HET ASSURANTIEKANTOOR VAN DE TOEKOMST

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
“Die verzuimdossiers kosten mij teveel tijd”
Advertisements

QUICK SCAN OP KWALITEIT EN EFFICIËNTIE VAN DE SERVICES
DÉ PORTAL VOOR ISOLEREND NEDERLAND
Business mapping Business model canvas.
René / #knab Knab, Fit for the Future René / #knab.
Accountancy -2% in 2013  Minder vraag naar advies  Minder administratie en samenstelling (automatisering)  Tarieven onder druk  Meer transparantie.
Management Informatie en Business Intelligence voor uw kantoor
9 BOUW STENEN Alex Osterwalder heeft negen bouwstenen ontwikkeld waar dit proces mee is te beschrijven. Deze bouwstenen worden samen het ‘Business model.
De herziene versie van Kopen en Werken Enno Noordhoff, Luc Repriels
Financial Planning 4 All
Strategische vernieuwing door propositieontwikkeling
Ivo Valkenburg, directeur Adviesklimaat bv What a Wonderful World! Louis Armstrong
PowerPoint presentatie Senders Advies en Raadhuys makelaars.
Bedrijfspresentatie Promavise
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
De kracht van HBSoftware B.V Als uw markt verandert, verwachten uw klanten dat u daar snel op reageert. Wij kunnen u daarbij helpen. Vanuit onze branchefocus.
Dienstverlening Dyade in het kader van SEPA. Overzicht Quick scan Projectmanagement Advies acceptgiro’s Machtigingenadministratie.
NBVA Congres 2008 Held van de doelgroep. Veranderende Verkoopfocus Jan van Boxtel, Directeur Verkoop Intermediaire Distributie De Goudse Verzekeringen.
“HDN en de zorgplicht in de keten”
Visie op HNW juni Belang van een Visie Een Visie op Werken is de overkoepelende beschrijving hoe een organisatie werk in de toekomst ziet. De visie.
Interest Groep 1 Voorbereiden op de Praktijk De Nederlandsche Bank Piet Mosch NIOC 8 april 2011 Disclaimers Presentatie op persoonlijke titel Chinese muur.
De kracht van MySolution
Inhoud presentatie  Problematiek  Doel “PB-inkoopshop”  Het concept  Conclusies  Planning.
Meer rendement uit advies Hoe kom ik van A naar Beter? Matthias Meijer.
DAG PROVISIE, HALLO KLANTBELONING Het genereren van een bedrijfsmodel voor de massamarkt Robert Witteveen Ramón Wernsen.
Waarom doen wij wat we doen ! Toekomst visie Observatie systeem AchterAchter KantKant Uw Adviseur Dienstverlening Aan u als consument Uw Adviseur Back-office.
De kracht van Herke ICT Group Herke is gespecialiseerd in automatisering en optimalisatie van bedrijfsprocessen in de bouw. Als marktleider in rolgebaseerde.
De kracht van HBSoftware
Ondernemen(d) in het onderwijs
CMV Innovatie Iris de Jong.
Pe-opleidingen.nl WFT, wet financieel toezicht. De Wet op het financieel toezicht (Wft) is op 1 januari 2007 in werking getreden. Deze wet regelt het.
Communicatiepakket Arbeidsvoorwaarden WATHOEWAAROM.
Henriëtte Sperling, 12 december 2014
Visie & Strategie.
1 © Wassenaar, 18 februari 2015.
Social media presentatie
Hoofdstuk 1 Lisa & Janne.  Draait om klanten  Opbouwen van klantenrelaties op basis van klantwaarde en klanttevredenheid.  Klanten behoeften bevredigen.
Cijfers & Trends Ondernemen In de Kappersbranche 1 april 2015.
Presentatie ZZP-Club Huizen 13 maart 2015 Rabobank Noord Gooiland.
Steven van Belleghem. - Inspirator bij B-Conversational - Frequente spreker op congressen en binnen bedrijven. - Business coach en geeft advies omtrent.
Van Grow with the Flow Naar Battle for Share Toekomstperspectief in een uitdagende hypotheekmarkt Drs. J.M. Hagenaars Directie ING Nederland SEH Congres.
Wij maken de financiële toekomst inzichtelijk & toegankelijk.
Business Model You Wie jou helpt (Key partners) Wat je doet
Dienstverlening is van ons allemaal! Praktijkmiddag Dienstverlening Hoogeveen 10 september 2015.
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 2
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
Relatie tussen het PI en bedrijven Anne van Opijnen (2015)
EJP accountants & adviseurs Casebespreking: Consultancy rapport Groep 7 Dennis de Bruyn Jehan van Iersel Erwin van Helden.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 7 Thema 12 – Omgevingsinvloeden Business IT & Management
IBN de basis voor groei Presentatie Commissie Inwonerszaken gemeente Boxmeer 29 augustus 2013 Ed de Leeuw - algemeen directeur IBN.
Door de bomen het bos weer zien Henk Post Bedrijfsanalist ISZF November 2005.
KVO-B Presentatie KVO-B 16 juni 2014 Overleg Ondernemersverenigingen Gemeente Maasgouw Chris Bosch (OML) (
Steffen Frusch & Arnold Schulte Online makelaar als leadgenerator voor het intermediair.
Nieuwbouw en bouwgrond Een economische analyse Frank Vastmans Centrum Economische Studies K.U.Leuven.
Masterclass Marketing voor kleinere zorgorganisaties 2013 Jan Verschuren BTN Saskia ter Kuile In voor zorg!
Wie is Altersum Onafhankelijk adviseur. Altersum verkoopt geen producten en heeft geen aanstelling bij een bank en/of verzekeraar. Sterker.
Agenda, Regels, Rollen. 2016? Hoe? Het Business Model Canvas!! 1.
Financieel Plan deel.
Vraag en Aanbod van financiële middelen & nominale en reële rente
Welkom VWO 5..
Marktanalyse voor fysiotherapeuten. Marktanalyse voor fysiotherapeuten.
Les 1: Brainstorm en kennismaken
Presentatie bedrijfsplan
Voeg hier het organisatie onderdeel in
Wft vakbekwaamheidsbouwwerk
Vergoedingen 2019 (Concept Presentatie)
Wft vakbekwaamheidsbouwwerk
Presentatie van: Logo van je bedrijf.
Customer service & Relatiemanagement
Transcript van de presentatie:

HET ASSURANTIEKANTOOR VAN DE TOEKOMST Anekdote 1: verschillende adviseurs Dr. Fred de Jong 16 september 2014

© www.freddejong.eu

Onafhankelijke intermediairs Aangesloten ondernemingen DE MARKT IN 2014 Marktpartijen in distributieketen verzekeringen en hypotheken (2014) 21 Banken 72 Verzekeraars 221 11 Herverzekeraars Registers 314 Gevolmachtigden 49 Serviceorganisaties 6 7.775 Captives Onafhankelijke intermediairs Beursmakelaars 1.517 Aangesloten ondernemingen Brancheorganisaties Klanten Particulier: 16,8 mln. inwoners 7,6 mln. huishoudens Zakelijk: 750.000 ZZP-ers 864.000 bedrijven Bronnen: DNB, CBS, AFM , VNAB © www.freddejong.eu

TNO, 2013 © www.freddejong.eu

© www.freddejong.eu

POSITIE FINANCIEEL ADVISEUR Constatering 1 Transactiekosten Informatie asymmetrie Concurrentie Regeldruk Inkomsten Kosten POSITIE FINANCIEEL ADVISEUR ONDER DRUK © www.freddejong.eu

© www.freddejong.eu

Behoefte aan hulp en financieel advies neemt toe CONSTATERING 2 Aantal financieel adviseurs Onzekerheid consumenten Partner van klant door provisieverbod Financieel analfabetisme Behoefte aan hulp en financieel advies neemt toe © www.freddejong.eu

