VERNIEUWING PLATFORM Leden & Gebruikers Status Waarom Scope Planning

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Op de kaart Het Amsterdamse complement van Google Ad van der Meer Unitmanager Geo-informatie, DPG.
Advertisements

Wat doet e-cultuur? Klaas Kuitenbrouwer, Kunstraad Groningen, 7 maart 2010.
Stijn Hoppenbrouwers Software Engineering les 1 Algemene inleiding en Requirements Engineering.
Alumni-portals gezien vanuit een ICT-perspectief Robert van ‘t Sant.
Mariska Warnars Coördinator SBIR cyber security Agentschap NL
FlexForum : Kansen in de flexmarkt Donderdag 10 mei 2007 Waarde toevoegen Denk als je klant en wordt zijn beste leverancier.
Server Management Framework
Henk Stultiens voorzitter OBSV Governance groep.  IT-Governance oftwel IT-besturing richt zich op de besluitvorming rond Informatie Technologie i.c.
Mid- en Front Office TOEKOMST, PLANNING EN OVERLEGMODEL DIGITAAL SOCIAAL HUIS NA DECEMBER 2013 Koen Renders, team Mid- en Front Office, CIPAL dv.
Kwaliteitsvoorwaarden bij opdrachtnemer maar ook bij de opdrachtgever Kwaliteit aan beide kanten.
© Copyright 1998 by KPMG Management Consulting N.V. 2.2 De fasen in het leven van de IV- infrastructuur.
Het Werving & Selectiebureau voor het onderwijs!
Hoofdstuk 4 Globale structuur van een project
Functionele specificaties ZAIS EMD
De informatie gestuurde haven
WDH en EMD een ZEGEN voor de zorgprofessional?
Q-KENNIS Een kennis-systeem is veelal gebaseerd op het ontsluiten van aanwezige kennis en ter faciliterering van de ontwikkeling van nieuwe kennis. Het.
Robin Baks Vice-voorzitter HDN
Projectmanagement (SBC) 19 november 2009
De kracht van Pylades B.V. Pylades is een integrale ICT dienstverlener op het gebied van Dynamics AX, CRM, SharePoint, Business Intelligence en software.
Applicatieplatform congres 12 & 13 maart. Sneak Preview Technologie van morgen MS SQL server bij REAAL Peter de Visser IT Architect
1.3 Kwaliteitsborging.
Getuigenis piloot eHR Stafdienst P&O, 26 mei.
Gang van het document Errol Graf Bijeenkomst bestellen & beschrijven – 8 april 2009.
Aansturing gemeenschappelijk oppervlaktewater instrumentarium
© de vries business consultancy, 2008
Gebiedsgerichte pilots WMO
Petrick Pap 34 jaar (out)sourcing adviseur Getrouwd
Edukoppeling certificering
Voorlichtingsbijeenkomst. 100K ontwikkelbudget voor slimme mobiliteitsoplossingen.
| Dé werving & selectie specialist voor de sport! Uw vacature, onze uitdaging!
A3 Methodiek “meer sturing met minder papier”
Netwerk Ouderenzorg Regio Noord 5e subsidieronde Nationaal Programma Ouderenzorg.
Knooppunt e-boekplatform / tabletoplossing status 28/08/2012 Expertgroep e-publishing.
Van zorgen voor naar zorgen dat
Change Management Doel
Start Inhoud introductie BiSL Informatiesysteem, gegeven Informatiebeleid Positionering: Beheer informatiesystemen BiSL als informatiearchitectuur.
Taakteam Kennisdeling bij PROF 8 december 2015 Aftrapsessie.
POP3. Programma Rol van provincie, SNN en RVO Veenkoloniën maatregel 1 Veenkoloniën maatregel 7 Subsidie aanvragen POP3 agenda Vragen Europees Landbouwfonds.
P. van der Terp DienstverleningPlus. 2 Agenda Historisch perspectief Ingreep Overgangsjaar 2007 Historische kosten Vergelijking kosten Filenet.
Welkom. Inspirerende omgeving Ruim 30 vooraanstaande bedrijven op het gebied van duurzame energie presenteren zich aan u in het Dubo Trade Centre. Uiteenlopende,
Samen werken aan betere dienstverlening. AANLEIDING.
Gemeente Rotterdam 23 en 29 maart 2016 Informatiebijeenkomst Leren Loont! en beleidsregel. po, vo.
Betrouwbare iOverheid en het belang van duurzame toegankelijkheid André Plat – Projectcoördinator duto-DO - Nationaal Archief Erik Saaman– Projectleider.
Bra1 STUDENTMOBILITEIT Eindrapport Andre Brands – 4 augustus 2015.
Peel en MaasNet.nl Het digitaal geheugen van Peel en Maas.
21 juni 2016 Omgevingsloket online: wijzigingen korte en lange termijn Marleen Koot, Maarten Lindenhovius & Sandhia Hoelas InfoMil RWS Leefomgeving.
MAAK HET ONDERNEMERS MAKKELIJK! MET EEN REGELHULP IN 7 STAPPEN.
Aanbesteding jeugdteams
Aanbesteding Storage, servers en Back up
“Aanbestedingsvormen in perspectief”
Best Value Procurement (BVP) Prestatiegerichte inkoop
Projectplan en fasering BGT regio Nijmegen
Best Value Procurement Klant-, Zaak-, ArchiefSysteem
Realisatie en implementatie
Ketensamenwerking Wat zijn de grootste knelpunten om integraal te kunnen werken? Waar zijn informatieproducten nodig? Welke informatie heeft je “buurman”
Openstaande discussies B&I
Prijsvraag digitale economie informatiesessie 19 oktober
Best Value Procurement (Prestatieinkoop)
Implementatie ECK Jorrit Janszen
Smart World Workshop Scrum en Design Thinking
ZIVVER introductie implementatieaanpak
Procesmigratie van ITIL naar ISM
Social in bestek: proportionaliteit, EMVI & BVP Presentatie Stadspartners 9 sept Louis Polstra.
Lessons learned Naar regionale oncologienetwerken.
Aan de slag met de Naam/school - Datum -.
Waarom Waarom is het HDN platform toe aan vernieuwing?
Stap drie bij projecten
Fit voor de zorg Toekomstbestendig door slimmer en efficiënter te werken Waardevolle kennis en ideeën van jou als zorgprofessional Als organisatie toekomstbestendig.
Transcript van de presentatie:

