Begeleiden Les 8.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les 11 - Google I-C1#, datum.
Advertisements

Netwerknamiddag 7des en Se-n-Se
Onze doelen en visie in beeld
Training digitale didactiek
X-stream les 4 WELKOM. Wat gaan we deze les doen?  Korte terugblik vorige les  Doelen van deze les  Digitale identiteit  Online samenwerken  Eindopdracht.
Codekloppers Leren coderen. WAT GAAN WE DOEN? 4 oefen opdrachten 1 eindopdracht.
thema 2 Bijeenkomst oktober 2015
Bijeenkomst September 2015
Thema 2, week 1.7 Leerlingkenmerken Meervoudige intelligenties 13 oktober 2014 Periode 1 KOP
KWARTAAL 2 JAAR 2 SLC. vandaag Programma kwartaal 4 Opdrachten Werkbezoeken eindgesprekken.
Deel B, les 2 Agenda  Aan- en afwezigen  Actualiteit  Sociaal kapitaal  Pedagogische civil society  Huiswerk en de wijk in.
Docent: Jennifer de Vries-Aydogdu
Werken met groepen jonge kinderen
Communicatie 2 – kw 2 Les 2. Wat gaan we doen? Korte herhaling van vorige week. Het kennismakingsgesprek Casussen uit je stage Afsluiting van de les:
Talentgerichte en betekenisvolle gespreksvoering met leerlingen
Bijeenkomst September 2015
Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken
VAKDIDACTIEK PEDAGOGIEK Bijeenkomst 2.1 Kopopleiding – Vakdidactiek Docent: Sanne van Kessel.
Hoe zet je leerlingen aan het werk?
Bijeenkomst 4: Van lesdoelen naar leeractiviteiten
Welkom X-STREAM. Terugblik vorige les  Wat vonden jullie ervan?
Rob Goossens Komende lessen Werkomschrijving, werkplan en werkplanning.
Filmpje: e.com/watch?v=nEx pvLXap1U.
Cliënt en mediawijsheid Les 8 en 9, Domotica. domotica  Domotica wordt steeds meer toegepast in de zorg, en gebruikt om mensen langer thuis te laten.
Cliënt in zijn kracht Angerenstein: Methodiek en begeleiden Thema: 13.
BB - Theorie Donderdag 22 september. Vandaa g Aanwezigheid Terugblik vorige week Theorie les Begeleidingsmethoden in de gehandicaptenzorg Afsluiting.
Hoezo creatief? Workshop Door: Maaike Zeilstra (De Werveling Soest),
Methodisch werken, wat is dat eigenlijk?
Les 1 “Drie methodieken” thema 9.1. en 9.2.
Laaggeletterdheid en de BPV
Cliënt en Veiligheid Solange Sommeling.
Ouders en school samen Maart 2016
E-learning, E-health & Domotica
Angerenstein: Methodiek en begeleiden Thema: 13
Begeleiden Les 5.
Gesprekstechnieken Les 3.
Gesprekstechnieken Les 5.
Begeleiden Les 7.
Gesprekstechnieken Les 1.
Evalueren om te leren vs. evalueren van het leren
Angerenstein: Methodiek en begeleiden Thema: 11
Gesprekstechnieken Les 6.
Cyclisch proces binnen methodisch begeleiden
E-health domotica E-learning
Toedienen meststoffen
Methodisch handelen Week 1. Methodisch handelen Week 1.
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Begeleiden Les 3.
Hoofdstuk 2 Wat gaan we doen? Terugblik Doel van vandaag Nieuwe stof
Begeleiden les 1.
Begeleiden Les 9.
Methodisch handelen Week 5 les 4. Methodisch handelen Week 5 les 4.
Cyclisch proces binnen methodisch begeleiden
E-health en Domotica Les 5.
gesprekstechnieken Les 2
Hoofdstuk 3 Water Wat gaan we doen vandaag? Opening
ADL Les 1.
Methodisch handelen Week 3. Methodisch handelen Week 3.
Hoofdstuk 2 Wat gaan we doen? Terugblik Doel van vandaag Nieuwe stof
Methodisch handelen Week 6 les 5. Methodisch handelen Week 6 les 5.
Hoofdstuk 2 Stoffen Wat gaan we vandaag doen? Opening Nieuwe stof
Hoofdstuk 3 Water Wat gaan we doen vandaag? Opening
Hoofdstuk 1 Krachten Wat gaan we doen vandaag? Terugblik
Scheikunde, een wetenschap
Hoofdstuk 3 Wat gaan we doen? Terugblik Doel van vandaag Nieuwe stof
Hoofdstuk 3 Water Wat gaan we doen vandaag? Opening
Hoofdstuk 3 Paragraaf 1: De Alpen.
Hoofdstuk 2 Paragraaf 3 Blz. 28 / 29.
ADL Les 1.
Hoofdstuk 1 Krachten Wat gaan we doen vandaag? Terugblik
Transcript van de presentatie:

