GRS Wetteren – deelstudie mobiliteit

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Belsele-Noord Naar een nieuwe structuur rond het station, Kleemstraat, Puidreef en Heiakker Belsele-Zuid Belsele-West.
Advertisements

Wijkconferentie Zuiderburen 2011 ….. Presentatie project Drachtsterweg e.o. ….. 13 april 2011.
Voetgangersmodel ViSWalk
Aanpak en Resultaten Verkeers- en vervoersstudie AMC
SPREEUWENHOEK FEEDBACK INSPRAAK PARKWIJK WOONMONITOR TWEEHONDERDVIJFTIG VERKEER WATERHUISHOUDING LANDBOUWERSGEZIN.
Gedelegeerd bestuurder
Alleen de Churchillavenue lost de Leidse verkeersproblemen op ! Ir. Jaap van Meijgaarden.
Op- en afrittencomplex Rieme-Noord
Documenten Verkeerscentrum
WATERSLAG ECSWA (Enhancement of containerised freight flows on small waterways) PERSMEETING Engelen - ‘s Hertogenbosch 26 november 2008.
Aan- & afvoer MFA Skoatterwâld Juni 2007 Werkgroep Wijkraad Skoatterwâld.
Ruimtelijke Planning Melle
Problematiek A20 / A13 Ontwerp Groep 23, Afdeling CiTG.
Fietsbeleid in Culemborg
AANPAK KNELPUNTEN NO2 EN PM10 IN ZUID-HOLLAND Beate Arends Provincie Zuid-Holland Bureau Beleidsanalyse, Lucht en Energie.
Ernstige geurhinder in Nederland; ruimtelijke impact en beleid Piet Lagas (PBL), Frank van Rijn (PBL) 28 oktober 2008.
Strategische doelen van het hbo en de arbeidsmarkt Kees Zandvliet SEOR Erasmus School of Economics Presentatie voor de themabijeenkomst ‘Nieuw licht op.
Hoorzitting 14 april 2009 IVVP Leiderdorp Actualisatie van het Integraal Verkeers- en Vervoerplan Leiderdorp.
Bonheiden Putsesteenweg
Aan Kinderboerderij Waspik in samenwerking met Platform Waspik.
‘Veilig en duurzaam naar school’ Project mobiliteit 2008 Gemeente Destelbergen - Heusden.
Vernieuwing Leidseplein Voorstel verplaatsing tramhaltes
Monitoring Harmsenbrug
Stichting van GOL naar Beter
11) Die toonde dat Gent Sint-Pieters, als drukst bezochte station in heel Vlaanderen in feite moeilijk bereikbaar is met de wagen. FOTO STAPEL STUDIES.
WAT IS EEN WIJKCIRCULATIEPLAN? Concrete vertaling van het deelmobiliteitsplan op wijkniveau Algemene visie over de circulatie - creëren van een kader,
Van krachtwijk naar fietswijk
Verkeersveiligheid Brede School Zuidhorn
Rondrit van GOL naar Beter Drunen West. Overzichtskaart rondrit start.
Procedure en planning Rijkswaterstaat Waar staan we nu? 1.Startnotitie 2008/ zienswijze ingediend Richtlijnen MER Trajectnota / MER. Aug 2011/ zienswijze.
VEILIG WERKEN LANGS DE WEG
Randweg-Oost Huidige N266 De leefbaarheid in Nederweert verbeteren..... Zo kan het ook!
Infovergadering Heraanleg Kasteellaan 21 januari
Heusden-Zolder – wooninbreiding Vlaminglaan Buro LST GEMEENTE HEUSDEN - ZOLDER WOONINBREIDING VLAMINGENLAAN Infovergadering 3 november 2014.
Participatieavond 29 september 2015 Mobiliteit wijk Oostkouter.
Structuurvisie Ridderkerk Verkeersmodel en vervoerwaarde Robert van Leusden 10 februari 2009.
