake Michel Fiege.
DEEL 1 LES 4 De basis Les 4 Snijden versie
Mediawijsheid Netiquette.
Onderzoek water!! WaterLab www. onderzoekwater.nl Kijkje terug
GAME MAKER ONLINE Les 4 / Asteroids Michel Fiege.
Focus op de vraag –en nog even niet op het antwoord-
Eens / oneens IK DENK NA VOORDAT IK BEGIN
Leren programmeren met Scratch
EEN SPEL MAKEN MET SCRATCH
Wat is Bingel Raket? Gratis app voor iPad en Android-tablets
Transcript van de presentatie:

GAME MAKER ONLINE Les 1 / Sokoban 28-11-2018 Michel Fiege

Vandaag Demonstratie: Website “Game Maker Online” Zelf aan de slag met Sokoban 28-11-2018 Michel Fiege

DEMONSTRATIE http://gm.michelfiege.nl Downloaden van sokoban.zip (snel downloaden) Zip-bestand uitpakken, bestanden netjes organiseren op de computer Sokoban1.gmk openen met Game Maker 8 Eerste twee stappen (sprite en object maken) voordoen 28-11-2018 Michel Fiege

Zelf aan de slag Succes! http://gm.michelfiege.nl Goed lezen Gebruik de plaatjes! Oefenbestanden downloaden In dit geval “sokoban.zip” Help elkaar! Succes! 28-11-2018 Michel Fiege

Wat heb je vandaag geleerd? 28-11-2018 Michel Fiege

Knoppen Nadruk op: Nieuwe sprite Nieuw object Nieuwe room Dit is als het ware het “3-stappenplan” voor het maken van een spel. Let op: een sprite kan niet in een room worden gezet, objecten wel! 28-11-2018 Michel Fiege

Events & actions Mogelijke vragen aan de klas: Geef eens een voorbeeld van een Event (gebeurtenis) Geef eens een voorbeeld van een Action Doel: het verschil duidelijk maken tussen Event en Action 28-11-2018 Michel Fiege

Sprite & subimages Een sprite kan bestaan uit meerdere afbeeldingen: subimages. In dit spel zijn subimages gebruikt voor verschillende looprichtingen. Later in de methode worden subimages gebruikt voor geanimeerde sprites. 28-11-2018 Michel Fiege

Room & grid Een kamer bestaat uit allemaal hokjes; deze hokjes vormen samen het grid. De grootte van de hokjes wordt vaak ingesteld op 32x32, omdat de sprites ook die afmetingen hebben. Gebruik je juist kleinere of grotere sprites? Dan is het handig om de grootte van de hokjes aan te passen. Nogmaals: in een kamer kun je alleen objecten plaatsen: geen sprites. 28-11-2018 Michel Fiege

Variabele In het spel worden de stappen geteld die je maakt. De variabele “moves” wordt, elke keer als we een hokje opschuiven, met 1 verhoogd (relative staat aangevinkt!) 28-11-2018 Michel Fiege

Volgende keer… 28-11-2018 Michel Fiege