VERNIEUWING PLATFORM Leden & Gebruikers Status Waarom Scope Planning Uitgangs- punten Projectopzet

VERNIEUWING PLATFORM Leden & Gebruikers Status Waarom Scope Planning Uitgangs- punten Projectopzet

Waarom Waarom is het HDN platform toe aan vernieuwing? PA rapport 2016 – Fit for Purpose, maar technologie moet in aantal jaar worden vernieuwd Ook in de toekomst efficiëntie en innovatie in de keten blijven realiseren Vernieuwing Platform

VERNIEUWING PLATFORM Leden & Gebruikers Status Waarom Scope Planning Uitgangs- punten Projectopzet

Uitgangspunten We blijven werken met een platform Huidige functionaliteit moet ten minste ook beschikbaar zijn in het nieuwe platform Platform moet rekening houden met wensen die wij nu al hebben voor de toekomst (toekomstgericht) De kwaliteit van de selectie gaat uiteindelijk voor de snelheid Migratiestrategie: eerst draaien dan verfraaien. Vernieuwing platform

VERNIEUWING PLATFORM Leden & Gebruikers Status Waarom Scope Planning Uitgangs- punten Projectopzet

Scope SELECTIE TRAJECT CS Net CMS (Website) Qlik (HDN Index MI) Exact (Facturatie) Helpdeskpakket (Helpdesk calls) Intermediair / Vestiging / Service provider HDN: Software Product aanbieder HDN: Software Beheerportal (o.a. administratie) Poortwachter (o.a. autorisatie / authenticatie) HDN beheertool (o.a. schemabeheer / testcases) Mailplus (o.a. mailingen) = in scope CS Net CS Net Davinci ontwikkeling CS Net beheer Vernieuwing platform

VERNIEUWING PLATFORM Leden & Gebruikers Status Waarom Scope Planning Uitgangs- punten Projectopzet

Projectopzet Rollen HDN Directie: Opdrachtgever Green Rock Consulting: Projectmanagement Davinci: Projectteam, inhoudelijke kennis (géén leverancier) KPMG: Quality Assurance gedurende het gehele project Vernieuwing platform

Planning Maart- april 2018 Mei 2018 - Q1 2019 Q2 / Q3/ Q4 2019 2020 Fase 1: Analyse huidige situatie Fase 2: Leverancier- en platformselectie Fase 3: Analyse/Bouw/Test Fase 4: Implementatie Gehouden workshops : Beheer Security Processen Techniek Beoordelingen RFI/RFP Beoordeling voorstellen van leveranciers op basis van vooraf vastgestelde criteria Ketentest Implementatieplannen opstellen met leden en gebruikers Demo’s - Top ‘3’ leveranciers RFI/RFP Verzoek aan leveranciers om een voorstel aan te leveren voor een goede oplossing op basis van eisen/wensenpakket HDN POC Leveranciers maken een werkend ‘prototype’/ voorbeeld van de voorgestelde oplossing Aantoonbaar succes is voorwaardelijk om verder te gaan Vernieuwing platform

VERNIEUWING PLATFORM Leden & Gebruikers Status Waarom Scope Planning Uitgangs- punten Projectopzet

Leden & gebruikers betrokkenheid 2018 2019 2020 Maart- april 2018 Mei 2018 - Q1 2019 Q2 / Q3 /Q4 2019 2020 Fase 1: Analyse huidige situatie Fase 2: Leverancier- en platformselectie Fase 3: Analyse/Bouw/Test Fase 4: Implementatie Gehouden workshops : Beheer Security Processen Techniek Beoordelingen RFI/RFP Ketentest Implementatieplannen opstellen met leden en gebruikers Demo’s - Top ‘3’ leveranciers POC RFI/RFP Impact: 1 dag Een afvaardiging van leden & gebruikers is aanwezig geweest bij de workshops Impact: 5 dagen Een afvaardiging van leden & gebruikers is aanwezig bij de demo’s Impact: ntb Testpartijen worden uitgevraagd Impact: ntb Plannen moeten per partij worden opgesteld Vernieuwing platform

VERNIEUWING PLATFORM Leden & Gebruikers Status Waarom Scope Planning Uitgangs- punten Projectopzet

Status Per september 2018 Via workshops met leden, gebruikers en kenners zijn eisen en wensen voor beheer, security, processen en techniek in kaart gebracht. Uit lange lijst met leveranciers (samengesteld door onze stakeholders) zijn de beste kandidaten geselecteerd die een voorstel uitbrengen Voorstellen worden beoordeeld aan de hand het programma van eisen, referenties, project aanpak en prijsstelling. De beste 3 leveranciers verzorgen een demo. HDN bepaalt mede op basis van de expertise van leden en gebruikers welke leverancier het platform gaat vernieuwen. Deze aanpak is door KPMG gereviewed om de kwaliteit van het project te garanderen. Meer weten over de aanpak, het programma van eisen en beoordelingscriteria? Ga naar www.hdn.nl/vernieuwingplatform Vernieuwing platform