Rekenmodel 3 Binnenvaart Bulk

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoe snel is geluid? Aan het einde van de les moet je in staat zijn om:
Advertisements

Mijn bedrijf Voorbeeld van installeren assimilatiebelichting
LRP FONDSEN /ABONNEMENTEN/REKENINGEN release 2.1 Koos Willemse.
Presentatie programma Access applicatie kopersbegeleiding
Emissiescan Logistiek voor (potentiële) Lean & Green Awardwinnaars Beschrijving & case.
Toelichtingen bij het aanvraagformulier Noël Remue
Rekenen met snelheid Een probleem oplossen
Hoofdstuk 10 Onderzoeken met SPSS en MS Excel
WELKOM Beste Gebruiker, Deze Demopresentatie van het D.S.S. geeft een helder beeld van de werkwijze van het programma. Het beschrijft de stappen die u.
Regelgeving ontgassingsverbod
Activiteitenplanning
Vertaling van Miriam Zweverink Project No Presentatie 2009 Tool 2 Kosten/Baten Check.
Base: bewerkingen 2 soorten - Oplopend- Aflopend.
Vertaling van Miriam Zweverink Project No Presentatie 2009 Tool 1 Gezondheid & Prestatie Check.
Cursus office 2007/10 Introductie Excel
FORMATIEPLANNER met taakbeleid
PRODUCTIEPROCESSEN MET MEER EINDPRODUCTEN
Hoofdstuk 11 Kwantitatieve gegevens analyseren Methoden en technieken van onderzoek, 5e editie, Mark Saunders, Philip Lewis, Adrian Thornhill, Marije.
TomTom WORK Truck Navigatie woensdag 24 september 2014.
Wet Banenafspraak en quotum arbeidsbeperkten Ine Neefjes
Klikdemo 5: CRM Casus Topclean (zonder navigatiehulp) Versie: Academie Werkbedrijf Doel klikdemo Je gaat nu weer de casus ‘Topclean’ registreren.
Laat software voor je werken
Aansturen logistieke werkzaamheden
Klikdemo 4: CRM Casus Topclean (met navigatiehulp) Versie: Academie Werkbedrijf Doel klikdemo In deze klikdemo leer je hoe en wat je moet registreren.
Wet Banenafspraak en quotum arbeidsbeperkten Ine Neefjes
Woordenschat groep 5 Thema 10 Les 4
The sole responsibility for the content of this presentation lies with the Clean Fleets project. It does not necessarily reflect the opinion of the European.
Handleiding gebruik Carbon Manager t.b.v. Low Car Diet
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Bewegen Vaardigheid: Hoe je een probleem oplost. Wat GFIBAC betekend. © Ing W.T.N.G. Tomassen.
Kansverdelingen Kansverdelingen Inleiding In deze presentatie gaan we kijken naar hoe kansen zijn verdeeld. We gaan in op verschillende.
U bevindt zich op de website gbkwaliteit.nl. U kunt hier uw project beoordelen met de digitale scoreformulieren van Preffi 2.0 of het EKI. Maar: hoe werkt.
Uw veiligheid, onze zorg. Bereken je autopremie Baloise Insurance brengt klanten tot bij u Uw veiligheid, onze zorg.
SharePoint Alles over metadata In de Private en Public cloud.
Martin Quispel Zwijndrecht 24 februari 2017
Slide template: myfreeppt
Reken je (niet) rijk.
Europese emissie-eisen middelgrote stookinstallaties in het Activiteitenbesluit Schakeldag 2017 Piet Kruithof (Ministerie I&M)
Aanvraagproces AMIF.
Verschil offerte/factuur
Webinar voor ambassadeurs
Informatiebijeenkomst LNG in de binnenvaart
Toekomstbestendigheid schuld gemeente Delft
Uitlaatgassen nabehandeling Roetfilter ‘DPF’ en katalysator ‘SCR’
Rekenmodel 1: Verlader met eigen wagenpark inclusief vast uitbesteed vervoer
Rekenmodel 3: Binnenvaart containers
Personenverkeer werkgever
PowerPoint Taal Bijeenkomst 5: Onderwijsaanbod uitvoeren/evalueren
Rekenmodel 1: Verlader met eigen wagenpark inclusief vast uitbesteed vervoer
Rekenmodel 2: Vervoerder inclusief vaste charters
Rekenmodel 4: Vervoerder LTL
presenteren van gegevens
Hoe snel is geluid? Aan het einde van de les moet je in staat zijn om:
LNG met haring 21 juni 2018.
Rekenmodel 5: Verlader Regio
Binnenvaart.
Drietrapsraket containerbinnenvaart:
GROEPSPLAN groep 3 t/m 8.
Het programma opent met de mapjes ‘jaaropbrengsten’, ‘handleiding’ en ‘knoppenblad’
Het programma opent met de mapjes ‘jaaropbrengsten’, ‘handleiding’ en ‘knoppenblad’
Hoofdstuk 10 Onderzoeken met SPSS en MS Excel
Tweefactor authenticatie wijzigen bij SMS methode uitzetten
We gaan een Import boeking aanmaken
PRAKTISCH LEAN MANAGEMENT
Het logistieke proces B
Terminalapp schip laden/lossen
CO2-footprint op de blockchain
We gaan een contract voor een klant aanmaken met een aantal tarieven
Terminal (containers)
Transcript van de presentatie:

