Doel: De leerling kan, aan het einde van de les, benoemen hoe blootstelling en interpretatie van invloed zijn op het koopproces van de consument. Ook kan.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoogbegaafdheid: Een Uitdaging!
Advertisements

Hoofdstuk 5 Consumentengedrag
Over consumenten, gedrag en marketing
Ken de omgeving van je school
Hoofdstuk 5 Consumentengedrag
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail:
Medmec04 – Engagement Les 5
Samenwerkend leren Opdracht: Experts.
Handleiding Interactieve versie mbv DSB Onderwerp 8 – Quiz.
Taak (in 6 groepjes, per 2 of per 3)
 Vier groepjes, elk groepje werkt één typologie of trekbenadering uit.  Dit uur en volgend uur de tijd voor.  22 November voorstellen aan de rest van.
thema 2 Bijeenkomst oktober 2015
Thema 2, week 1.5 Instructiestrategie samenwerkend leren en basisomgangsvormen 29 september 2014 Periode 1 KOP
Bijeenkomst September 2015
Thema 2, week 1.7 Leerlingkenmerken Meervoudige intelligenties 13 oktober 2014 Periode 1 KOP
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Lezen: doe het goed voor
Thema 2, week 1.4 Leerdoelen en instructiemodellen 22 september 2014
2b1 Lesson Wat hebben we vorige les gedaan We hebben alle grammatica herhaalt van dit blok: De Present Simple De Past Simple Het werkwoord.
Thema 2 Periode 1 KOP
VAD bijeenkomst 1.2. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom 2.Huishoudelijke mededelingen 3.Test kwalificatie dossier 4.Terugblik en bespreken thuisopdrachten.
SCHIJN EN WERKELIJKHEID ZIJN DROMEN BEDROG?. INTRO
1 Herman Schalk TREKKEN EN DUWEN VOOR KWALITEIT. 2 Begrip opbouwen Reflecteren op kwaliteit van onderzoek Uitvoeren van onderzoek interactie (m.n. taal)
Hoe zet je leerlingen aan het werk?
Bijeenkomst 4: Van lesdoelen naar leeractiviteiten
Filmpje: e.com/watch?v=nEx pvLXap1U.
Cliënt en mediawijsheid Les 8 en 9, Domotica. domotica  Domotica wordt steeds meer toegepast in de zorg, en gebruikt om mensen langer thuis te laten.
Mediawijsheid Les – samenwerken in office 365
Consumentengedrag Leren I
Les 5 IBS 2 Waarneming en verwerking van informatie.
Praktische opdracht Thema 3: Ecologie
Ondernemingsvormen.
Psychologie Les 1: Introductie.
Welkom havo 3..
Welkom VWO 5..
Psychologie Informatieverwerkingsproces
Les 2: Van productie tot verkoop
H5 – Consumentengedrag HOE EN WAAROM MENSEN KOPEN
Mijleer Les 1.
What will you do to change the
Doelen Leerlingen kunnen benoemen wat USP’s zijn Leerlingen gaan in groepsverband actief aan de slag met het de uitwerking van hun productconcept. Periode.
12 oktober 2017 Aanwezigen & je richten op deze les.
Digi(bord)boek project <titel project>
Consumentengedrag Les 1: Introductie
Les 1: Introductie Marketing
Ontwikkelingspsychologie
Psychologie Informatieverwerkingsproces
Leren van leerlingen en de opbouw van een les
PROEVERIJ.
PowerPoint Taal Bijeenkomst 4: Onderwijsaanbod formuleren
Consumenten-gedrag Mondige consument
Ontwikkelingspsychologie
Product van TU Delft, SEC
Consumentengedrag Les 2: Consumentengedrag (paragraaf 1.1 – 1.3)
week 2 Pragmatiek + conversatieanalyse
Vandaag De Alpen: wat, waar, waarom daar?
Diversiteit en integratie
Jongens en meisjes …verschillende rollen
Hoofdstuk 2 Wat gaan we doen? Terugblik Doel van vandaag Nieuwe stof
Pak je boeken! Paragraaf 3.4!
Les 2: Van productie tot verkoop
Aanwijzingen: Gebruik deze dia's en notities om uw project te maken.
ADL Les 1.
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 6.
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 4.
PowerPoint Taal Bijeenkomst 4: Onderwijsaanbod formuleren
ADL Les 1.
Pak je boeken! Paragraaf 2.1
Tijd Expert domein A Expert domein B
Toedienen meststoffen
Transcript van de presentatie:

Consumentengedrag Les 4: Consumentengedrag (paragraaf 1,5 vanaf pagina 36 -1,6)

Doel: De leerling kan, aan het einde van de les, benoemen hoe blootstelling en interpretatie van invloed zijn op het koopproces van de consument. Ook kan de leerling uitleggen hoe het besluitvormingsproces tot stand komt.

Terugblik (verwerkingsopdracht) Hoe kun je de aangeboden kennis van vandaag toepassen op je product? Welke kernbegrippen kunnen van belang zijn? Hoe kun je deze beschrijven in je verslag?

Hoeveel reclame uitingen zie je op deze foto? Duidelijke reclame uitingen ongeveer tussen de 29 en 74 Naar mate je vaker kijkt zie je er waarschijnlijk meer.

Stel je eens voor… Een rondje over Time Square Hoeveel reclame uitingen kom je dan tegen?

Leg de volgende kernbegrippen uit: Doen: Leg de volgende kernbegrippen uit: Selectieve perceptie Selectieve blootstelling Selectieve aandacht Selectieve interpretatie Selectieve herinnering

Test je stimuli Hoe vaak gooien de mensen in het witte T-shirt naar elkaar over?

Het besluitvormingsproces

Verdeel de vijf fases in groepjes (10 minuten) Maak één grote presentatie met alle groepjes. Inhoudelijk wordt de fase uitgelegd Aansluiting op de volgende fase afstemmen Idee is dat de klas zelf inhoudelijk de vijf fases doorlopen en dan een lopende presentatie geven over de fases. Hierbij dient het één kloppend verhaal te worden. Na 10 minuten voorbereiding start de presentatie.

De koopsituatie is afhankelijk van: Vraag Doorloopt de consument altijd alle fases van een besluitvormingsproces? De koopsituatie is afhankelijk van: De tijd die de koper nodig heeft vóór de koop De benodigde informatie De stimulans die de koper nodig heeft Het risico Nee

Bedenk hoe je de theorie van vandaag gaat toepassen op je product? Opdracht Bedenk hoe je de theorie van vandaag gaat toepassen op je product? Hoe maak je je product passend bij de doelgroep? Hoe trek je de aandacht van de consument? Hoe gaan jullie dat doen met jullie product? Wat maakt het uniek? Welke stimuli ga je stimuleren?

Wie merkte deze Pokémon op?