Agenda locatie 3 ■ Sociaal veilig ontwerp en beheer ■ Beeldkwaliteit en landschappelijke inpassing ■ Technische veiligheid ■ Beheer en onderhoud ■ Kosten.
Verkeersontwikkelingen - Noordoostcorridor - Structuurvisie RO - voorkeursalternatief.
Herinrichting Bisschopsmolenstraat 29 juni Opzet avond Welkom Wethouder van Jan van Hal Toelichting Peter de Leeuw Gelegenheid tot het stellen van.
SamenMeeNaarDeA2? Goes, 28 sept Situatie 2 Goes, 28 sept 2015.
Wijkverkeersplan Wilhelminapark 2e bijeenkomst klankbordgroep 17 maart 2016.
STRUCTUURVISIE Stand van zaken  Ontwerpvisie 2020: in procedure  Uitwerken deel milieu en duurzaamheid  Communicatietraject  Uitwerkingsvragen mobiliteit.
` Thema avond gemeenteraad Neder-Betuwe Bestemmingsplan Waalwaard en mogelijke verplaatsing De Beijer BV Patricia van Eijndthoven 29 maart 2011.
Beeld plaatsen ter grootte van dit kader Mark van den Bos 9 maart 2016 Een witte kerst? Het detailniveau van verkeers- modellen.
Bestemmingsplan Winsum Onderdendamsterweg 33b Informatieavond 18 maart 2010 Het bestemmingsplan.
Toelichting zienswijze van de fam. Van Hal en Haerkens Ontsluiting gebouw plan Elzenstraat 60 naar de Elzenstraat goed gepland? of is er een veiliger alternatief?
Uitvoering Actiepunten Parkeerbeleidsplan Maandag 6 Mei 2013.
Varianten wijkverkeers- plan Lyceumkwartier-Zuid en Wilhelminapark 20 juni 2016 Lars Matthijssen, Jan Vos en Wouter Das.
Terugdringen autoverkeer Driehuis en Santpoort-Noord 13 februari 2012, Tata Steel Stadion.
Routing en parkeren centrum Raamsdonksveer. Wat onderzocht? Routing –Met verkeersmodel varianten rijrichtingen binnen centrumring doorgerekend –Conclusies.
1 ° i n f o a v o n d _ w o o n u i t b r e i d i n g s g e b i e d G e l l i k _ 20/
Ontwerp Provinciaal Ruimtelijk Uitvoeringsplan Afbakening Kleinstedelijk Gebied Tielt infoavond 6 september 2016.
Bewonersavond Omkering N65 - Spoor
Vraag naar de versterking van de verbinding Meerhout - Mol
Toets kader project Verbetering Modellering Reistijden
IKC Doetinchem Noord en Overstegen
Wijkverkeersplan Wilhelminapark (& Lyceumkwartier-Zuid)
Vergelijking verkeersintensiteiten NRD-alternatief en variant Verlegde toe- en afrit ten opzicht van de situatie referentie Plus in 2030 (bron verkeersrapport.
Vraag naar de versterking van de verbinding Meerhout - Mol
Wegwerken zwart punt Vijfhoek Sint-Amandsberg
Nationaal Parkeercongres 2017
MaaS pilot: Rotterdam The Hague Airport
InnovA58 Noord-Brabant verdient een betere en slimmere weg
en waarom met de aanleg van de N207-Zuid het tegendeel wordt bereikt
Actieprogramma Ruimtelijke Planning 2016 (Voorontwerp)
Kerkenplan – Ronde tafel
Woon-Werkverkeer . Dit is verkeer tussen je huis en je werk.
Infovergadering Heraanleg Pauwelslei fase II
Herinrichting Haacht-Station
Nieuw station ALBERT Openbare bijeenkomst Dinsdag 17 september 2019.
Transcript van de presentatie:

GRS Wetteren – deelstudie mobiliteit Workshops 26 maart 2013 Kwantitatieve gegevens Scenario- onderzoek

Deelstudie mobiliteit Kwantitatief onderzoek Scenario onderzoek Afbakenen zinvolle scenario’s Toetsings- en evaluatiekader voor scenario’s Haalbaarheidsonderzoek Eindrapport mobiliteit Klankbordgroep 19/03/2013 Workshops 26/03/2013 College begin april 2013

1. Kwantitatief onderzoek Slangtellingen HB- cordononderzoek HB- enquêtering

Slangtellingen di 20/11/2013 – ma 03/12/2012 1) Intensiteiten op de huidige Scheldebrug bijna even groot als de intensiteiten op de Oosterzelesteenweg richting E40 2) Percentages vrachtverkeer het hoogste op Oosterzelesteenweg, Rivierstraat en Kwatrechtsesteenweg (8-9%), op Scheldebrug 5%

Slangtellingen Scheldebrug -> Wetteren Oosterzelesteenweg -> Wetteren Duidelijke daling in de snelheid in de ochtend- en avondspits -> maximum bereikt Effect vooral op de Scheldebrug: niet de Scheldebrug zelf, maar de omliggende straten bereiken maximale capaciteit Scheldebrug -> Overschelde Oosterzelesteenweg -> Oosterzele

HB- Cordononderzoek Dinsdag 27 november 2013

Etmaal absoluut

HB- Cordononderzoek Vanuit E40: Vanuit E17: 7% over Scheldebrug 1% richting E17 Vanuit E17: 19% over Scheldebrug 1% richting E40

HB- Cordononderzoek Scheldebrug richting noord: 9% richting E17 Scheldebrug richting zuid: 54% centrum Wetteren 7% richting E40

HB- enquêtering Dinsdag 27 november 2013: Werkwijze – vraagstelling: 06u30 – 09u30 15u30 – 18u30 Werkwijze – vraagstelling: Herkomst Bestemming Motief Frequentie Geldigheid:

HB- enquêtering Avondspits: Ochtendspits Intern: 89% Intern: 88% Buren: 11% Extern: 1% Avondspits: Intern: 89% Buren: 10% Extern: 1%

HB- enquêtering Avondspits: Ochtendspits Overschelde – Centrum: 16% Centrum – Overschelde: 10% Richting station: 20% Kinderen afzetten: 8-10% Avondspits: Overschelde – Centrum: 16% Centrum – Overschelde: 17% Vanuit station: 17% Kinderen ophalen: 8-9% Ongeveer 10–22% is verkeer op korte afstand 20% van verkeer (één richting) heeft bestemming of herkomst station Weinig impact zichtbaar van Scheppersinstituut in Overschelde ten opzichte van scholen ten zuiden van de brug

1. Kwantitatief onderzoek CONCLUSIES Huidige Scheldebrug: Cruciaal scharnierpunt Grenswaarde bereikt Ongewenst verkeer?

2. Scenario onderzoek BOVENLOKALE ONTSLUITING WETTEREN (centrum + industrie) Probleemstelling Mogelijke scenario’s Te onderzoeken scenario’s Beoordelingscriteria

Probleemstelling Bovenlokale ontsluiting Wetteren: Huidige Scheldebrug Kleinstedelijk gebied Centrum van Wetteren Industriezones Kwatrecht Stookte Huidige Scheldebrug Onveilig fietsers en voetgangers Wachtrijen tijdens de spits Verhoging voor scheepvaart

Mogelijke scenario’s Mobiliteitsplan 2011

Mogelijke scenario’s Gecoro 2012 3 niveau’s - Noordlaan-Zuidlaan - Noord-Zuid - Ruimer

Te onderzoeken scenario’s Verschillende onderzoeksvragen/opties: Ontsluiting langs welke invalsweg? E40 Via Wetterensteenweg / Heusdensteenweg Via Laarne Verbinding Noordlaan - Zuidlaan? Geen verbinding Via stationsparking ? Tracé Boerenhol Tracé Moeregem Oost/West Via Melle

Te onderzoeken scenario’s Verschillende onderzoeksvragen/opties: Toekomst Scheldebrug op huidige locatie? Geen Scheldebrug Ophaalbrug Bestaande configuratie Nieuwe configuratie Bijkomende Scheldebrug op andere locatie? Aansluiting op tracé parallel met Schelde? Aansluiting op nieuwe weg doorheen open ruimte gebied?

Te onderzoeken scenario’s Verbinding zijde ‘Koedreef’

Te onderzoeken scenario’s 2. Verbinding zijde ‘Moeregem-Oost’

Te onderzoeken scenario’s 3. Verbinding zijde ‘Boerenhol’

Te onderzoeken scenario’s 4. Scenario noordelijke ontsluiting

Beoordelingscriteria Ruimtelijke inpassing Verkeer Bouwtechnische aspecten Financiële impact Riolering en hydronaut Milieu …