Begeleiden Les 8

Terugblik Jullie hebben een aantal colleges gehad. We hebben de volgende hoofdstukken behandeld: Thema 1 (methodisch handelen en doelgericht werken) Thema 2 (vormen van methodische plannen) Thema 11 (begeleiden) Thema 12 (ervaringsdeskundigheid) Thema 13 (cliënt in zijn kracht) Deze thema’s heb je nodig voor je eindopdracht.

Vandaag Herhaling, Kahoot! Eindopdracht Documentaire Individueel aan de slag Afsluiten

Herhalingsopdracht Kahoot over de stof uit de lessen! Begeleidingsstijlen Empowerment Sociaal Netwerk Cyclisch proces Motiveren en stimuleren www.kahoot.it

Eindopdracht Als eerste ga je een documentaire over Lislene kijken. Daarbij maak je de volgende opdrachten: Beginsituatie uitschrijven 1 SMART-leerdoel opstellen en een activiteit uitwerken Welke manier van begeleiden zou je toepassen? En waarom? (Onderbouwen) (Thema 11) Wat zijn de mogelijkheden van Lislene? (Thema 12) Hou zou je Lislene in haar kracht kunnen zetten? Hoe zou jij haar motiveren/stimuleren? (Thema 13) Heeft jeugdzorg de juiste keuze gemaakt voor Lislene, waarom wel/niet? En heeft Lislene de juiste keuze gemaakt, waarom wel/niet? Wat zou jij Lislene nog willen meegeven of toezeggen?

Beginsituatie uitschrijven Verzamelt informatie over de cliënt Voorbeelden: Algemene informatie (stukje geschiedenis) Wat kan de cliënt wel/niet? Waarbij wil de cliënt ondersteuning ontvangen of waar is juist de ondersteuning nodig? Is er al eerder begeleiding geweest? Hoe is dit afgelopen? Wat zijn de ondersteuningsmogelijkheden? Budget/hulpmiddelen? Mogelijk binnen wet/regelgeving? Belangrijk: Richt op mogelijkheden i.p.v. problemen!

Documentaire https://www.npo.nl/2doc/14-09-2015/KN_1674018#1549eb498 Tot minuut 23 (tot de bel gaat) Volgende les kijken we de documentaire af. Plenair: Wat weet je tot nu toe over Lislene? In de documentaire voeren ze ook veel gesprekken met Lislene. Hier zie je veel raakvlakken met het vak gesprekstechnieken. Wat zie je hiervan terug?

Individueel aan de slag Eindopdracht: (minimaal 2a4) Beginsituatie uitschrijven 1 SMART-leerdoel opstellen en een activiteit uitwerken Welke manier van begeleiden zou je toepassen? En waarom? (Onderbouwen) (Thema 11) Wat zijn de mogelijkheden van Lislene? (Thema 12) Hou zou je Lislene in haar kracht kunnen zetten? Hoe zou jij haar motiveren/stimuleren? (Thema 13) Heeft jeugdzorg de juiste keuze gemaakt voor Lislene, waarom wel/niet? En heeft Lislene de juiste keuze gemaakt, waarom wel/niet? Wat zou jij Lislene nog willen meegeven of toezeggen?

Afsluiten Tips/tops Vragen? Volgende week: eindopdracht afmaken