Rekenmodel 3: Binnenvaart containers

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoe snel is geluid? Aan het einde van de les moet je in staat zijn om:
Advertisements

Mijn bedrijf Voorbeeld van installeren assimilatiebelichting
LRP FONDSEN /ABONNEMENTEN/REKENINGEN release 2.1 Koos Willemse.
Presentatie programma Access applicatie kopersbegeleiding
Klik in de berichtenbalk op Bewerken inschakelen,
Emissiescan Logistiek voor (potentiële) Lean & Green Awardwinnaars Beschrijving & case.
Toelichtingen bij het aanvraagformulier Noël Remue
Hoe uw TurboCASH moet gebruiken. :voor verkoop gerichte bedrijven.
Wat verbruikt een vliegtuig?
Rekenen met snelheid Een probleem oplossen
Hoofdstuk 10 Onderzoeken met SPSS en MS Excel
Regelgeving ontgassingsverbod
Base: bewerkingen 2 soorten - Oplopend- Aflopend.
Vertaling van Miriam Zweverink Project No Presentatie 2009 Tool 1 Gezondheid & Prestatie Check.
WATERSLAG ECSWA (Enhancement of containerised freight flows on small waterways) PERSMEETING Engelen - ‘s Hertogenbosch 26 november 2008.
Cursus office 2007/10 Introductie Excel
FORMATIEPLANNER met taakbeleid
PRODUCTIEPROCESSEN MET MEER EINDPRODUCTEN
Hoofdstuk 11 Kwantitatieve gegevens analyseren Methoden en technieken van onderzoek, 5e editie, Mark Saunders, Philip Lewis, Adrian Thornhill, Marije.
TomTom WORK Truck Navigatie woensdag 24 september 2014.
Klikdemo 5: CRM Casus Topclean (zonder navigatiehulp) Versie: Academie Werkbedrijf Doel klikdemo Je gaat nu weer de casus ‘Topclean’ registreren.
Aansturen logistieke werkzaamheden
Klikdemo 4: CRM Casus Topclean (met navigatiehulp) Versie: Academie Werkbedrijf Doel klikdemo In deze klikdemo leer je hoe en wat je moet registreren.
Hoe toegang krijgen tot de nieuwe webapplicatie? Ga naar onze website:
Woordenschat groep 5 Thema 10 Les 4
Handleiding gebruik Carbon Manager t.b.v. Low Car Diet
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Bewegen Vaardigheid: Hoe je een probleem oplost. Wat GFIBAC betekend. © Ing W.T.N.G. Tomassen.
Inloggen >> Gegevensaanlevering en controle in Peridos In Release 3.3 van Peridos is er een nieuwe module gebouwd voor het aanleveren en bekijken van gegevens.
Kansverdelingen Kansverdelingen Inleiding In deze presentatie gaan we kijken naar hoe kansen zijn verdeeld. We gaan in op verschillende.
U bevindt zich op de website gbkwaliteit.nl. U kunt hier uw project beoordelen met de digitale scoreformulieren van Preffi 2.0 of het EKI. Maar: hoe werkt.
1 O.T.M. BELGIAN SHIPPERS’ COUNCIL Belangenorganisatie voor Logistieke Professionals uit Handel en Industrie OTM themacafé Ecocombi's; , Deinze.
Hoe gebruik je de leerlingvragenlijst?. Inhoud presentatie 1.Klaarzetten van een leerlingvragenlijst 2.Invullen van de vragenlijst 3.Gegevens van de leerlingvragenlijst.
Uw veiligheid, onze zorg. Bereken je autopremie Baloise Insurance brengt klanten tot bij u Uw veiligheid, onze zorg.
Agenda-slide. Starten met het Figlo Platform Figlo Manager instellingen.
Wedstrijd Seizoen Planning tool Piet Wauters. Achtergrond Het doel van dit tool is om de trainer te helpen – bij het opstellen van (individuele) kalender.
SharePoint Alles over metadata In de Private en Public cloud.
Martin Quispel Zwijndrecht 24 februari 2017
Reken je (niet) rijk.
Europese emissie-eisen middelgrote stookinstallaties in het Activiteitenbesluit Schakeldag 2017 Piet Kruithof (Ministerie I&M)
Aanvraagproces AMIF.
Verschil offerte/factuur
Webinar voor ambassadeurs
Informatiebijeenkomst LNG in de binnenvaart
Uitlaatgassen nabehandeling Roetfilter ‘DPF’ en katalysator ‘SCR’
Rekenmodel 1: Verlader met eigen wagenpark inclusief vast uitbesteed vervoer
Personenverkeer werkgever
Rekenmodel 3 Binnenvaart Bulk
PowerPoint Taal Bijeenkomst 5: Onderwijsaanbod uitvoeren/evalueren
Handleiding Interactief Aankoop systeem (IAS)
Rekenmodel 1: Verlader met eigen wagenpark inclusief vast uitbesteed vervoer
Rekenmodel 2: Vervoerder inclusief vaste charters
Rekenmodel 4: Vervoerder LTL
presenteren van gegevens
Hoe snel is geluid? Aan het einde van de les moet je in staat zijn om:
LNG met haring 21 juni 2018.
Rekenmodel 5: Verlader Regio
Binnenvaart.
Drietrapsraket containerbinnenvaart:
GROEPSPLAN groep 3 t/m 8.
Hoofdstuk 10 Onderzoeken met SPSS en MS Excel
Tweefactor authenticatie wijzigen bij SMS methode uitzetten
We gaan een Import boeking aanmaken
Tresco Engineering Tresco eMelden Tresco Engineering
Het logistieke proces B
Terminalapp schip laden/lossen
CO2-footprint op de blockchain
We gaan een contract voor een klant aanmaken met een aantal tarieven
Terminal (containers)
Transcript van de presentatie:

Rekenmodel 3: Binnenvaart containers Overzicht rekenmodellen Type bedrijf Vervoerkenmerken Rekenmodel Verlader met regie transport Eigen wagenpark en/of geheel of gedeeltelijk vast uitbesteed vervoer 1 Verlader eigenwagenpark inclusief vast uitbesteed vervoer. Geen eigenwagen park en geen vast uitbesteed vervoer 4 Vervoerder deelladingen Eigen binnenvaartschepen/of vaste charters 3 Binnenvaart Containers Bulk Verlader zonder regie transport n.v.t 5 Regio milieubelasting Vervoerder met regie transportplanning Eigen wagenpark en/of charters 2 Vervoerder inclusief charters Vervoerder zonder regie transportplanning Eigen wagenpark en/of charters Terminal   Binnenvaart Eigen vloot en of charters Met het rekenmodel Binnenvaart Containers kunnen de emissies en het brandstofverbruik worden berekend.

Emissie- energieverbruiksprofiel. Het model bestaat uit 4 delen; Algemeen, Transportgegevens, Varen, en Voor- en natransport. Daarnaast is er een tabel met Kengetallen en een tabel met Schepen. Het deel algemeen heeft een keuzeknop voor tijdvak en soort container. Het deel Algemeen heeft een keuzeknop voor tijdvak en soort container. Onder Transportgegevens vallen Bestemming/herkomst en onder Varen Laden en Lossen. Bij Transportgegevens wordt gevraagd een keuze te maken voor Bestemming/herkomst (Zeehaven/Inland terminal) en of een enkele reis of rondreis berekend moet worden. Onderdeel van Varen is Laden en lossen. Hier worden de laad- en losuren en totaal aantal uren binnenvaart berekend. Voor de capaciteiten worden de default waarden uit de rechterkolom gebruikt. Bij Voor- en natransport worden het energieverbruik en de emissies van het wegtraject berekend. Met de keuzeknop kan worden bepaald of voor- en natransport van toepassing is. Het rekenmodel levert als resultaat het Emissie- energieverbruiksprofiel. Het deel Kengetallen bevat de default waarden voor het brandstofverbruik voor- en natransport, laden/lossen en varen plus de emissiefactoren. Voor het laden en lossen kan het equipment aangepast worden.

Stap 1 Algemeen Het model geeft in de stappen aan wat nog ingevuld moet worden. Start rekenmodel Start met invullen bedrijfsnaam en bedrijfsonderdeel. Wanneer er duidelijk te onderscheiden transportstromen zijn kan het handig zijn het model afzonderlijk toe te passen. Voer de datum in. Tijdvak Kies met de keuzeknop een tijdvak waarover u gegevens wilt invoeren. Het model extrapoleert de uitkomst naar jaarcijfers. De keuze tijdvak is verplicht. Transporteenheid Hier kan met de keuzeknop een specifieke containermaat worden geselecteerd. Wanneer er een mix van containers wordt vervoerd kan deze worden omgerekend naar standaard TEU (20-voets equivalenten).

Stap 2 Transportgegevens Hier worden de totale aantallen containers per tijdvak ingevuld. Het model rekent het aantal containers om naar TEU. Wanneer het gemiddeld gewicht per container wordt ingevoerd, berekent het model het vervoerde tonnage per tijdvak. Bestemming/herkomst Hier kunnen met de keuzeknop herkomst en bestemming worden geselecteerd. Vervolgens moet gekozen worden of het model met een enkele reis of een rondreis moet rekenen. Een overzicht van de mogelijke terminals in Nederland en het Ruhrgebied, staat op het tabblad ‘Containerterminals ‘ inclusief afstanden en vaartijden. Het tabblad bevat ook voorbeelden van schepen.

Stap 3 Varen Varen begint met de keuze van binnenvaartschip uit de Scheepstabel Op basis van kengetallen (default waarden) berekent het model de vaartijd, laad- en lostijd en totale tijd uit. Deze waarden kunnen in de groene cellen worden overschreven. Dat geldt ook voor het brandstofverbruik in de tabel Kengetallen.

Stap 4 Voor- en natransport weg Om de emissies en het energieverbruik voor het totale transport vast te kunnen stellen dienen ook het voor- en natransport te worden meegenomen. De gemiddelde afstand moet worden ingevuld, alsmede het aantal containers per rondtrip (default staat deze waarde op 1). De gemiddelde snelheid kan worden aangepast, op basis van de verkeerssituatie van en naar de terminal Wanneer er geen sprake is van voor- en/of natransport moet bij ‘Containers per rondreis’ 0 ingevuld worden.

Emissie- en energieverbruiksprofiel Voor het berekenen van het brandstofverbruik en de emissies moet een keuze gemaakt worden voor type voertuig en schip. Wanneer de vervoerstromen op de juiste wijze zijn ingevoerd geeft het model een totaaloverzicht van het brandstof- en energieverbruik en de emissies van CO2, Nx en fijnstof (PM10). Daarbij wordt zowel het wegtransport (indien van toepassing) als het binnenvaarttraject weergegeven. Bij gebruik van Dual Fuel in de binnenvaart worden zowel de liters olie als LNG berekend. Er kan een percentage voor het regionale deel van het transport worden ingeschat en ingevoerd. Het model berekent dan tevens de emissies in de regio.