Kennisclip Web toepassingen

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Digitale toetsen op afstand Bregatha de Gooijer
Advertisements

Wat kan 10voorBiologie? Hoe kun je 10voorBiologie gebruiken?
Feedback • Wat – Feedback betekent "terugkoppelen" en is onlosmakelijk verbonden aan leerprocessen: het is bedoeld om cursisten inzicht in hun eigen leerproces.
Feedback Wat Soorten Door wie
Aandachtspunten Voldoende en duidelijke informatie
Drieslag functioneel rekenen
Werkgroep GG: Inter-actief in 2010 Het gebruik van stemkastjes tijdens de scheikundeles Jan Scheele.
Boom uitgevers Den Haag. Korte presentatie BJu en de digitale wereld Onze visie op digitaal in het Hoger Onderwijs? En-en: boek plus digitaal (inclusief.
HELPWIJZER Have a break, Have a LightBite Have a break, have a LightBite Dit project kwam tot stand.
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Werken met de Stercollecties
NU Burgerschap Harald Veldman en Ingrid Leegsma 10 maart 2015 NU Methoden Congres.
Feedback Wat Soorten Door wie
Feedback Wat Soorten Door wie
Den Haag 13 november 2012 i-COACH Opleiding i-COACH 2012 Leontine van Schie Ruud Westra 1.
Tip 7: wissel je werkvormen af
Online filmpjes maken. (
OFC28 mediawijsheid les 5 samenwerken
Online filmpjes maken. (
De nieuwe digitale leeromgeving van Biologie voor Jou
Beroepsopdracht 4 In het cluster Talen.
Inspiratie Blended Learning 24 juni Interactief? Teach what you preach…
Flipping the Classroom Woudschoten Chemie Conferentie 2015 Laura van de Raa.
Workshop Inspirerend ICT Eric Redegeld & Eline Redegeld.
Kennisoverdracht via webinars. Introductie Wie ben ik? Tom Van ‘t veld Training consultant Webinar specialist Verloop van de sessie 1 uur Interactief.
Flipping the Classroom Principe: Studenten doen het huiswerk op school en volgen de colleges thuis Doel workshop: Ervaren hoe Flipping the Classroom werkt.
Michelle Nekeman RSG de Borgen – Leek Docent Engels.
Wiskunde op het Cygnus OPEN HUIS.
CONCEPT CHECKS & FAST FEEDBACK
Bijeenkomst September 2015
Ontwerpen van E-modules. Inleiding Video en audio Deze e-module maakt gebruik van audio en video. Test hier je geluid en stel het juiste volume in. Als.
Blended learning in een cursus NT2 voor laaggeletterden presentatie P7-A Onderwijsdag ROC West Brabant 29 maart 2016 Jonneke
Socrative 1 Wat is Socrative? 2 Ervaren van de tool als student 3 Maken van een quiz: stappenplan 4 Bruikbaarheid 5 Reflectie bij assessment 6 Kader UDL.
Welkom! Installeer je aan een tafel en start je laptop al op. Log in op het draadloos ku leuven-netwerk: *log-in naam = *paswoord.
Coöperatief leren?? E-twinning Digitaal samenwerken in het klaslokaal (en daar buiten )
Visie Blended leren Blended leren is een doordachte integratie van face-to-face onderwijs met e-leren.
Digitale Hulpmiddelen Organiserende hulpmiddelen (bv. wiki, blog, portfolio, stageverslag) neerslag en reflectie van activiteiten in de praktijksituatie.
Elektronische Leer Omgeving “de rode draad in het onderwijs” bron: A. Van der Hoeff.
Hoe zet je leerlingen aan het werk?
Presentatie ICT tools 9 april Interactief? Teach what you preach…
Zodat talent en ontwikkelbehoeften elkaar ontmoeten 2 juni 2015
Presentatie EduCheck SOML
Een aantal praktische toepassingen
Vaardigheden 1. Het opzetten van een vaardighedenlijn voor leerlingen van de brugklassen. 2. Voor vakdocenten inzichtelijk maken wanneer welke vaardigheden.
Docentvaardigheden ICT
Docentvaardigheden ICT
Docentvaardigheden ICT Mediawijsheid
Dat Spreekt Vanzelf digitaal Woord voor Woord interactief
Workshop 2 24 november 2016 CVO Antwerpen
Met een schone lei Differentiëren in de godsdienstles
Klik op een app voor meer informatie: -ZermeloZermelo -Its LearningIts Learning -OneDriveOneDrive -Kahoot!Kahoot! -QuizizzQuizizz -QuizletQuizlet -Aura.
Leeractiviteit: kennisverwerving
Hoe krijg je de focus van de leerlingen op de chemie?
Hoe brengen opdrachten de beroepscontext het klaslokaal in?
Sleutels, codes en aanwijzingen
Christine Lippens Universiteit Antwerpen - TEW
Krachtige Leeromgeving
Gepersonaliseerd leren
Lesgeven zonder cijfer?
Arrangeren en Leermiddelenbeleid Utrecht, 13 december
Welkom.
Activeren en differentiëren bij Grieks en Latijn
December 25, 2018.
Activernde didactiek & passende werkvormen
Hoe laat ik leerlingen in de les leren?
Chemie Overal 5e editie voor de TF
LEERLINGPRODUCTEN alweer een verslag?.
Workshop Digitale Tools
Hoe laat ik leerlingen in de les leren?
Transcript van de presentatie:

Kennisclip Web toepassingen 16-9-2018 Kennisclip Web toepassingen Instituut voor Lerarenopleidingen IvL, Lerarenopleidingen

Leerdoelen De student kan d.m.v. web-toepassingen toetsen De student kan d.m.v. web-toepassingen interactie genereren in de klas De student kan gebruik maken van web-toepassingen om een samenwerkingsruimte te creëren tijdens de les.

Introductie – Web toepassingen ER zijn verschillende web oepassingen beschikbaar voor het onderwijs. Wat zijn web 2.0 tools. Dit is een gereedschap om het leerrendement en leerbeleving te verhogen. Interactie is, mensen kunnen reageren en informatie uploaden. Web 1.0 tools zijn één richtings verkeer, zoals Word. 2.0 zijn interactief. Tegenwoordig heb je zelf 3.0 tools. Internetools zijn op elkaar afgestemd. Wat is de meerwaarde van web 2.0 tools? Interactief en actief voor leerlingen. Leerlingen worden meer gemotiveerd en gestimuleerd. Leerlingen kunnen in eigen tempo de opdrachten maken. Feedback geven. Voordeel voor de docent je hoeft niet alles na te kijken -> visueel overzicht. Je kunt de resultaten bekijken.

Waarom digitaal toetsen? Wat is het voordeel van digitaal toetsen? Poll: wat is het voordeel van digitaal toetsen?

Tijdsbesparing Variatie vragen Directe feedback Adaptief Analyse Digitaal toetsen Tijdsbesparing Variatie vragen Directe feedback Adaptief Analyse Adaptief leerpad – moeilijke vragen indien veel vragen goed maakt. (Kleppen dicht, 2016)

1. Webtoepasingen: Toetsen Kahoot Socrative Google Forms/ Microsoft Forms Plickers Met kahoot kun je een quiz maken en zo kun je testen of de lesstof is begrepen. Meerkeuze vragen op snelheid. Socrive feedback. Met behulp van Flubaroo kun je automatisch nakijken. Extra onderzoek tools: survey monkey of Lime Survey. Deze tools kun je gebruiken om evaluatie in te vullen. Vul deze aan het einde van de les in. Tijdens maken van je video kun je Edpuzzle gebruiken. Om tussendoor vragen te stellen bij het maken van je video.

Stemtool met behulp van papier (zonder smartphone!) Plickers Stemtool met behulp van papier (zonder smartphone!)

Padlet Linoit Poll Everywhere Thinglink 2. Interactie Onderwijs leergesprek structureren. Interactie tussen leraar en leerling is basis van leren. Voorkennis activeren. Padlet digitaal prikbord. Verzamelen van notiites en antwoorden en ideeen op een overzichtelijke manier presenterne. Linoit kan gebruikt worden voor maatwerk. De docent kan van te voren informatie hierop zetten met links naar meer materiaal. Zo kunnen leerlingen ook eventuele vragen hier kwijt. Op het pribkbord de resultaten neerzetten. Indelen van figuren. Poll everywhere; vragen , woord tool – answer garden hetzelfde brainstorm. Glogster of thinglink is een interactieve poster.

Thinglink Zelfde glogster maar niet gratis. Foto’s videos en websites interactief maken. Interactieve Poster

3. Webtoepassingen: Samenwerken Microsoft Teams Google Docs/ Microsoft Word Online Skype Popplet Als laatste kijken we naar webtoepassingen waarbij leerlingen met elkaar kunnen samenwerken. Op scholen wordt veel gebruikt van een elektronische leeromgeving. Zoals it’s learning. Een aantal andere tools zijn: Microsfot teams, onderdeel van office 365. Waarbij je feedback kunt geven en opdrachten kunt inleveren. Google docs en Microsoft word online kun je samenwerken aan een Word document of presentatie. Dmv skype kun je met elkaar overleggen en elkaar scherm overnemen- bij talen manier om te oefenen en samen te werken Popplet een mindmap tool.

Popplet

De student kan d.m.v. web-toepassingen toetsen Afsluiting De student kan d.m.v. web-toepassingen toetsen De student kan d.m.v. web-toepassingen interactie genereren in de klas De student kan gebruik maken van web-toepassingen om een samenwerkingsruimte te creëren tijdens de les.