KANTOOR VAN DE TOEKOMST © www.freddejong.eu

© www.freddejong.eu

© www.freddejong.eu

© www.freddejong.eu

BESTAANSRECHT FINANCIEEL ADVISEURS Transactiekosten: beschikbaarheid, prijs, 1-stop shop Informatie asymmetrie: kennis (klant, product, wetgeving, integrale benadering) Complexiteit en onzekerheid: vaardigheden, MKB, leven, hypotheek Gemak: persoonlijk, dichtbij, integrale benadering, service Bestaansrecht neemt toe naarmate omstandigheden complexer of onzekerder worden en consument minder rarioneel handelt. Invloed van digitalisering is duidelijk merkbaar! Toename van frequenties maakt product tot commodity: zelf doen (direct writing) of via beperkt aantal servicers (volmachten) © www.freddejong.eu

© www.freddejong.eu

fred@freddejong.eu Freddejong.blogspot.com @jongfred

Interview Fred de Jong - Fincome Carlo van Tricht – Dennis Homan

Introductie Wie zijn wij 22-9-2018 Fincome.nl

Waarom verandering Wij waren niet trots op onze dienstverlening We werkte passief (piep systeem) in plaats van actief en waren onvoldoende bezig met het daadwerkelijk toevoegen van waarde Dit was het moment om de knop om te zetten en te beginnen met het ontwikkelen van een nieuwe manier van werken 22-9-2018 Fincome.nl

Visie Volledig provisieloos businessmodel (transparant) uitgewerkt met Canvas model Onafhankelijk geen provisie meer, dus verkoop prikkel zal advies prikkel worden Op basis van dienstenpakketten en fee vergoedingen 22-9-2018 Fincome.nl

Welke problemen zijn we tegen gekomen Klant segmentatie en doelgroepen bepalen Veranderen van medewerkers Veranderen van processen Aanbieders welke voor schade nog niet netto kunnen werken Overtuiging dat dienstenpakket relatie altijd extra geld kost is niet juist 22-9-2018 Fincome.nl

Bouwstenen van onze software Vertaald oude wereld (met provisie) naar nieuwe wereld (zonder provisie) met een dienstenpakket Welke diensten (waarden) in pakket Stappenplan legt dienstverlening uit Vastlegging van dienstverlening in een persoonlijke opdracht tot dienstverlening (SLA) Berekend de kosten van eenmalige dienstverlening en de maandelijkse vergoeding van dienstenpakket Prijsopbouw is ook uit te leggen aan de AFM 22-9-2018 Fincome.nl

Voorbeeld overzicht dienstenpakket 22-9-2018 Fincome.nl

Voorbeeld samenstellen dienstenpakket 22-9-2018 Fincome.nl

Voorbeeld samenvatting adviesrapport 22-9-2018 Fincome.nl

Meerwaarde intermediair Totaal beeld van relatie Persoonlijk contact Onafhankelijk veel keus aanbieders Gemak | ontzorgen 22-9-2018 Fincome.nl presentatie

Resultaat Meer rendement per relatie Waarde onderneming stijgt Klanten zijn zeer enthousiast over dienstverlening, weten nu wat ze krijgen en wat de kosten van zijn adviseur zijn Plezier terugbrengen ons vak Huisarts voor schade + financieel voor onze relaties Toekomstvast businessmodel Geeft structuur aan bedijfsprocessen 22-9-2018 Fincome.nl

Praktijk cijfers Gestart april 2012 Aantal dienstenpakketten 403 70% schade en 30% financieel 80% bestaand en 20% nieuwe relaties Gemiddelde netto opbrengst € 302,= Extra omzet (delta) € 141,= per relatie Conversie meer dan 70% 22-9-2018 Fincome.nl

Toekomst - uitdaging intermediair Dienstverlening om te bouwen van passief (administratie) naar actief (advies) Borging processen Keuzes durven maken 22-9-2018 Fincome.nl

Wij gaan graag samen met u de uitdaging aan. bel 0317 – 46 58 09 www Wij gaan graag samen met u de uitdaging aan! bel 0317 – 46 58 09 www.fincome.nl info@fincome.nl 22-9-2018 Fincome.nl