Rekenmodel 3 Binnenvaart Bulk Overzicht rekenmodellen Type bedrijf Vervoerkenmerken Rekenmodel Verlader met regie transport Eigen wagenpark en/of geheel of gedeeltelijk vast uitbesteed vervoer 1 Verlader eigenwagenpark inclusief vast uitbesteed vervoer. Geen eigenwagen park en geen vast uitbesteed vervoer 4 Vervoerder deelladingen Eigen binnenvaartschepen/of vaste charters 3 Binnenvaart Containers Bulk Verlader zonder regie transport n.v.t 5 Regio milieubelasting Vervoerder met regie transportplanning Eigen wagenpark en/of charters 2 Vervoerder inclusief charters Vervoerder zonder regie transportplanning Eigen wagenpark en/of charters Terminal   Binnenvaart Eigen vloot en of charters Met het rekenmodel Binnenvaart Bulk kunnen de emissies en het brandstofverbruik worden berekend.

Emissie- energieverbruiksprofiel. Het deel Algemeen heeft een keuzeknop voor tijdvak en soort container. Onder Transportgegevens vallen Bestemming/herkomst en onder Varen Laden en Lossen. Het model bestaat uit 4 delen; Algemeen, Transportgegevens, Varen, en Voor- en natransport. Daarnaast is er een tabel met Kengetallen en een tabel met Schepen. Het deel algemeen heeft een keuzeknop voor tijdvak en soort container. Bij Transportgegevens wordt gevraagd een keuze te maken voor Bestemming/herkomst (Lossen/Laden) en of een enkele reis of rondreis berekend moet worden. Onderdeel van Varen is Laden en lossen. Hier worden de laad- en losuren en totaal aantal uren binnenvaart berekend. Voor de capaciteiten worden de default waarden uit de rechterkolom gebruikt. Bij Voor- en natransport worden het energieverbruik en de emissies van het wegtraject berekend. Met de keuzeknop kan worden bepaald of voor- en natransport van toepassing is. Het rekenmodel levert als resultaat het Emissie- energieverbruiksprofiel. Het deel Kengetallen bevat de default waarden voor het brandstofverbruik voor- en natransport, laden/lossen en varen plus de emissiefactoren. Voor het laden en lossen kan het equipment aangepast worden.

Stap 1 Algemeen Het model geeft in de stappen aan wat nog ingevuld moet worden. Start rekenmodel Start met invullen bedrijfsnaam en bedrijfsonderdeel. Wanneer er duidelijk te onderscheiden transportstromen zijn kan het handig zijn het model afzonderlijk toe te passen. Voer de datum in. Tijdvak Kies met de keuzeknop een tijdvak waarover u gegevens wilt invoeren. Het model extrapoleert de uitkomst naar jaarcijfers. De keuze tijdvak is verplicht. Transporteenheid Hier kan met de keuzeknop tonnen of m³ worden geselecteerd.

Stap 2 Transportgegevens Hier worden de totale tonnen of m³ per tijdvak ingevuld. Het model rekent het aantal m³ om naar tonnen. Bestemming/herkomst Hier moeten laad- en losplaats ingevuld worden. Vervolgens moet gekozen worden of het model met een enkele reis of een rondreis moet rekenen.

Stap 3 Varen Varen begint met de keuze van binnenvaartschip uit de Scheepstabel. In de tabel zijn 6 schepen opgenomen met standaard waarden voor laadvermogen en brandstofverbruik. In de tabel is ruimte voor een extra schip met eigen waarden voor laadvermogen en brandstofverbruik. Op basis van kengetallen (default waarden) berekent het model de vaartijd, laad- en lostijd en totale tijd uit. Deze waarden kunnen in de groene cellen worden overschreven. Kranen en shovels vormen het standaard equipment voor laden en lossen. In de groene cellen kan het equipment aangepast worden. Dat geldt ook voor het brandstofverbruik in de tabel Kengetallen.

Stap 4 Voor- en natransport weg Om de emissies en het energieverbruik voor het totale transport vast te kunnen stellen dienen ook het voor- en natransport te worden meegenomen. Met de keuzeknop kan worden bepaald of er sprake is van voor- en of natransport. De gemiddelde afstand moet worden ingevuld, alsmede het aantal tonnen per rondstrip (default staat deze waarde op25). De gemiddelde snelheid kan worden aangepast op basis van de verkeerssituatie van en naar de aanlandplaats.

Emissie- en energieverbruiksprofiel Voor het berekenen van het brandstofverbruik en de emissies moet een keuze gemaakt worden voor type voertuig en schip. Wanneer de vervoerstromen op de juiste wijze zijn ingevoerd geeft het model een totaaloverzicht van het brandstof- en energieverbruik en de emissies van CO2, Nx en fijnstof (PM10). Daarbij wordt zowel het wegtransport (indien van toepassing) als het binnenvaarttraject weergegeven. Bij gebruik van Dual Fuel in de binnenvaart worden zowel de liters olie als LNG berekend. Er kan een percentage voor het regionale deel van het transport worden ingeschat en ingevoerd. Het model berekent dan tevens de emissies in de regio.